یكی از ترفندهای روسری پوشیدن :     چارقد:چند سال پیش در یك سفر تابستانی به ...



 

 


چارقد:چند سال پیش در یك سفر تابستانی به مشهد، عده‌ای از دخترهای عرب كه احتمالا لبنانی بودند را دیدم كه در حالی‌كه روسری‌شان خیلی صاف و صوف روی سرشان ایستاده بود، چیزی زیر روسری داشت برق می‌زد.

بعدتر فهمیدم كه طلق بوده و آن صاف و صوفی روسری هم به خاطر همان طلق بوده است. احتمالا بعضی‌ها می‌پرسند طلق چه ربطی به روسری دارد؟ و اصلا طلق چیست؟!

 

 

طلق روسری چیست؟


طلق از جنس همان طلق‌ی است كه همراه با شیرازه برای فنری كردن جزوه‌های‌تان استفاده می‌كنید. با این تفاوت كه كمی ضخیم‌تر است. طلق‌های روسری به شكل ذوزنقه بریده شده‌اند و لبه‌های تیزشان گرد شده است.


طلق با اینكه محكم است، انعطاف‌پذیر است. كافی است یك لایهٔ باریك طلق بین دو لایهٔ روسری بگذارید تا وقتی روسری را زیر چانه محكم می‌كنید، قسمت لبهٔ بالایی روسری‌تان به شكل یك نیم دایره بایستد؛ گرد و شكیل.


با این حساب دیگر نگران صاف بودن و مرتب بودن لبهٔ روسری‌تان نخواهید بود، خصوصا اگر جنس روسری لطیف و نرم باشد. البته به خاطر جنس طلق، ممكن است كمی در اطراف صورت‌تان احساس گرما كنید.

 

 

ترفندهای پوشیدن لباس , ترفندهای پوشیدن کفش کتانی زنانه , راهنمایی انتخاب و نحوه پوشیدن روسری متناسب با چهره

 

 


طلق روسری را خودمان درست كنیم


طلق را می‌شود از بعضی از فروشگاه‌های حجاب (خصوصا در قم) تهیه كرد. در عین حال، خودتان هم می‌توانید آن را درست كنید؛ كاری كه ما پیش از اینكه طلق‌ی در ایران بیابیم می‌كردیم.



برای این كار از عكس‌های رادیولوژی استفاده كنید. احتمالا همه چند ورق عكس رادیولوژی توی منزل‌شان هست و اگر نبود حتما در منزل پدربزرگ و مادربزرگ‌تان یكی دو ورقش پیدا می‌شود.

عكس‌های رادیولوژی ضخامت لازم را برای این كار دارند، تنها یك عیب دارند كه آن هم وجود مواد شیمیایی روی آن است كه طبعا برای پوست و مو مفید نیست. البته رفع این عیب هم زیاد كار سختی نیست. كافی است یك ورقه از عكس‌های رادیولوژی را توی تشتی از آب و سفیدكننده بگذارید تا كم‌كم تبدیل به یك ورقهٔ شفاف شود. (با عكس‌های MRI خودتان را خسته نكنید، سفیدكننده هیچ اثری روی‌شان ندارد!)

 

ماجرای روسری پوشیدن بازیکنان والیبال مرد آرژانتین در ایران عکس , روسری پوشیدن بازیکنان والیبال آرژانتین , ماجرای روسری پوشیدن بازیکنان والیبال مرد آرژانتین در ایران عکس مشرق

 



بعد، از آن یك ذوزنقه در ابعاد تقریبی 32 سانت در بیاورید. یعنی ذوزنقه‌ای كه ضلع بزرگ‌ترش 32 سانتی‌متر باشد، ضلع كوچك‌ترش حدود 28 سانتی‌متر و ضخامتش حدود 6 و نیم سانتی‌متر. سعی كنید ضلع بزرگ‌تر را منطبق كنید بر لبهٔ ورقهٔ رادیولوژی؛ چون این قسمت از طلق بیشترین تماس را با روسری یا مقنعه دارد و اگر خوب قیچی نخورد، هم ممكن است نتیجهٔ دلخواه را به‌تان ندهد هم احتمال اینكه صیقلی نبودنش روسری را نخ‌كش كند هست.



