یك مداد هم می‌تواند سردرد را خوب كند! : حدود50 درصد مردم پیاپی و وقت و بی‌وقت ...


حدود50 درصد مردم پیاپی و وقت و بی‌وقت با سردرد دست‌وپنجه نرم می‌كنند. برخی افراد به صورت مادرزاد، مستعد سردرد هستند و برخی دیگر ناگهان در مرحله‌ای از زندگی دچار سردرد می شود اما آیا این مشكل راه حل ندارد؟  سردرد , مداد رنگی , درمان سردرد

سردردها بر اثر استرس، نگرانی و تنش ایجاد می‌شوند و جالب است بدانید بالغ بر 90درصد تمام سردرد‌ها، ناشی از همین علت است. معمولا درد در تمام سر پخش می‌شود؛ دردی خفیف همراه با حس گرفتگی اما برآوردها نشان می‌دهند 28 میلیون نفر از مردم دنیا از سردردهای میگرنی رنج می‌برند كه چه بسا شدیدتر از سردردهای عادی است. میگرن بیماری پیچیده‌ای است كه دردی بسیار شدید را سبب می‌شود، طوری‌كه گاهی فرد، قادر به انجام هیچ كاری نیست. درد میگرن معمولا یك سمت سر را می‌گیرد، اغلب با حالت تهوع، حساسیت به نور، صدا و علائم دیگر همراه است. بسیاری از عوامل می‌توانند منجربه حمله میگرنی شوند، مثل تغییر سطح هورمون‌ها، سوء‌تغذیه یا بدخوابیدن، كم آب شدن بدن، استرس، آب و هوا و تغییر ارتفاع و ... برخورد افراد با سردردها یكسان نیست و این دردها برای بعضی افراد به‌ویژه كسانی كه از میگرن رنج می‌برند، عذاب آور و فلج‌كننده است. داروهای موجود در داروخانه‌ها مثل آسپرین، ایپوبروفن، ناپروكسن یا استامینوفن می‌توانند بر‌ای تسكین درد مفید باشند اما باید مراقب باشید، در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نكنید. زیرا می‌توانند تاثیر معكوس داشته باشند و علائم سردرد را بدتر كنند. در این مطلب ما به ذكر روش‌هایی برای جلوگیری از سردرد و تسریع روند بهبود آن پرداخته‌ایم.



مداد چشم , سردرد پشت سر , علت سردرد

ممنوع‌ها:  بستنی شكلاتی، سوسیس و كالباس

از خوردن«مونوسدیوم گلوتامیت» پرهیز كنید. این ماده یكی از طعم دهنده‌های افزودنی است كه به غذا طعم تند ملایمی می‌دهد. بسیاری از محصولات غذایی بسته‌بندی شده نیز حاوی مونوسدیوم گلوتمیت هستند. افرادی كه به این ماده حساسیت دارند، دچار سردردهای شدید می‌شوند. MSG رگ‌های خونی را گشاد و اعصاب مغز را تحریك می‌كند. اگر تحت‌تاثیر MSG دچار سردرد و سایر علائم آن شدید در مصرف خوراكی‌ها بیشتر دقت كنید، روی برچسب افزودنی‌های مواد‌غذایی را با دقت بخوانید و مراقب افزودنی‌ها با نام‌هایی مثل هیدرولیز پروتئین و گلوتمیت و... باشید.
آمینه‌ها و نیترات‌ها را فراموش كنید. بستنی شكلاتی به‌خصوص در تابستان طرفداران زیادی دارد اما در عین حال می‌تواند برای كسانی كه میگرن دارند تبدیل به یك كابوس شود. شكلات، حاوی تركیب آمینه‌ای به نام فنیل تیلامین است كه می‌تواند باعث انقباض رگ‌ها و گشاد شدن آن‌ها شود كه در نهایت به سردرد ختم می‌شود. بدترین اسید آمینه‌ها تیرامین است كه در نوعی پنیر، ماهی شور و جگر یافت می‌شود. سایر خوراكی‌های حاوی آمینه مخمر نان خانگی، لوبیا و نوعی نخودفرنگی است. نیترات‌ها تركیباتی هستند كه معمولا در فرآورده‌های گوشتی مثل هات‌داگ، سوسیس و كالباس وجود دارند و باعث گشاد شدن رگ‌های خونی و در نتیجه سردرد می‌شوند.
مراقب باشید چقدر كافئین می‌خورید. اگر به صورت روزانه كافئین زیادی مصرف می‌كنید، مثلا 3 یا 4 فنجان قهوه، می‌تواند سبب سردرد شود یا آن را وخیم‌تر كند. علاوه بر این قطع ناگهانی كافئین هم بدون تردید باعث سردرد می‌شود. اما اگر زیاد كافئین نمی‌خورید، یك فنجان قهوه به واسطه منقبض كردن رگ‌های خونی بزرگ شده دور شقیقه به آرام كردن سردرد شما كمك بسیاری می‌كند، همچنین كافئین تاثیر و سودمندی داروهای مسكن درد را نیز افزایش می‌دهد كه این موضوع سبب شده این ماده در تركیب داروهای سردرد هم استفاده شود.



