گوگل یک کیبورد برای iOS می سازد : امروز در میان خبرها گفته شده، گوگل توسعه ...


امروز در میان خبرها گفته شده، گوگل توسعه ی یک کیبرد شخص ثالث برای پلتفرم iOS کمپانی اپل را در دستور کارش دارد که رابط کاربری آن به شکلی وسیع و ساده استفاده از موتور جستجوی این شرکت را در پلتفرم یاد شده میسر می سازد. وب‌سایت دیجیاتو - رضا مقدری: امروز در میان خبرها گفته شده، گوگل توسعه ی یک کیبرد شخص ثالث برای پلتفرم iOS کمپانی اپل را در دستور کارش دارد که رابط کاربری آن به شکلی وسیع و ساده استفاده از موتور جستجوی این شرکت را در پلتفرم یاد شده میسر می سازد.

گوگل پلاس برای سایت , ساخت گوگل پلاس برای سایت , آموزش ساخت صفحه گوگل پلاس برای سایت خود

سایت «ورج» بر مبنای اطلاعات به دست آمده از منابع خودش در رابطه با این کیبرد نوشته، در آن گزینه های متعدد و مختلفی برای جستجو در نظر گرفته شده و این محصول چند ماهی می شود که در دست توسعه است، هرچند هنوز مشخص نیست اهالی مانتین ویو چه زمانی می خواهند آن را به شکل رسمی عرضه نمایند.

کیبرد مذکور چندین قابلیت ویژه را در خود جای داده که عملاً همین موارد آن را از کیبرد اصلی iOS متمایز می سازند. این محصول همانند همتای اندرویدی خود امکان تایپ بر مبنای ژست های حرکتی را امکان پذیر می کند، به این ترتیب که انگشت خود را از یک حرف به سمت حرف دیگری به صورت پیوسته روی نمایشگر کشیده و اندک اندک کیبرد حدس می زند چه لغتی را می خواهید تایپ کنید و آن را به شما پیشنهاد می دهد.

اگر لوگوی گوگِلی که در آن تعبیه شده را لمس نمایید، می توانید به جستجوی مبتنی بر وب معمول این کمپانی دسترسی پیدا کنید. ضمناً‌ در آن دکمه هایی برای جستجو کردن تصاویر و فایل های GIF هم تعبیه شده که هر دوی آنها قدرت خود را از موتور جستجوی گوگل می گیرند.

کیبرد از نظر ظاهری نیز قدری با آنچه در اندروید شاهد بوده ایم فرق دارد؛ در نمونه ی اندرویدی دکمه ای برای جستجوهای صوتی حاضر است، ولی خبری از دکمه های مجزا برای جستجوهای تصویری نیست.

به نظر می آید اصلی ترین هدف از ارائه ی چنین ابزاری، این است که کاربران پلتفرم iOS جستجوهای بیشتری را به وسیله گوگل انجام دهند. همه می دانیم که بازار جستجوهای اینترنتی در انحصار اهالی مانتین ویو قرار دارد، ولی تحقیقی تازه صورت پذیرفته می گوید نیمی از کاربران اسمارت فون ها روزانه هیچ جستجویی را با موبایل خود انجام نمی دهند، در حالیکه این عدد برای کاربران دسکتاپ برابر ۱.۲۳ جستجو در هر ۲۴ ساعت به حساب می آید. گوگل به این ترتیب در تکاپوست تا چالش یاد شده را رفع نماید.

البته آمار بالا را نمی توان صد در صد دقیق دانست، زیرا بخشی از جستجوهای کاربران دسکتاپ شامل عبارت هایی پیش پا افتاده مانند «فیس بوک» یا «جیمیل» می شود تا از تایپ نام دامنه ی آنها خود داری نمایند. در موبایل ها به خاطر در دسترس بودن اپ این سرویس ها دیگر جستجو کردن اسامی شان ضرورتی ندارد.

نتایج جستجو جایی است که مانتین ویویی ها کلیدی ترین تبلیغات خود را به نمایش در می آورند و افزایش تعداد دفعات جستجو یا کاهش آنها به معنی دگرگونی و نوسان در اصلی ترین منبع درآمدی گوگل است. به یقین همین عامل سبب شده برند مورد بحث تلاشی مضاعف را برای افزایش میزان جستجوهای موبایلی صورت دهد.

حال باید منتظر ماند و دید کیبرد یاد شده چه زمانی به شکل عمومی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و آیا اصلاً مورد استقبال آنها واقع خواهد شد یا خیر.


ویدیو : گوگل یک کیبورد برای iOS می سازد