بعد كه ذوزنقه را درآوردید، چهار گوشهٔ آن را گرد كنید كه تیزی آن به روسری گیر نكند. به همین راحتی حالا شما هم یك طلق ِ آمادهٔ استفاده دارید.

 

 

ترفندهای تلگرام , شال و روسری , روسری

 

 

چطور از طلق در روسری و مقنعه استفاده كنیم؟

 

برای استفاده از آن، آن را بین دو لایهٔ روسری قرار بدهید و بعد روسری را سر كنید. یا می‌توانید ابتدا روسری یا مقنعه را سرتان كنید و بعد طلق را بین دو لایهٔ آن قرار دهید و با نوك انگشتان‌تان آن را به جای خودش هدایت كنید. فقط دقت كنید كه ضلع بزرگ‌تر آن باید به طرف لبهٔ تاخوردهٔ روسری باشد.

یك طلق در این ابعاد، تقریبا اندازهٔ استاندارد است، ولی اگر احساس كردید كه طلق، زیادی بلند است و مانع از این می‌شود كه گوشه‌های روسری‌تان را تو بزنید، می‌توانید به موازات دو ضلع كوچك آن، یكی دو سانت كوتاه‌ترش كنید. و برعكس، اگر احساس می‌كنید كه اندازهٔ طلق برای صورت شما كوتاه است، یك طلق دیگر با طول بیشتر ببرید و استفاده كنید.

 

 

ترفندهای کانال تلگرام , ترفندهای اینستاگرام , مدل روسری

 

 

چه كار كنیم كه طلق توی نور برق نزند؟


گاهی طلق‌ها توی نور برق می‌زنند و ممكن است شما این را دوست نداشته باشید. خصوصا اگر جنس روسری‌تان نازك باشد. برای رفع این مشكل طلق‌هایی ساخته‌اند كه یك لایهٔ پارچه‌ای روی آن كشیده شده است كه هم مانع از انعكاس نور می‌شود و هم از سُر خوردن و جابجایی آن جلوگیری می‌كند. حتی این نوع از طلق را هم در منزل می‌شود تهیه كرد.

یك مقدار لایی‌چسب مشكی با طولی مساوی طول طلقی كه برش زده‌اید و عرضی دو برابر آن، تهیه كنید. (می‌شود تقریبا 32 در 13سانتی‌متر). بعد طلق را طوری روی آن بگذارید كه ضلع بزرگ‌ترش بیفتد درست وسط لایی‌چسب. (حواستان باشد كه یك طرف لایی‌چسب، چسب دارد و طرف دیگرش ساده است. طلق را روی طرفی كه چسب دارد بگذارید.)

بعد لبهٔ دیگر لایی‌چسب را روی طلق برگردانید و برای احتیاط یك تكه پارچهٔ نازك روی آن بیندازید كه اتو مستقیما با طلق و لایی‌چسب تماس نداشته باشد. حالا اتوی داغ را روی آن بگذارید تا چسب ِ لایی‌چسب به طلق بچسبد. دقت كنید كه حرارتِ زیاد به طلق ندهید، پلاستیك است و آب می‌شود!

بعد كه مطمئن شدید لایی‌چسب خوب به طلق چسبیده است، با قیچی گوشه‌های اضافی آن را ببرید. حالا طلق آمادهٔ استفاده است. دیگر نه لیز می‌خورد و نه انعكاس نور دارد.


می‌توانید یك طلق سفید هم، درست مثل همین طلق مشكی، با لایی‌چسب سفید درست كنید برای استفاده در روسری‌هایی كه رنگ روشن دارند.

 

 

ترفندهای مخفی تلگرام , ترفندهای ویندوز 10 , ترفندهای فتوشاپ

 

 

آن دخترهای لبنانی‌ای كه گفتم را یادتان هست؟ بعضی از آن‌ها طلق را به جای اینكه بین دو لایهٔ روسری بگذارند، بعد از پوشیدن روسری‌شان، زیر روسری (بین سر و روسری‌) قرار داده بودند. این‌ جوری هم می‌شود استفاده كرد. فقط اگر استفاده از طلق در ابتدای كار، برای‌تان مشكل به نظر می‌رسد، نگران نباشد؛ خیلی زود برای‌تان عادی می‌شود.


ویدیو : یكی از ترفندهای روسری پوشیدن