مناسب‌ها: دریایی‌ها، حمام و مداد


سردرد خوشه ای , مداد شمعی , نقاشی با مداد رنگی
  •   روغن ماهی بخورید
یكی از مطالعات مختصری كه انجام شده نشان می‌دهد، خوردن كپسول‌های روغن ماهی از شدت و تكرار سردرد‌های میگرنی می‌كاهد. در عین حال فواید اسید‌های چرب امگا3 موجود در روغن ماهی را نمی‌توان نادیده گرفت. پس با مصرف روزانه مقدار اندكی روغن ماهی می‌توان  مثل مطالعه انجام شده، از سردردهای میگرنی كاست.

  •   راست بایستید
اگر حالت ایستادن یا قرار گرفتن بدن شما بد باشد، ماهیچه‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند كه این خود نیز به اعصابی كه باعث سردرد می‌شوند فشار وارد می‌كند. افرادی كه با كامپیوتر كار می‌كنند دچار مشكلی در حالت و فرم بدن‌شان می‌شوند كه به آن می‌گویند وضعیت سر رو به جلو. هر یك سانتی‌متری كه سر شما رو به جلو حركت می‌كند مثل این است كه نیم كیلو وزن اضافی را با ماهیچه‌های گردن و ماهیچه‌های بالایی پشت خود به دوش بكشید و آن‌ها را در انقباض مداوم نگه دارید. برای اصلاح حالت سر از این تكنیك استفاده كنید؛ سعی كنید چشمان‌‌تان را در امتداد شانه‌های‌تان قرار دهید. وقتی این كار را می‌كنید خودبه‌خود پشت‌تان راست می‌شود.

  •   دوش آب گرم بگیرید!
 وان حمام را با آب گرم پر كنید و چند قاشق چای‌خوری پودر خردل (كه در آشپزی استفاده می‌شود) داخل آب بریزید و در وان قرار بگیرید. حمام آب گرم، خاصیت آرام‌بخش و درمانی دارد و به برطرف كردن سردرد كمك می‌كند. آب گرم باعث می‌شود، بدن، خون كه در یك ناحیه مثل سر متمركز شده را دوباره پخش كند و دوباره به جریان بیندازد. در همین زمان روغن موجود در پودر خردل پوست را تحریك كرده و حواس شما را از سردرد پرت می‌كند.

  •   از میگرن جلوگیری كنید
این گیاه خوشبو ماده‌ای دارد كه از خروج موادی كه باعث گشاد شدن عروق می‌شود، جلوگیری می‌كند. به عبارت دیگر، جریان خون را در حد ملایم و مطلوبی نگه می‌دارد كه برای جلوگیری از سردرد میگرن ضروری است. زنجبیل را رنده كنید و آب آن را بخورید، برای آشپزی از پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه استفاده كنید یا روزانه یك تا 2 عدد شیرینی زنجبیلی بخورید.


آموزش طراحی با مداد , مداد ابرو , درمان سردرد با دارچین
  •   برای رفع چفت شدن فك
وقتی اضطراب و نگرانی دارید فك و دندان‌های‌تان را به صورت ناخودآگاه چفت می‌كنید. در نتیجه ماهیچه‌ای كه فك را به شقیقه وصل می‌كند تحت فشار قرار می‌گیرد و باعث سردرد
می‌شود.
یك راه‌حل برای این درد وجود دارد؛ مدادی را زیر دندان‌تان قرار دهید اما آن را گاز نگیرید. با این كار به‌طور خودكار ماهیچه فك در حالت راحتی قرار می‌گیرد و از سردرد جلوگیری می‌كند.

  •   منیزیم مصرف كنید
منیزیم خاصیت آرام‌كننده دارد و 200 تا 400 میلی‌گرم آن از فشار ماهیچه‌ها و اسپاسم‌هایی كه باعث سردرد می‌شوند، می‌كاهد، اما انواع مختلف آن این ویژگی را ندارند و باید دقت كنید، قرص مكملی كه می‌خورید حداقل 200 میلی‌گرم منیزیم خالص داشته باشد، زیرا این ماده بیشتر از آن‌كه خاصیت درمانی داشته باشد، پیشگیری‌كننده است و بهترین تاثیر را روی سردردهای پیش از قاعدگی می‌گذارد، زیرا در چنین شرایطی شما می‌توانید زمان قاعدگی خود را پیش‌بینی كنید و قرص منیزیم را یك روز جلوتر بخورید. افرادی كه مشكلات كلیوی دارند قبل از مصرف آن، باید با پزشك مشورت كنند.

منبع : مجله سیب سبز

انواع سردرد , رفع سردرد , علت سردرد در پشت سر


ویدیو : یك مداد هم می‌تواند سردرد را خوب كند!