گیاهی موثر در مقابل افسردگي :       با مصرف این گیاه می توانید بر افسردگی ...



 

 

مواد گیاهی موثر به کلسترول , گیاهی مفید و موثر برای درمان میگرن , دمنوش گیاهی

 

با مصرف این گیاه می توانید بر افسردگی خود غلبه کنید،اما چه گیاهی ؟

 

محققان می‌‌گویند مصرف شبدر قرمز می‌تواند سبب کاهش حس افسردگی و اضطراب در زنان یائسه شود.

 


به گزارش خبرگزاری فرانسه، افسردگی و اضطراب جزو نشانه‌های کلاسیک یائسگی هستند. بررسی‌های محققان بیمارستان عمومی کورنبورگ در اتریش نشان داده است ایزوفلون‌ها یا آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شبدر قرمز می‌توانند جلوی ابتلا به این حالات روانی را بگیرند!

 


محققان پس از زیر نظر گرفتن 106 زن یائسه که به طور میانگین بیش از 40 سال سن داشتند متوجه شدند مصرف 90 روزه مکمل ایزوفلون‌های شبدر قرمز می‌تواند تا 80 درصد افسردگی را در آنها کاهش دهد. محققان می‌گویند این ایزوفلون‌ها از آسیب احتمالی نورون‌ها پیشگیری کرده و نوعی مسکن واقعی محسوب می‌شوند.

 


جالب است بدانید شبدر قرمز دارای املاح معدنی مانند سیلیس، ‌آهن، فسفر، ‌گوگرد، پتاسیم، منیزیم، ‌منگنز، روی،‌ مس، سرب، نیكل و كبالت است که مهمترین خاصیت آن ضد سرطانی بودن است. این گیاه تصفیه کننده خون است و التهابات پوستی و خارش را برطرف کرده و عصاره آبی این گیاه در رفع کک و مک مفید است.

 


شبدر قرمز در درمان آسم موثر است و مصرف آن راهی برای رفع سرفه، دردهای عضلانی، درد آرتروز و رماتیسم است. این گیاه مسهل بوده و دل پیچه را برطرف می‌کند و به عنوان دارویی مکمل در پیشگیری از بیماری‌های قلبی کاربرد دارد. البته باید مصرف این گیاه کنترل شده باشد، زیرا مصرف زیاد شبدر به دلیل دارا بودن اسید سیانیدریك خطرناک است ولی استفاده متعادل از آن هیچ گونه خطری نداشته و بسیار مفید نیز است.

 

 

 


ویدیو : گیاهی موثر در مقابل افسردگي