گوگل به استعدادهای برتر جایزه می‎دهد : گروهی از دانشمندان شناخته شده به عنوان ...


گروهی از دانشمندان شناخته شده به عنوان هیات داوران از میان 15 فینالیست در رقابت علمی گوگل 3 نفر را انتخاب کرده که از طرف گوگل جوایز با ارزشمندی به آن‌ها اعطا خواهد شد. شرکت گوگل از 15 نفر که به دوره نهایی رقابت‌های علمی گوگل راه یافته‌اند دعوت کرده تا برای شرکت در مسابقه فینال به مجموعه گوگل موسوم به گوگل پلکس (Googleplex) واقع در کالیفرنیا مراجعه کنند.

شرکت در رقابت علمی گوگل که هر ساله برگزار می‌شود، برای همه افراد 13 تا 18 ساله در هر کجای جهان که زندگی می‌کنند، آزاد است و آن‌ها با مراجعه اینترنتی می‌توانند طرح یا ایده خود را اعلام کنند. پس از آن در مرحله اول، از هر گروه سنی 3 نفر انتخاب شده و در مرحله بعدی از میان 3 نفر یک نفر به عنوان برنده انتخاب خواهد شد.

در این دوره از رقابت‌ها با داوری روی حدود هفت هزار و 500 نفر که از ماه ژانویه سال جاری آغاز شد، 65 نفر از طریق یک نظرسنجی آن‌لاین انتخاب شدند.

استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل 2  , گوگل پنجاه فیلم برتر سال 2016 را انتخاب کرده , جایزه موزه برتر سال

اکنون گروهی از دانشمندان شناخته شده، به عنوان هیات داوران از میان 15 فینالیست 3 نفر را انتخاب کرده و از طرف گوگل جوایز با ارزشمندی به آن‌ها اعطا خواهد شد. گوگل اعلام کرده است که به نفر اول، بورسیه 50 هزار دلاری تحصیل در رشته مرتبط با تخصص فرد منتخب ارایه خواهد شد. به نفرات دوم و سوم هم جایزه نقدی 25 هزار دلاری اهدا می‌شود. همچنین هر کدام از اعطاکنندگان جوایز این مسابقه که شامل شرکت‌های گوگل، بنیاد سرن و ساینیتیفیک امریکن هستند، جایزه سفر رایگان به برندگان اعطا می‌کنند.

طرح‌های ارسال شده توسط دانشمندان نشنال جئوگرافی، بنیاد سرن و موسسه غذا و بهداشت عمومی آمریکا بررسی می‌شوند.

گوگل امیدوار است که دوره بعدی رقابت‌های علمی که در سال 2012 میلادی برگزار خواهد شد، به صورت گسترده‌تر و با شرکت‌کنندگان بیشتری برگزار شود.

منبع: خبرگزاری برنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir



ویدیو : گوگل به استعدادهای برتر جایزه می‎دهد