گفت وگوی پوتین و مرکل درباره اوکراین :   اخبار بین الملل - گفت وگوی پوتین و ...



مرکل و پوتین , مذاکره پوتین و ترامپ درباره چه بود , گفتگوی پوتین و اردوغان درباره روابط شان

 

اخبار بین الملل - گفت وگوی پوتین و مرکل درباره اوکراین

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، روز یکشنبه طی تماس تلفنی در مورد آخرین وضعیت بحران اوکراین گفت‌وگو کردند.

رئیس‌جمهور روسیه و صدراعظم آلمان روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت اقدامات بین‌المللی برای کاهش تنش در مناطق شرقی اوکراین تأکید کردند.

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، روز یکشنبه طی تماس تلفنی در مورد آخرین وضعیت بحران اوکراین گفت‌وگو کردند.

طرفین در این تماس بر لزوم انجام اقدامات بین‌المللی برای کاهش تنش در مناطق شرقی اوکراین و پایان دادن به درگیری‌ها در این مناطق تاکید کرده‌اند.

روز یکشنبه همچنین «فرانک والتر اشتاینمایر» وزیر خارجه آلمان برگزاری نشست چهارجانبه برای حل و فصل اختلافات در مورد اوکراین را خواستار شد.

وزیر خارجه آلمان که با شبکه «ARD» مصاحبه می‌کرد، گفت: «در گفت‌وگوهایی که در دو ساعت گذشته داشته‌ام، برای برگزاری دومین دور از «نشست ژنو» تلاش کرده‌ام.»

به گفته اشتاینمایر، هدف از این نشست «مشخص کردن نحوه پایان دادن به این درگیری و به مرور حرکت به سمت یک راهکار سیاسی» است. وی افزود: «هر چیز دیگر، غیرمسئولانه است و تنها به افزایش آمار قربانیان منجر می‌شود.»

وزرای خارجه آمریکا، روسیه، اوکراین و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی که روز 28 فروردین در شهر ژنو سوئیس داشتند، به توافقی دست یافتند که قرار بود پایانی بر درگیری‌ها در مناطق شرقی اوکراین باشد. بر اساس آن توافق، قرار بود دولت موقت کی‌یف عفو عمومی اعلام کرده و به نفع روس‌تبارها در قانون اساسی اصلاحات ایجاد کند. در عوض روس‌تبارهای شرق‌نشین نیز متعهد شدند که تسلیحات خود را زمین گذاشته و مناطق تحت کنترل را تحویل دهند. تاکنون هیچ‌یک از بندهای این توافق اجرایی نشده است. 

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو : گفت وگوی پوتین و مرکل درباره اوکراین