گوشی های موبایل آلوده تر از توالت! : دانشمندان، براساس نتایج یک پژوهش صورت ...


دانشمندان، براساس نتایج یک پژوهش صورت گرفته شمار باکتری های موجود بر سطح گوشی های تلفن همراه را 18 برابر بیشتر از سرویسهای بهداشتی اعلام کردند. پایگاه خبری العالم: دانشمندان، براساس نتایج یک پژوهش صورت گرفته شمار باکتری های موجود بر سطح گوشی های تلفن همراه را 18 برابر بیشتر از سرویسهای بهداشتی اعلام کردند.

با توجه به نتایج این پژوهش، صاحبان گوشی های تلفن همراه باید برای جلوگیری از انتقال باکتری از دیگر وسایل به گوشی، پس از لمس وسایل مختلف دستان خود را شسته و سپس از گوشی خود استفاده کنند.

دانشمندان انگلیسی که این پژوهش را انجام داده اند، به این نتیجه رسیدند که برخی از باکتریهای موجود بر سطح گوشی ها، خطری برای سلامت انسان ندارند اما برخی از آنها می تواند مشکلات بزرگی را برای انسان به وجود بیاورد.

دانشمندان معتقدند برخی از این باکتری ها که بر سطح گوشی ها رشد می کنند؛ امکان دارد به بروز جوش بر روی سطح پوست منجر شده و گاهی به خون نیز منتقل شوند.

دانشجویان رشته باکتریولوژی دانشگاه برای کشف چگونگی رشد و نمو باکتری بر روی گوشی ها، گوشی های خود را در "ظرف آزمایشگاهی" که شرایط برای رشد باکتری مساعد است، قرار دادند و پس از گذشت سه روز دیدند که شمار باکتریی های آن 18 برابر بیشتر از باکتری های موجود بر دستگیره سیفون سرویسهای بهداشتی مردانه است و بیشتر باکتریها نیز ازنوع باکتریهای خوشه ای طلایی است که بر روی پوست رشد می کنند که در صورت زخمی شدن پوست ،این باکتری وارد جسم شده و بیماریهای خطرناک واگیر داری را موجب می شوند.


ویدیو : گوشی های موبایل آلوده تر از توالت!