گل سرخ فضایی + تصاویر : این تصویر که توسط مرکز رصدخانه جنوبی اروپا بانام لا ...



این تصویر که توسط مرکز رصدخانه جنوبی اروپا بانام لا سیلا ، واقع در شیلی گرفته‌شده، از دقیق‌ترین و واضح‌ترین تصاویری است که بشر تاکنون توانسته از این سحاب ثبت کند.

مسیر 17 کارخانه‌ای از نور  و محل تولد ستاره‌های جدید است. این سحاب که مانند گل‌سرخی فضایی مدام شکوفه می‌زند، در فاصله 5500 سال نوری از زمین و در صورت فلکی کماندار از کهکشان راه شیری قرار دارد. این سحاب به اسامی بسیاری معروف است ازجمله سحابه اُمگا، سحابه قو، سحابه نشان‌دار، سحابه نعل اسبی و سحابه میگو.

 

موجودات فضایی یا تصاویر دستکاری شده ؟ , کشف خانه موجودات فضایی روی ماه توسط ناسا تصاویر , تصاویر زیبا

 
در جدیدترین تصویری که به‌تازگی منتشرشده است می‌توان چشم‌اندازی از گازهای مولکولی غلتان و ابرهایی از غبار را مشاهده کرد که به وسعت 15 سال نوری امتداد دارند. حجم این ابرها 30،000 بار بزرگ‌تر از حجم خورشید است و وظیفه اصلی آن‌ها تولید صدها ستاره جوان و سوخت‌رسانی به آن‌هاست.  تنها در مرکز این سحاب 800 ستاره وجود دارد.

 

تصاویر , تصاویر گرافیکی با اسم درخواستی شما , تصاویر عاشقانه

 محل سحاب گل سرخ

 

علاوه بر این، ستاره‌های جوان بسیاری وجود دارند که خارج از میدان دیدند و هنوز در میان پوششی از ابرهای غلیظ پنهان‌ مانده اند. ستاره‌های دیگری هم که از غبار خارج‌شده‌اند، با تاباندن پرتوهای متراکم ماورای بنفش و یونیزه کردن گاز هیدروژن به روشن شدن فضای اطراف سحاب و نمود رنگ قرمز و صورتی کمک می‌کنند.


نواحی سفیدتر عکس درواقع حاصل ترکیب نور گازهای داغ با نور ستارگانی است که توسط غبار اطراف منعکس‌شده‌اند. شبکه‌ای از نواحی تاریک هم که مانند حفره‌هایی سیاه به چشم می‌خورند، در واقع ابرهای غلیظ و متراکمی از غبارهای تیره ضخیم‌اند که نورهای مشخص را کدر و در مقابل طول‌موج‌های مادون‌قرمز را بسیار روشن می‌کنند. بادهای ستاره‌ای و امواج انرژی‌زای ناشی از ستاره‌های بزرگ و سوزان که فضای درونی ابرهای مولکولی این سحاب را به وجود می‌آورند به‌تدریج مواد بین ستاره‌ای تشکیل داده و غارهایی مواجی را خلق می‌کنند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو : گل سرخ فضایی + تصاویر