گوگل به شکار توییتر می رود! : برای بار دیگر طی چند ماه گذشته شایعه ای منتشر ...


برای بار دیگر طی چند ماه گذشته شایعه ای منتشر شده که نشان از توجه گوگل به توییتر دارد. هر چند همه چیز در حد شایعه است اما اطلاعات به دست آمده و تحلیل های صورت گرفته نشان از این دارند که توییتر به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی فعلی به عنوان بهترین گزینه موجود برای گوگل شناخته می شود.



روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: برای بار دیگر طی چند ماه گذشته شایعه ای منتشر شده که نشان از توجه گوگل به توییتر دارد. هر چند همه چیز در حد شایعه است اما اطلاعات به دست آمده و تحلیل های صورت گرفته نشان از این دارند که توییتر به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی فعلی به عنوان بهترین گزینه موجود برای گوگل شناخته می شود.

گوگل سال هاست که به دنبال راه اندازی شبکه اجتماعی مناسبی است اما تاکنون موفق نبوده و در حال حاضر بهترین گزینه را خرید یک شبکه اجتماعی می بیند.

باید به این نکته توجه کرد که در حال حاضر تنها شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، اینستاگرام و توییتر وجود دارند که دو شبکه اول به هیچ وجه قابل دسترس نبوده و تنها گزینه باقی مانده توییتر است.

فروش توییتر به گوگل , گوگل پلاس و توییتر و فیس بوک , ارزش توییتر گوگل

1- اولین مسئله ای که برای خرید توییتر به وجود می آید مربوط به رقم پیشنهادی و مسائلی است که در زمان خرید باید به آن توجه کرد. توییتر در حال حاضر به عنوان سومین شبکه اجتماعی پرطرفدار و هشتمین وب سایت پربازدید دنیا شناخته می شود.

همین مسئله ارزش توییتر را به شکل قابل توجهی افزایش داده است. تعدادی از معتبرترین مراکز تحلیلی به این نکته اشاره کرده اند که ارزش فعلی توییتر چیزی حدود 33 میلیارد دلار است. رقمی بسیار بالا که پرداخت آن تنها در توان شرکتی همچون گوگل است.

هر چند 33 میلیارد دلار به عنوان ارزش توییتر شناخته می شود اما باید به این نکته توجه کرد که قیمت فعلی این شبکه اجتماعی اینگونه برآورد شده و اگر مسئولان آن تصمیم به فروش وب سایت شان بگیرند با توجه به افزایش ارزشی که در آینده پیدا می کنند، رقمی بسیار بیشتر از تحلیل های انجام شده را طلب می کنند.

2- در کنار قیمت، اصلی ترین دلیلی که انجام این انتقال را بیش از گذشته سخت می کند، ساختار اداره و کنترل توییتر است. دیگر خبری از خودرو هوشمند، عینک هوشمند یا پروژه های خانگی نیست که به راحتی توسط گوگل خریداری شده و در ادامه به بخش خاصی واگذار شود.

درباره یک شبکه اجتماعی با 284 میلیون کاربر صحبت می کنیم. در حال حاضر تیمی 3600 نفری پشت این شبکه اجتماعی قرار داشته و کلیت آن را تحت نظر دارند. گوگل در گذشته نشان داده که سابقه خوبی در هدایت پروژه های بزرگ ندارد. نمونه این امر پروژه های بخش گوگل ایکس هستند. در ابتدا در این بخش ایده طراحی عینک هوشمخند مطرح شده و به سرعت تیم توسعه دهنده آن از لحاظ تعداد نفرات ارتقا یافت.

همین مسئله و البته نبود مدیریت مناسب در نهایت نتیجه را تبدیل به شکستی جبران ناپذیر کرد. توییتر با این گستردگی در صورت خریداری شدن توسط گوگل به بزرگترین پروژه مدیریتی آنها تبدیل می شود؛ پروژه ای که معلوم نیست اگر از دست تیم مدیریتی فعلی خارج شود، با چه سرنوشتی روبرو خواهد شد.

3- اما هدف گوگل از خرید شبکه اجتماعی چیست؟ بزرگترین موتور جستجوی دنیا در طول سال های گذشته بارها سعی کرده شبکه اجتماعی مخصوص به خود را طراحی کند. از جمله تلاش های ناموفق گوگل در این راه می توان به اورکات، جیکو و باز اشاره کرد.

گوگل سه بار در این مسیر ناموفق ماند اما باز هم دست از تلاش برنداشته و با اختصاص بودجه ای سنگین گوگل پلاس را راه اندازی کرد. شبکه اجتماعی که با وعده فراوان وارد فضای مجازی شد اما در نهایت دستاورد خاصی را برای گوگل به همراه نداشت.

اکنون با توجه به سابقه ای که از گوگل وجود دارد، بهترین گزینه خرید یک شبکه اجتماعی موفق است. مطمئنا مسئولان این شرکت به خوبی می دانند که حضور در این حوزه سود فراوانی برای آنها به همراه دارد؛ سودی که گوگل به عنوان یکی از برترین شرکت های حال حاضر دنیا به این راحتی از آن نمی گذرد.

هر چند شایعه این خرید بسیار بزرگ تاکنون چند بار منتشر شده اما این بار بسیاری از منابع به این مسئله اشاره داشته اند که دستور خرید توییتر وارد دستور کاری هیات مدیره گوگل شده و به شکل متفاوتی مورد توجه مسئولان این شرکت قرار گرفته است.

باید دید طی هفته های آینده اخبار رسمی در این رابطه منتشر می شود یا خیر. قراردادی که می تواند تاثیر چشمگیری در آینده گوگل و توییتر به عنوان وب سایت هایی داشته باشد که به نوعی تعداد زیادی از کاربرهای اینترنتی را به خود اختصاص داده اند.


ویدیو : گوگل به شکار توییتر می رود!