گوهر خیراندیش و رد بازی در «اخراجی‌ها» : فیلمنامه برای من از اهمیت ویژه‌ای ...


فیلمنامه برای من از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در حالی که متن برخی فیلم‌ها جای کار بسیاری دارد. به طور مثال نقش زن شریفی‌نیا در «اخراجی‌ها» را به همین دلیل نپذیرفتم. گوهر خیراندیش بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در زمینه راز ماندگاری بازیگریش گفت: راز ماندگاری برای من وجود مردم هستند یعنی مردم با یادآوری‌های به موقع خودشان اعلام می‌کنند که باید در انتخاب آثار سینمایی و تلویزیونی وسواس داشته باشم، مسوولانه نسبت به پذیرش نقش برخورد کنم و نقش‌ها را به هر قیمتی انتخاب نکنم.

بازیگر فیلم سینمایی "ارتفاع پست" با بیان اینکه متاسفانه چند فیلم تجاری در کارنامه هنری‌ام قرار دارد اظهارکرد: غصه می‌خورم که چرا در پرونده کاری‌ام چهار، پنج فیلم تجاری  دارم که البته فیلم‌های سالمی  بودند و با استقبال تماشاگران مواجه شدند. هیچگاه در سینما در پی تجارت نبودم اما به دلیل شرایط گاهی اوقات مجبور شده‌ام بعضی از این کارها را بپذیرم.

وی تصریح کرد: از میان 50 فیلم سینمایی ممکن است در انتخاب چند اثر نیز اشتباه کرده باشم، اما هیچ‌گاه پیشنهادهای خوب مالی برای من وسوسه انگیز نبوده است.

بازیگر مجموعه "اشک‌ها و لبخندها" با اشاره به پیشنهاد بازی در فیلم «اخراجی‌ها» و «دارا و ندار» خاطر نشان کرد: در این دو اثر با پیشنهادهای خوب مالی روبرو شدم که ممکن بود بازیگران دیگر وسوسه می‌شدند و قبول می‌کردند اما به دلیل ضعیف بودن متن، نبود ارتباط صحیح بین فقرا و پولدارها و عدم باورپذیری شخصیت‌های اثر از پذیرش نقش خودداری کردم.

وی افزود: فیلمنامه برای من از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در حالی که متن  برخی آثار پیشنهادشده جای کار بسیاری داشت. به طور مثال نقش زن شریفی‌نیا در فیلم «اخراجی‌ها» را به همین دلیل نپذیرفتم، از این دست پیشنهادها برای بازی بسیار داشته‌ام اما سعی کردم در قبال مردم مسوول باشم.

خیراندیش در پایان صحبت‌هایش قبول نکردن بعضی از نقش‌ها را در قبال پول یکی از رموز ماندگاری بازیگر دانست و عنوان کرد: در حال حاضر پیشنهادهایی دارم که مربوط به سینمای بدنه است، با وجود اینکه عوامل فیلم از دوستان من محسوب می‌شوند اما از پذیرش نقش‌ها سر باز می‌زنم. مواردی نیز پیش آمده  است که به دلیل وجود فیلمنامه قوی و عوامل حرفه‌ای با یک سوم دستمزد نقش را پذیرفته‌ام و قطعاً این روند کاری همچنان در کارنامه من ادامه خواهد داشت. گوهر خیراندیش مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» را پس از اتمام «مختارنامه» آماده پخش دارد.

منبع : برنانیوز


ویدیو : گوهر خیراندیش و رد بازی در «اخراجی‌ها»