یادداشت «فارس» در مورد زیبا کلام : در حالی که برای بسیاری از چهره‌های نه چندان ...


در حالی که برای بسیاری از چهره‌های نه چندان سیاسی هم اثبات شده که گروهک های تروریستی مانند داعش زاییده و دست‌پرورده خود غرب هستند، صادق زیباکلام چنین نظری ندارد! بخش مجازی خبرگزاری فارس در یادداشتی در مورد صادق زیبا کلام، با کنار هم قرار دادن موضع چند هنرمند در مورد اتفاقات پاریس، به نتایج جالب توجهی رسیده است:

به رسمیت شناختن اسرائیل، نامه درخواست به سفیر نروژ برای اعطای جایزه صلح نوبل به علی مطهری، پیشنهاد برچیده شدن تجهیزات و امکانات هسته‌ای با تئوری «هسته‌ای چه گلی به سر ملت زده است»، ابراز علاقه به رضا شاه و مدیون دانستن جمهوری اسلامی به رضاخان، حمله به بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به خاطر گفتن جمله «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود»! هجمه شدید علیه شهردار تهران به خاطر یک بنر خیالی که هرگز توسط شهرداری منتشر نشده بود! تنها چند نمونه از گاف‌ها و اظهارات شاذ زیبا کلام در سال های اخیر بوده است.

از سوی دیگر در حالی که برای بسیاری از چهره‌های نه چندان سیاسی هم اثبات شده که گروهک های تروریستی مانند داعش زاییده و دست‌پرورده خود غرب هستند، صادق زیباکلام چنین نظری ندارد!

زیبا کلام روز گذشته در شرق نوشته بود:‌ «ای کاش در عالم واقعیت فرضیه‌هایی که در ایران به وجود آمده، درست می‌بودند و داعش و پدیده اسلام رادیکال خشونت‌طلب را سازمان‌های جاسوسی آمریکایی و انگلیسی ساخته بودند، زیرا در این صورت، اکنون می‌توانستند خط تولید آن را متوقف کنند.»

 فارس در انتهای یادداشت آورده است: این اظهارنظر در حالی از زبان یکی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه های ما خارج می شود که هنرمندان کشورمان به حادثه تروریستی پاریس واکنش های هوشمندانه تری نشان دادند.


ویدیو : یادداشت «فارس» در مورد زیبا کلام