گفتگو با «محمود بصیری» درباره دردسرهای شباهتش با احمدی نژاد : گفتگو  با «محمود ...



گفتگو  با «محمود بصیری» درباره دردسرهای شباهتش با رییس جمهور

هفت سال است که «خانه‌نشین» شده‌ام/ گفتند بیا نقش احمدی‌نژاد را بازی کن ولی قبول نکردم

برای همیشه هم ممنوع الکار شوم ازشون ممنونم. ممنوع می کنند و تازه بعد از 7 سال سراغ من می آیند که خوشحالی یا ناراحت! کی ناراحت باشه؟ نشستن 7 ساله من در خانه ناراحتی ندارد. اینها در این 7-8 سال کجا بودند که یهو بصیری یادشان افتاده؟ من اصلا از اینکه بیایند و زندگی من را نشان دهند و بگوبند که فلانی اینجاست و این کار را می کند خوشم نمی آید.

سایت «فردا»؛ بچه های دهه 50 و 60 محمود بصیری را خوب به یاد دارند، فیلم ها و سریال های طنز و ماندگار با حضور کمدین معروف آن سال ها؛ گل‌های داودی، زرد قناری، مادر، آرایشگاه زیبا، هتل و... از جمله فعالیت های هنرمندی است که این روزها در یکی از خانه های میدان قزوین روز را به شب می رساند.

شاید تا چند روز قبل کسی به روشنی نمی دانست که او به دلیل شباهت چهره با رئیس جمهور ممنوع الکار شده و چندین سال خانه نشین شده است. بصیری رسانه ملی را تنها شایعه ساز این ماجرا می داند و می گوید گرچه آنها زیر بار این حرف نمی روند ولی مطمئن باشید که دست صدا و سیما و ریاست جمهوری در کنار گذاشتن من در کار است، آن هم به دلیل شباهت چهره ای با رئیس جمهور!

 

محمود بصیری و احمدی نژاد , محمود احمدی نژاد , محمود احمدی‌نژاد

 

* آقای بصیری از چه زمانی شباهت شما با آقای احمدی نژاد به روند فعالیت هنری و حرفه ای شما خدشه وارد کرد؟

از ابتدای روی کار آمدن آقای احمدی نژاد این شایعات مطرح شد. البته ابتدا در حد شایعه بود اما کمی بعد خودشان آن را با واقعیت پیوند دادند. چند تن از وکلا و عده ای هم از خارج تماس گرفتند که فلانی ممنوع الکار شده ای! من از همه جا بی خبر بودم ولی کم کم متوجه شدم که صحت دارد.

* منظور شما از "خوشان" چه کسانی است؟

بچه های صدا و سیما. سال 85 قرارداد برای "کتابفروشی هدهد" داشتم، هم آن را پخش کردند و هم تیزرهای من را از برنامه های طنز حذف کردند.

* مگر ایرادی دارد که چهره شما شبیه فرد خاصی باشد؟

دلیلشان کار طنز من بود. آقایی  از آن طرف گفته بود احمدی نژاد به بصیری یک خانه 2 طبقه و یک ماشین صفر داده و گفته تا پایان دولت من کار نکن.

* پس از سال 85 دیگر کاری به شما پیشنها نشد؟

دست تلویزیون بیشتر از مردم در این کار است. اگر دستش در کار نبود پس چرا تیزرها را حذف کرد؟ این اتفاق افتاد و اتفاقا من ممنون هم هستم. چون هیچ بیننده ای دیگر پیدا نمی شود که برنامه های امروز صدا و سیما را بپسندد.

* در این چند سال کسی از صدا و سیما با شما تماس نگرفت و یا خود شما تماسی با مسئولی نداشتید؟

دیدم اگر چیزی نگویم بهتر است. شما اولین نفری هستید که از من می پرسید. چند شب پیش و در افطاری با آقای احمدی نژاد، مهدی سلوکی به رئیس جمهور گفت که شایعه کردند به این آقا محمود بصیری ماهی 1 میلیون و نیم حقوق می دید.

* عکس العمل آقای احمدی نژاد چه بود؟

ایشون هم مونده بود در این کار. همه می دانند که کسی به این شایعات بها نمی دهد. خود تلویزیون و ریاست جمهوری و تلویزیون های آن وری درست می کنند. این وصله ها به کسی که کار طنز می کند خوب می چسبد. آخرش هم نتیجه ممنوع الکار شدن من بود.

