گل‌محمدی: تیم امید بهترین نسل ماست : سرمربی ذوب آهن می‌گوید انتظارات از تیم ...


سرمربی ذوب آهن می‌گوید انتظارات از تیم ملی امید بالا است و بازیکنان این تیم بهترین نسل فوتبال ایران هستند. خبرگزاری ایسنا: یحیی گل محمدی، سرمربی ذوب آهن پس از یک نیم فصل موفقیت آمیز با تیمش این روزها سرگرم آماده سازی هر چه بهتر سبز پوشان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا است.

* پس از اتمام نیم فصل خیلی کم در رسانه‌ها حاضر می‌شوید و معلوم است که خیلی جدی تمرینات را پیگیری می‌کنید.

قبل از اتمام نیم فصل به یک بیماری عجیب و غریب مبتلا شدم و خیلی طول کشید تا بهبود پیدا کنم. در این مدت این بیماری من را اذیت کرد، اما این روزها حالم خوب است و تمرینات را پیگیری می‌کنیم.

* در نقل و انتقالات نیم فصل نخست چهار بازیکن به ذوب آهن پیوست. باشگاه توانست خواسته‌های شما را برآورده کند؟

با توجه به وضعیت مالی باشگاه و شرایط فنی بازیکنان ما کسانی را به تیممان آوردیم تا بیشترین استفاده را از آنها ببریم. باشگاه کمال همکاری را با من داشت و توانست خواسته‌های من را برآورده کند. این بازیکنان در ادامه فصل به کارمان می‌آیند و جزوی از برنامه من هستند.

* شرایط مالی باشگاه تا چه حد در انتخاب‌های شما تاثیرگذار بود؟

خب ما شرایط مالی باشگاه را در نظر گرفتیم تا فشار زیادی به باشگاه وارد نشود.

* در تعطیلات نیم فصل اردویی را خارج از اصفهان برگزار نکردید. این خواسته خود شما بود؟

همان طور که گفتم شرایط مالی باشگاه برای ما مهم است. از طرفی ما امکانات بسیار خوبی در اصفهان داریم و ترجیح دادیم تمریناتمان را در همین شهر پیگیری کنیم. جام شهدا را در هفته‌ بعد پیش‌رو خواهیم داشت و به تهران می‌آییم تا در این مسابقات شرکت کنیم.

* در بازی نخست از مسابقات جام شهدا با صبا بازی می‌کنید و در صورت پیروزی یا شکست با یکی از تیم‌های پر‌سپولیس و سایپا تقابل خواهید کرد.

هدف اصلی ما کسب آمادگی هر‌ چه‌ بیشتر برای حضور در نیم فصل دوم است و فکر می‌کنم در این دو بازی بتوانیم هماهنگی لازم را به دست بیاوریم.

* در حالی که نقل و انتقالات شما به پایان رسیده است، گفته می‌شود محمد باقر صادقی یکی از گزینه‌های پر‌سپولیس برای حضور در درون دروازه است.

تا این لحظه باشگاه پر‌سپولیس درخواست کتبی یا شفاهی برای جذب محمد باقر صادقی به باشگاه ذوب آهن نداده است و از این موضوع اطلاعی ندارم. برای صادقی یک پیشنهاد از یک تیم لیگ برتری به دستمان رسیده است و آن را بررسی می‌کنیم. به جز اکبر صادقی که با هاشم بیک‌زاده معاوضه شد تیم ما تا به حال هیچ خروجی نداشته است.

* تیم ‌ملی امید ایران هم دو بازی نخست خود در مسابقات انتخابی المپیک 2016 را در کشور قطر برگزار کرده است. نظرتان درباره نتایج ایران چیست؟

بازی اول حیاتی و حساس بود و ما توانستیم صعودمان به مرحله بعد را در این بازی تضمین کنیم. حریفانمان در این مرحله نمی‌توانند برای ما دردسرساز شوند و از صعودمان جلوگیری کنند. باید روحیه بازیکنان بازسازی شود، چرا که کار سخت ما از مرحله دوم آغاز می‌شود. شخصا امیدوارم که این تیم به المپیک صعود کند. هیچ شکی نیست که انتقاداتی به این تیم وارد است، اما با حل شدن این مشکلات این تیم می‌تواند به المپیک برود.

* در مرحله بعد رقبایمان به مراتب سخت‌تر از این مرحله هستند. شانس ایران را چقدر بالا می‌دانید؟

باید باخت مقابل قطر را فراموش کنیم، ولی از این بازی درس بگیریم تا در مراحل بعدی به مشکلی بر نخوریم. نقاط ضعف و قوت تیم ‌ملی باید شناسایی شود و بازی مقابل قطر می‌تواند شوک مثبتی به تیم ‌ملی باشد. این تیم پتانسیل‌ صعود به المپیک را دارد.

* به نظر می‌رسد اعضای کادرفنی تیم ‌ملی امید با اظهاراتشان پس از دیدار مقابل سوریه و قطر شرایط نه چندان مساعدی را به وجود آورده‌اند. به نظر می‌رسد بازیکنان تحت تاثیر این جو قرار بگیرند.

این موضوع بستگی به بازیکنان دارند. آنها فقط باید به عملکرد خودشان فکر کنند و تمرکزشان را بر روی کار خود بگذارند. بازیکنان جوان ما در این روزها باید ذهنشان را از هر نکته منفی خالی کنند تا در میدان مسابقه تمرکز لازم را داشته باشند. مردم ایران انتظار زیادی از این تیم دارند و به نوعی می‌توانم بگویم که این تیم بهترین تیم ملی امید تاریخ فو‌تبا‌ل ما است. باید تمرکز خود را حفظ کنند تا در میادین مسابقه از لحاظ فکری در بالاترین سطح قرار داشته باشند.

* گفته می‌شود مشکلات مالی ذوب آهن جدی است. کادرفنی و بازیکنان تا به امروز چند درصد از مبلغ قراردادهای خود را دریافت کرده‌اند؟

باشگاه 20 درصد از مطالبات ما را پرداخت کرده است. تیم ما با مشکلاتی مواجه است ، ولی امیدوارم که تیم جدید ریاست کارخانه و هیات مدیره بتوانند شرایط بهتری را ایجاد کنند و تغییر و تحولات مثبت باشد. ما به همه آنها اعتماد داریم و امیدوارم که مسئولان هم مشکلات را برطرف کنند تا در ادامه راه موفق شویم.


ویدیو : گل‌محمدی: تیم امید بهترین نسل ماست