گلایه های عزت‌ الله انتظامی در بیمارستان : عزت‌الله انتظامی که این روزها به ...


عزت‌الله انتظامی که این روزها به دلیل آلودگی هوا در بیمارستان بستری است، عصر 5 آذر ماه میزبان تعدادی از مسوولان سازمان بهزیستی و هنرمندانی چون رسول نجفیان و خشایار اعتمادی بود. خبرگزاری ایسنا: عزت‌الله انتظامی که این روزها به دلیل آلودگی هوا در بیمارستان بستری است، عصر 5 آذر ماه میزبان تعدادی از مسوولان سازمان بهزیستی و هنرمندانی چون رسول نجفیان و خشایار اعتمادی بود.

آقای بازیگر که این روزها در بیمارستان «فرمانیه» بستری است، همچنان نگران آلودگی هوای تهران است و در عین حال به هنرمندان بیکار و کودکان کار هم فکر می‌کند.

دکتر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی با همراهی دکتر رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شهر تهران و تعداد دیگری از مسئولان سازمان بهزیستی به ملاقات این چهره هنری آمدند.

رییس سازمان بهزیستی با قدردانی از تلاش‌های عزت الله انتظامی برای سامان‌دادن به وضعیت درمان هنرمندان گفت: استاد انتظامی سفیر اول سازمان بهزیستی هستند و ما برایشان آرزوی سلامت داریم.

انتظامی هم توضیحاتی درباره بیماری‌اش داد و گفت: به دلیل آلودگی هوای تهران با مشکل ریه روبرو شدم، مدتی در بخش سی سی یو بستری بودم و بعد از چند روز به بخش عمومی منتقل شدم. اما دکترها می‌گویند از بیمارستان که رفتی باید بلافاصله به شمال بروی و تهران نمانی.

عزت‌ الله انتظامی راهی بیمارستان شد , عزت‌الله انتظامی روز گذشته در بیمارستان آراد بستری شد  , عزت الله انتظامی

در این ملاقات دکتر حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از انتظامی احوال پرسی کرد و آقای بازیگر با لحن طنز آمیزی به او گفت: هوای تهران مرا اینگونه کرد!

او خطاب به این مدیر گفت: حالا شما برای حل مشکل آلودگی هوا چه کرده‌اید؟!

در پاسخ به او حافظی، توضیحاتی درباره اقدامات شورای شهر برای حل مشکل آلودگی هوا ارائه کرد.

انتظامی در این ملاقات خواستار سروسامان دادن به وضعیت خودروهای تهران ،‌ رسیدگی و گسترش وسایل حمل و نقل عمومی و ... شد و گفت: زیاد مایوس نیستم، اما فکر نمی‌کنم به زودی بتوان برای حل مشکلات تهران کاری انجام داد.

او با ابراز تاسف از شرایطی که مردم و هنرمندان در آن به سر می‌برند افزود: مردم دیگر خسته شده‌اند، همه جا حرف بیماری و دارو است، تحریم‌ها پدر مردم را در آورده است. همه قیمت‌ها بالا رفته است نمی‌دانم دولت برای حل این مشکلات می‌خواهد چه کاری انجام دهد؟! اما باور نمی‌کنم اگر بگویند ابتدای سال آینده هوایی صاف و تمیز خواهیم داشت.

رئیس هیات مدیره خانه تئاتر در این ملاقات از دغدغه‌اش برای سروسامان دادن به وضعیت هنرمندان بیکار و کودکان کار سخن گفت.

انتظامی گفت: خانه‌ام را در اختیار شهرداری گذاشته‌ام، چون فکر کردم با راه اندازی بنیاد انتظامی می‌توانم به جوانان و کودکان کار کمک کنم. البته شنیده‌ام که وزارت ارشاد اعلام کرده باید موسسه فرهنگی هنری انتظامی راه اندازی شود و گویا مجوز بنیاد نمی‌دهند. اما حالا مهندس مرتضی کاظمی مشغول پیگیری برای حل این مشکل با وزیر ارشاد است.

او با اشاره به قدمت خانه‌اش ادامه داد: می شد این خانه را به یک مجتمع آپارتمانی تبدیل کرد اما خانه‌ام را ارزان واگذار کردم. چون این خانه سابقه هنری دارد، فیلم «گاو» را آنجا بازی کرده‌ام. خیلی از کارگردان‌های بزرگ در این خانه کار کرده‌اند و من دوست نداشتم آن را به یک مجتمع آپارتمانی تبدیل کنم.

بازیگر فیلم‌هایی همچون «گاو»،‌«اجاره نشین‌ها» و «هامون» اضافه کرد: همیشه دوست دارم برای کمک کردن به مردم پیش قدم شوم، حتی برای بچه‌های افغان که همسایه ما هستند رفتم به بازار و کمک جمع کردم، دوست دارم با راه اندازی این موسسه به وضعیت کودکان کار هم رسیدگی کنم.

او همچنین از دغدغه‌اش برای رسیدگی به وضعیت هنرمندان بیمار سخن گفت.

انتظامی یاد آور شد:کسی برای هنرمندان بیمار و بیکار کاری انجام نمی‌دهد، فقط آقای کرباسچی یک قبرستان مجانی به هنرمندان داد. اما به جز آن کاری انجام نشد. البته با کمک دکتر هاشمی خانه سالمندان هنرمند را درست کرده‌ام، در شرایطی که ما داریم آدم به سختی می‌تواند اعتقاداتش را اجرا کند. چون هیچ نظمی وجود ندارد و هیچ چیزی سرجای خودش نیست.

این کارگردان پیشکسوت تئاتر از بیکاری هنرمندان این رشته ابراز تاسف کرد و گفت: لیستی از هنرمندان بیکار تهیه کرده‌ام که نزد خانه سینماست. هنرمندانی مانند توران مهرزاد،‌ ثریا حکمت‌، ملکه رنجبر‌، همسر شاپور غریب‌ و... دچار مشکلات بسیاری هستند، من برای آنها از آقای شاه آبادی معاون هنری قبلی پول می‌گرفتم تا بتوانند دارو و درمان شوند.

او درباره وضعیت بیمه‌ خودش در این بیمارستان گفت: بیمارستان بیمه طلایی را قبول نکردند اما یک سازمان دیگر به ما کمک کرد تا بخش اندکی از هزینه‌ها را بپردازیم. البته مشکل این سازمان‌ها این است که فقط به بیماران دم مرگ کمک می‌کنند و نمی‌توانند به هنرمندانی که توانایی کار کردن ندارند حقوق ماهیانه بپردازند.

در این دیدار خشایار اعتمادی و رسول نجفیان نیز حضور داشتند.

اعتمادی هنرمند خواننده ابراز امیدواری کرد که عزت الله انتظامی همیشه سرحال و سرپا باشد.

همچنین رسول نجفیان که این روزها مشغول بازی در مجموعه‌ی «شاه گوش» به کارگردانی داوود میرباقری است از طرف عوامل این سریال به عزت الله انتظامی سلام رساند و برایش آرزوی سلامتی کرد.

انتظامی نیز خطاب به او گفت: کارهای میرباقری خیلی خوب است و از طرف من دست همه بچه‌ها را ببوس.


ویدیو : گلایه های عزت‌ الله انتظامی در بیمارستان