گلایه داوود رشیدی از کم کاری درباره عاشورا : داود رشیدی بازیگری که در سریال ...


داود رشیدی بازیگری که در سریال «مختار» در نقش «نعمان بن بشیر انصاری» و در سریال «امام علی» در نقش «ابن جبله» به ایفای نقش برای داود میرباقری پرداخته بود در آستانه عاشورای حسینی در ارتباط با بازی بازیگران و فیلم هایی که درباره این واقعه عظیم ساخته شده اند به صحبت پرداخت. سینما پرس: داود رشیدی بازیگری که در سریال «مختار» در نقش «نعمان بن بشیر انصاری» و در سریال «امام علی» در نقش «ابن جبله» به ایفای نقش برای داود میرباقری پرداخته بود در آستانه عاشورای حسینی در ارتباط با بازی بازیگران و فیلم هایی که درباره این واقعه عظیم ساخته شده اند به صحبت پرداخت.

داود رشیدی گفت: هدف این است که مردم وقتی فیلمی درباره عاشورا ببینند به یاد بیاورند و تصویر عاشورا برایشان مجسم شود که در روز عاشورا یا تاسوعا چه بر این شخصیت ها گذشته است و اگر غیر از این باشد مردم چه می خواهند؟ مردم با دیدن این فیلم های عاشورایی، می توانند خود را در آن فضا فرض کنند.

بازیگر نقش«فضل بن ربیع» در «ولایت عشق» گفت: مخاطبان فیلم های تاریخی علاقه زیادی دارند که داستان ها و واقعیاتی که در آن سالها روا شده است را ببینند و با فیلم های که درباره این حوادث تاثیرگزار در تاریخ ساخته شده اند ارتباط خوب و پیوندی عمیق پیدا می کنند. فیلم های که به حوادث عاشورا می پردازند باید دقت داشته باشند این واقع آنقدر عمیق در ذهن مردم ایران است که نمی توان درباره این فیلم ها کوتاهی و قصوری انجام داد و حتما باید با مطالعه و دقت کافی و پیدا کردن شواهد تاریخی وارد ساخت اینگونه آثار شد.

رشیدی ادامه داد: واقعه عاشورا آنقدر برای شیعیان مهم است که نمی توان داستان آن را هر طور که بخواهیم تعریف کنیم و حساسیت زیادی روی این واقع وجود دارد و برای همین ساخت فیلم درباره این واقع احتیاج به تمرکز و دقت فراوان دارند و مردم ایران ثابت کرده اند که علاقه خیلی زیادی به اینگونه آثار دارند و مخاطبان انتظار دارند واقعه عاشورا را دقیق ببینند و اینگونه است که همذات‌پنداری تماشاچی با افراد حاضر در واقعه کربلا تبدیل به یک عمل آئیینی می شود.

بازیگر نقش «عمرو عاص» در سریال «تنهاترین سردار»گفت: درفیلم های تاریخی که من بازی کرده ام .هر نقشی که در فیلم های تاریخی بر عهده ام بوده با مطالعه از تمام زوایای تاریخی سعی کرده ام به آن نگاه کنم و سعی‌ام بر این بوده که بیشتر مطالبی که درباره آن نقش نوشته را خوانده ام.

رشیدی اظهار داشت:ساخت فیلم های تاریخی بسیار پر زحمت است و به پروداکشن های عظیمی احتیاج دارد و در نسبت با ساخت دیگر فیلم ها احتیاج به گروه بزرگتری برای ساخت فیلم احتیاج است.

داود رشیدی در پایان گفت: به اندازه کافی از ظرفیت قصه و تراژدی عاشورا در سینما استفاده نشده است و ما هنوز تعداد فیلم های خوبی که درباره عاشورا داریم بسیار اندک است. این در حالی است که این واقعه از جنبه های گوناگونی می تواند به تصویر کشیده شود. از نظر ما ایرانی ها و شیعیان خیلی مهم است فیلم های خوبی درباره این حادثه داشته باشیم و متاسفانه باید بگویم که تا به حال که به اندازه کافی در این باره فیلم نداشته ایم. باید بیشتر کار می کردیم.


ویدیو : گلایه داوود رشیدی از کم کاری درباره عاشورا