یارانه تمام استان ها تا چند روز آینده پرداخت می شود :       وزیر اقتصاد و ...



 

 

پرداخت یارانه , زمان پرداخت یارانه , تاریخ پرداخت یارانه

 

وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به این پرسش كه یارانه تمام استان ها چه زمانی پرداخت می شود، گفت: یارانه تمام استان ها تا چند روز آینده پرداخت می شود.

 

سید شمس الدین حسینی در حاشیه سی و هفتمین اجلاس شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش كه وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان یكی از متولیان اجرای طرح هدفمند كردن یارانه ها چه تدابیری اندیشیده است تا كالاهایی كه مشمول این طرح نیستند افزایش قیمت پیدا نكنند، گفت: برای اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها بسته های سیاستی متعددی تدوین شده و اقداماتی در دست انجام است.

 

وی در ادامه افزود: وزارت بازرگانی بحث تقویت نهادهای نظارتی را انجام داده و با توجه به اینكه در بازار ضرایب سود مشخص است و اتحادیه ها و اصناف نیز در تعیین آن نقش دارند لذا با همكاری اصناف نظارت برای پرهیز و پیشگیری از هر گونه اختلال انجام می شود.

 

حسینی با اشاره به اینكه مقابله با برخی از مشكلات در بازار اقتصاد باید با ابزارهای اقتصادی صورت گیرد، گفت: وزارت بازرگانی ذخایر مناسبی در خصوص كالاهای اساسی انجام داده كه در صورت نیاز آنها نیز عرضه می شود.

 

وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به این پرسش كه مبلغ 81 هزار تومان یارانه برای چه مدت است، بیان داشت: برای مدت خوبی است و در زمان مقرر توضیحات بیشتر اعلام خواهد شد.

 

وی در خصوص قانون 3 درصد ارزش افزوده، گفت: قانون روشن است كه این ارزش افزوده به چه كسانی تعلق می گیرد و چه كسانی معاف هستند.

 

حسینی خاطرنشان كرد: كالاهایی كه مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند مشخص شده اند و فعالان اقتصادی باید متناسب با ثبت نام ها مالیات این بخش را بپردازند.

 

حسینی با اشاره به اینكه در اكثر بخش ها سرمایه گذاری خارجی داشته ایم، تصریح كرد: سال گذشته بالغ بر 3 میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری خارجی وارد شد.

خبرگزارى فارس


ویدیو : یارانه تمام استان ها تا چند روز آینده پرداخت می شود