 

 

اینستاگرام محمود احمدی نژاد , ممنوع التصویری محمود احمدی نژاد , دلیل استقبال نزدیکان محمود احمدی‌نژاد از نتیجه انتخابات آمریکا

 

* بار اول بود که آقای احمدی نژاد را از نزدیک می دید؟

بله. البته یکبار دیگر هم دعوت کرده بودند که من نرفتم.

* عکس العمل ایشون چه بود؟

آدم خوبی بود. برخورد خوبی هم داشت. خوشحال شدم که از نزدیک ایشون رو دیدم. البته فرصت خواستم که  10-20 روز دیگر برای دیداری حضوری به آنجا بروم.

* به شما وقت ملاقات دادند؟

خیلی شلوغ بود. ولی من درخواست خودم را مطرح کردم متاسفانه برخی آنجا بودند که یک سری صحبت هایی می کردند که به آدم بر می خورد

* مثلا چه صحبت هایی؟

ما خانه نداریم و وضع مان فلان است. مسائل مادی مطرح می کردند. آمده بودند آنجا که این حرف ها را بگویند. ولی من حتی یک کلمه هم در این باره حرف نزدم.

* شما چرا درباره ممنوع الکار شدنتان حرفی نزدید؟

چند نفر در این باره صحبت کردند و گفتند که آقای بصیری چند سال است کار نمی کند.

* آقای احمدی نژاد از ممنوع کار شدن شما خبر داشتند؟

مسلم است عزیز من، مگر می شود خبر نداشته باشد؟امروز هر کسی به من می رسد می گوید غیر ممکن است ممنوع الکار شده باشی. ولی این مسئله را خود ما می فهمیم. با من قرار می گذارند، حتی سناریو را هم می خوانم اما یکمرتبه ازشون خبری نمی شود.

* آقای بصیری! شباهت با رئیس جمهور نفعی هم برای شما داشت؟

در زمان انتخابات فیلم سازان من را صدا می کردند که بیا و لباس های آقای احمدی نژاد را بپوش و کار تبلیغاتی کن اما من قبول نکردم.

* چرا قبول نکردید؟ تبلیغات که کار بدی نیست.

در انتخابات دور دوم من را دعوت کردند و گفتند که 2 تا قرارداد با رقم های خوب است، یک فیلم سینمایی و یک فیلم کوتاه. فلانی کارگردان باشد و شما دستیار. فقط شما این لباس های محلی که احمدی نژاد می پوشد را بپوش، گفتم ببخشید من از این کارا بلد نیستم. چون اساسا کار من نیست و تحت هیچ شرایطی از این کارها نمی کنم.

* فکر می کنید بعد از ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بار دیگر به شما پیشنهاد کار شود؟

برای همیشه هم ممنوع الکار شوم ازشون ممنونم. ممنوع می کنند و تازه بعد از 7 سال سراغ من می آیند که خوشحالی یا ناراحت! کی ناراحت باشه؟ نشستن 7 ساله من در خانه ناراحتی ندارد.

* چرا در این مدت خودتان را رسانه ای نکردید؟ اتفاقا استقبال هم می شد. اگر رسانه ها کوتاهی کردند خود شما جلو می رفتید.

4-5 تا شبکه خواستند بیایند اما من قبول نکردم. امیر نوری در برنامه ای گفت که دلم برای محمود بصیری تنگ شده، اما من هیچ وقت با آنها همنشین نمی شم. یک شبکه دیگر هم می خواست برای مصاحبه بیاد و بپرسه که چرا نیستید؟ اینها در این 7-8 سال کجا بودند که یهو بصیری یادشان افتاده؟ من اصلا از اینکه بیایند و زندگی من را نشان دهند و بگوبند که فلانی اینجاست و این کار را می کند خوشم نمی آید.

*شما کاری جزء بازیگری هم داشتید؟

نه. اینها روحیه آدم رو به هم می ریزند.

* یک سئوال خصوصی، پس درآمد این روزهای شما از کجا تامین می شود؟

من نه بازنشسته ام و نه کارهای اقتصادی می کنم.

فردانیوز

 


ویدیو : گفتگو با «محمود بصیری» درباره دردسرهای شباهتش با احمدی نژاد