گودرزی: پشتیبان کمیته المپیک هستیم : وزیر ورزش و جوانان گفت: همه مدیران ورزش ...


وزیر ورزش و جوانان گفت: همه مدیران ورزش در قبال المپیکی‌ها مسئول هستند و هیچ‌گونه قصوری پذیرفته نیست. مشرق: محمود گودرزی در هشتمین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک با تأکید بر ایجاد فضایی آرام و به دور از حواشی برای ورزش اظهار داشت: همه مدیران ورزش در قبال المپیکی‌ها مسئول هستند و هیچ‌گونه قصوری پذیرفته نیست. ما باید تلاش کنیم تا ملی‌پوشان ایران با آمادگی کامل در بازی‌های ریو شرکت کنند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع المپیک برای مردم کشور گفت: تمام معاونان و مدیران ورزش باید همراه و پشتیبان کمیته ملی المپیک برای بازی‌های آینده باشند، چرا که مسئولیت اصلی کاروان با کمیته است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به بازدیدهای سرزده خود از اردوی ملی‌پوشان المپیکی ایران پرداخت و افزود: من دیداری با ملی‌پوشان تکواندو داشتم. مسئولان فدراسیون فضای بسیاری خوبی را برای آنها  مهیا کرده بودند که جای تشکر دارد.

گودرزی ادامه داد: در رشته تیراندازی باید وضع تغذیه و محل اقامت تیراندازانی که سهمیه المپیک گرفته‌اند، بهتر شود و از مدیران کمیته ملی المپیک می‌خواهم در تقویم مشترکی با مدیران وزارت ورزش، بازدید از اردوها و رسیدگی دائم به مسائل آنها را در دستور کار داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با تأکید بر این موضوع که باید مطلوب‌ترین شرایط برای ملی‌پوشان ایران به عنوان محل زندگی و تمرین در نظر گرفت شود، خاطرنشان کرد: در برخی از بازدیدهایم متوجه شدم که برخی از اردوها نیز از استاندارد لازم برای تشکیل یک اردوی ورزشی برخوردار نیست که شخصاً پیگیری وضع آنها شدم و خوشبختانه مسائل‌شان رفع شده است.

وی گفت: باید بپذیریم که هر یک از این ملی‌پوشان فرزندان ما هستند و ما باید با این تصور محل تمرینات ورزشی و اسکان را برای آنها مهیا کنیم.

گودرزی همچنین پیشنهاد کرد که رؤسای فدراسیون‌ها و ملی‌پوشان از اردوهای یکدیگر بازدید کنند تا ضمن آشنایی مجموعه ورزشکاران با یکدیگر، آنها احساس کنند عضو یک تیم هستند و به عنوان یک کاروان با نام ایران در دنیا و المپیک معرفی می‌شوند.

وزیر ورزش و جوانان از مقابله با دوپینگ و پاک بودن کاروان ایران به عنوان یک ارزش مهم فرهنگی و اخلاقی برای ورزش جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و اظهار داشت: کنترل دوپینگ و آموزش قهرمانان و مربیان مانند گذشته برای ورزشکاران اعزامی باید ادامه داشته باشد و قطعاً برای ما حضور پاک و معنوی کاروان ایران در بازی‌های ریو از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از دیدار روز سه‌شنبه رئیس جمهور با قهرمانان و مدال‌آوران سال 93 ایران یاد کرد و گفت: خوشبختانه دولت توجه شایسته و لازم را به ورزش دارد و ان‌شاءالله با حضور رئیس جمهور کاروان ایران برای المپیک ریو بدرقه خواهد شد.

گودرزی با تأکید به این نکته که باید تلاش کنیم همه مسائل مربوط به ورزش را متعلق به کشور و مردم ببینیم، عنوان کرد: مدت زمان زیادی تا المپیک باقی نمانده است و رؤسای فدراسیون‌ها باید با آرام‌سازی فضای اردوها و رسیدگی بیشتر به وضعیت ورزشکاران، آنها را در این روزهای سخت دریابند، به دردِدل‌های‌شان گوش کنند و خواسته‌های به حق آنها را برآورده کنند.

در این جلسه رؤسای فدراسیون‌های تکواندو، والیبال، بسکتبال، قایقرانی، جودو، تیروکمان، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری، وزنه‌برداری، دوومیدانی، جانبازان و معلولان و نابینایان گزارشی از روند آماده سازی تیم‌ها و قهرمانان خود به همراه شرایط آینده و شانس مدال‌آوری به اعضای ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ارائه کردند.


ویدیو : گودرزی: پشتیبان کمیته المپیک هستیم