گهر زاگرس 1- پرسپولیس 1/ اصابت «شهاب‌سنگ» به كهكشان! : گهر زاگرس 1- پرسپولیس ...



گهر زاگرس 1- پرسپولیس 1/ اصابت «شهاب‌سنگ» به كهكشان!

انصاری‌فرد در دقیقه 15 پرسپولیس سفیدپوش را جلو انداخت اما زارعی در دقایق پایانی روی اشتباه گردان بازی را مساوی كرد و گل پروین را هم كسی ندید!!

 

 

عکس شهاب زاهدی بازکن پرسپولیس , عکس شهاب زاهدی بازیکن پرسپولیس , بیوگرافی شهاب زاهدی بازیکن پرسپولیس

 

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- دوره دوازدهم- هفته سوم

گهر زاگرس- پرسپولیس تهران

دوشنبه 9 مردادماه 1391- ساعت 22:30

ورزشگاه آزادی تهران

تماشاگر: 40 هزار نفر

داور: تورج حق‌وردی

كمك‌ها: داود رفعتی- سجاد طوری

اخطار: علی کریمی(23)، مهردادپولادی (74) از پرسپولیس- هادی رکابی (11) از گهر

اخراج: مهرداد پولادی(77) از پرسپولیس- هادی ركابی(90) از گهر

 

پرسپولیس: شهاب گردان، محسن بنگر، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، جلال حسینی، امیرحسین فشنگچی ، محمد نوری، علی کریمی (حمیدعلی عسگر 46) کریم انصاری‌فرد، محمد قاضی (65- غلامرضا رضایی)

سرمربی: مانوئل خوزه

 

گهر دورود: شهرام مهربان، هادی رکابی، ساشا کلونیجا، علیرضا محمد، هاملت میختاریان (مجتبی زارعی 61)، محمدرضا خرسندنیا، مجید باجلان، مجید خدابنده‌لو (رضا کاردوست 90)، آرمان قاسمی، امین ترکاشوند (محمد پروین 60)، تقی نایبی

سرمربی: مهدی تارتار

 

شرح بازی:

پرسپولیس تهران برای جبران شکست هفته دوم لیگ برتر برابر شاگردان سرهنگ یاوری این بار در ایستگاه سوم لیگ به خاطر مهیا نشدن شرایط میزبانی تیم گهر دورود بازهم در تهران و در برابر هواداران سرخپوش میزبان گهر دورود است. شاگردان مانوئل خوزه امیدوار بودند تا با اتکا به ساق‌های جادوگر و گلزنی کریم انصاری‌فرد بتوانند طعم سومین شکست را به شاگردان مهدی تارتار بچشانند.

نیمه اول

ارتش سرخ پایتخت با عطش فراوانی كه برای گلزنی داشت از همان دقایق آغازین مسابقه با ترکیب هجومی خیمه سنگین حملات خود را روی دروازه گهر دورود برپا کرد. قرمزپوشان با هدایت و رهبری علی کریمی و محمد نوری که تذکرات مانوئل خوزه را به جان خریده بود با بازی زمینی و حفظ مالکیت توپ در همه خطوط، تیم گهر را در زمین خودشان حبس کردند.

شاگردان مانوئل خوزه پرتغالی وقتی بر حملات پرتعدادشان افزودند توانستد از روی یک پرتاپ اوت بلند دستی که توسط مدافع راست قرمزپوشان (حسین ماهینی) ارسال شد با ضربه چکشی کریم انصاری‌فر دروازه گهر را فرو بریزند. شاگردان مهدی تارتار بعد از گل برای دقایقی با بازیگردانی هاملت میختاریان و نفوذهای مهدی رکابی از جناح چپ موقعیت‌هایی روی دروازه شهاب گردان خلق كردند اما مجید خدابند‌ه‌لو و دیگر مهاجمان گهر نتوانستند از این سانترها استفاده‌ای خود ببرند.

نیمه دوم

مانوئل خوزه در نیمه دوم علی كریمی را از ترکیب بیرون کشید و حمیدرضا علی‌عسگر تند و تیز را به جای وی به بازی فراخواند تا شاید سرعت تیمی پرسپولیس نسبت به نیمه اول جان تازه‌ای بگیرد. در عوض شاگردان تارتار پا به پای پرسپولیسی‌ها دویدند تا بتوانند حداقل گل خورده نیمه اول را جبران کنند. در این دقایق نفوذهای عالی حسین ماهینی از جناح راست آن‌قدر زیبا و چشم‌نواز بود که هواداران حاضر در ورزشگاه را به وجد آورد اما بی‌دقتی محمد قاضی و محمد نوری در زدن ضربات نهایی سبب شد تا تمامی این فرصت‌ها یکی پس از دیگر به هدر برود.

تارتار با فرا خواندن محمد پروین و مجتبی زارعی دو نفر از بازیکنان سابق پرسپولیس در ترکیب تیم گهر انگیزه تیمی بازیکنانش را به یکباره برای زدن گل تساوی بالا برد. نماینده دورود با حملات سریع بر روی دروازه حریف به خصوص بعد از ده نفره شدن پرسپولیس تلاش فراوانی برای ثبت گل تساوی انجام داد تا اینکه نهایتا بر روی یک ضربه کاشته و ارسال مجدد با اشتباه محض شهاب گردان و فرصت‌طلبی مجتبی زارعی توانست گل تساوی را وارد دروازه تیم پرسپولیس کند.

بعد از گل نبض بازی تا حدودی به دست گهر افتاد که شوت سهمگین محمد پروین در این دقایق نقطه طلایی بازی بود. اما باز هم مثل بازی استقلال مقابل سایپا، توپی كه وارد دروازه شده بود از چشم همه داوران بازی دور ماند تا پرسپولیس لااقل از تك‌امتیاز این بازی محروم نمانده باشد.

شرح گل‌ها:

0-1 پرسپولیس؛ دقیقه 15: پرتاب اوت بلند حسین ماهینی در دهانه دروازه با ضربه چکشی کریم انصاری‌فر وارد دروازه گهر شد.

1-1 گهر؛ دقیقه 80: وقتی سانتر ارسالی بر روی دروازه پرسپولیس ارسال شد دفع ناقص گردان سبب شد تا مجتبی زارعی با سر توپ را وارد دروازه تیم سابق خود کند.

دقایق کلیدی:

54 : کریم انصاری‌فرد در درون شش قدم با یک پا عوض کردن مدافعان گهر را فریب داد اما در ضربه آخر با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد.

61 : پیشروی حسین ماهینی در قلب خط دفاعی تیم گهر سبب شد تا وی با پاسی رو به جلو محمد قاضی را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان گهر قرار دهد که خروج و دفع مهربان، قاضی و پرسپولیس را ناکام گذاشت.

65 : باز هم نفوذ و فرار ماهینی و سانتر وی در دهانه دروازه از پیش روی محمد نوری گذشت تا آه از نهاد نوری وتماشاگران به هوا بلند شود.

اتفاق ویژه:

در روزی که باران کارت زرد و قرمز از سوی داور مسابقه باریدن گرفته بود، تورج حق‌وردی قاضی این مسابقه و همكارانش با نادیده گرفتن گل مسلم محمد پروین، تیم گهر را از یك پیروزی مسلم برابر تیم کهکشانی‌های پایتخت محروم كردند./سایت گل

 


ویدیو : گهر زاگرس 1- پرسپولیس 1/ اصابت «شهاب‌سنگ» به كهكشان!