یارانه ایرانیان خارج از كشور حذف می‌شود : عضو كمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد/یارانه ...



ایرانیان خارج از کشور , تعداد ایرانیان خارج از کشور , آمار ایرانیان خارج از کشور

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد/یارانه ایرانیان خارج از كشور حذف می‌شود

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف یارانه ایرانیان مقیم خارج از كشور و همچنین صاحبان سرمایه كه مالیات بالایی می پردازند، در طی سه ماه آینده حذف خواهد شد.

عبدالكریم رجبی  در مینودشت با توجه به اصلاح بودجه سال 92 دولت افزود: كمیسیون اقتصادی بررسی لازم را انجام داده است و قرار است در صورت آنكه اولویت آن رای بیاورد، بودجه دولت از 210 هزار میلیارد تومان به 160 هزار میلیارد تومان كاهش خواهد یافت و همین سبب خواهد شد دولت بودجه را قانونمند به ردیفهای مصوب تخصیص دهد.

وی در ادامه مهمترین بخش از اصلاح بودجه را در هدفمند كردن یارانه ها عنوان كرد و بیان داشت: دولت موظف گردید در طی سه ماه آینده كسانی كه درآمد بالا دارند را شناسایی نموده و یارانه آنها را حذف نموده و با این كار یارانه به معنای واقعی هدفمند می شود.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: صرفه جویی در یارانه نقدی سبب آن می شود كه ما بخشی از این مبلغ را در تكمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام كه نیاز به اعتبار 400 هزار میلیارد تومانی دارند هزینه كنیم كه در صورت ناتمام رها شدن این پروژه ها شاهد فرسایش آنها خواهیم بود.

رجبی در ادامه تعداد افراد مشمول یارانه را 50 میلیون نفر عنوان كرد و تصریح كرد: مبلغ پرداختی بابت یارانه كافی نیست و خانواده هایی هستند كه علی رغم دریافت یارانه با مشكلات اقتصادی مواجه هستند كه دولت می تواند صرفه جویی در مبلغ یارانه ها را در بحث بهداشت و رفاه اجتماعی اقشار ضعیف هزینه كند.

نماینده مردم كلاله، مینودشت و گالیكش در ادامه با توجه به انتخاب استاندار جدید گلستان یادآور شد: پس از فراز و نشیبهای ایجاد شده برای انتخاب استاندار گلستان با توجه به صحبتهایی كه با وزیر كشور داشتیم و همچنین توافق مناسب مجمع نمایندگان استان با نماینده ولی فقیه فردی انتخاب شد كه دارای پیشینه فعالیت در دو قوه مجریه و مقننه است و با سابقه مدیریت ملی و ارتباط خوب و شناخت مناسب از اقوام و فرهنگهای استان می تواند به توسعه استان كمك كند.

وی اولویت استاندار گلستان را در شرایط كنونی اینچنین بیان كرد: استاندار گلستان با توجه به قول مساعدی كه داده است و از جمله مطالبات مردم هم می باشد اولویت خود را توسعه گلستان قرار دهد و به فكر آن باشد در دوران مدیریت ایشان جایگاه استان از رتبه كشوری 28 رشد قابل توجهی داشته باشد.

نماینده مردم كلاله، مینودشت و گالیكش وجود اقوام را در استان یك واقعیت دانست و افزود: مدیران ارشد استان باید حضور اقوام را در استان بپذیرند و همچنین در سطح مدیریت استان از وجود آنها استفاده كنند و در شهرستانها باید مدیران بومی انتخاب شوند كه این سبب تقویت همگرایی در استان می گردد.

وی از جمله اقدامات خود برای رفع مشكلات حوزه انتخابیه را این چنین بیان داشت: در حوزه وزارت علوم در شهرستانهای كلاله، گالیكش و مینودشت در آینده شاهد رشد رشته های دانشگاهی خواهیم بود.

رجبی با توجه به مشكلات در حوزه بهداشت و درمان در منطقه شرق گلستان گفت: وزیر بهداشت قول دادند برای بررسی و رفع مشكلات بهداشت و درمان این منطقه به استان سفر كنند و همچنین دستوراتی صادر كردند.

وی با توجه به مشكل اقامت دانش آموزان دبیرستانهای نمونه در خوابگاهها افزود: با توجه به جلسه ای كه با سرپرست وزارت ورزش و جوانان داشتیم مقرر گردید تامین اعتبار لازم صورت گیرد تا در شهرستانهای شرق استان دانش اموزان از خوابگاه بهره مند گردند./مهر

 


ویدیو : یارانه ایرانیان خارج از كشور حذف می‌شود