یشم سرخ و خواص آن : یشم سرخ و خواص آنسنگ یشم به رنگ سبز است ولی می توان آن ...



خواص زنجبیل , خواص خرمالو , خواص سیر

یشم سرخ و خواص آن
سنگ یشم به رنگ سبز است ولی می توان آن را در رنگهای دیگر نیز یافت مانند: زرد، سرخ، خاكی، سیاه و بژ.
سنگ یشم شادی عمیقی در روح ایجاد می كند به همین علت سنگی مناسب برای مدیتیشن است. این سنگ به زندگی احساسی ما تازگی می بخشد و آن را اصلاح و ما را متعادل می كند. نوسانات آرام بخش و موزون یشم باعث تعادل در تمامی بدن می شود. این سنگ طرز كار غدد را حمایت و تشنج و بیماری ریه را درمان می كند.در ضمن در كسانی كه به دلیل مشكلات روانی و انجام نشدن عمل لقاح باردار نمی شوند باعث تسهیل بارداری و حتی هنگام زایمان باعث سرعت تولد نوزاد می شود.

 

خواص انار , خواص تخم کتان , خواص تخم شربتی

 

هر یك از رنگهای سنگ یشم دارای خواصی می باشند. یشم سرخ و بژ اثرات به خصوصی دارند. مثلا" یشم سرخ ارتعاشات منفی را از بین می برد و ما را در برابر همه نفوذ ها و نیرو های شوم و بد یمن حمایت می كند. این سنگ باعث رقت قلب، عاطفه و درك و فهم می شود.

 

همچنین باعث تسكین عوارض روده ای، نفخ و یبوست می شود و نیز معده را تقویت كرده و حالت تهوع را از بین می برد. در ضمن لحظه تولد نوزاد، یعنی زایمان را بدون درد می كند.
سنگ یشم بژ خیلی شبیه یشم سرخ است و باعث دیدن رویاهای لذتبخش در خواب می شود، نگرانیها را از بین می برد و موجب قابلیت درك و حساسیت می شود. یشم بژ پوست را تصفیه می كند، حس بویایی را زیاد می كند و عمل كبد، كلیه ها و كیسه صفرا را نیز افزایش می دهد.

منبع : zar.ir


ویدیو : یشم سرخ و خواص آن