گفتگوی فوتبالی با آشا محرابی : آشا محرابی دوبلور، کارگردان و بازیگر سینما، ...


آشا محرابی دوبلور، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و نیز فارغ التحصیل دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد در رشته روابط بین الملل است.



مجله خانواده سبز:
آشا محرابی دوبلور، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و نیز فارغ التحصیل دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد در رشته روابط بین الملل است.

همزمان با تحصیلات دانشگاهی اش، به کانون هنری مرحوم استاد حمید سمندریان رفت و فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی از کانون استاد سمندریان شد. وی همچنین فارغ التحصیل کارگردانی و فیلمسازی از سینمای جوان است. او دوره فیلمنامه نویسی را هم در کلاس های استاد ناصر تقوایی در آموزشگاه کارنامه گذرانده است. او همچنین فارغ التحصیل رشته فیلمسازی از ونکوور کانادا است.

محرابی با حضور متمایز در مجموعه قلب یخی خوش درخشید و این روزها سریال خط را روی آنتن شبکه سه دارد. او یک پرسپولیسی دو آتشه است و از طرفداران علی دایی. فرصتی دست داد تا به بهانه جام جهانی 2014 با وی گفتگویی فوتبالی داشته باشیم.

آشا محرابی , اسماعیل محرابی , فریدون محرابی

پخش سریال خط از شما به تازگی به پایان رسید، کار دیگری هم آماده پخش دارید؟

- قرار است در سریال «کیمیا» حضور پیدا کنم که صحبت هایی هم در این زمینه شده است. فعلا تئاتر «آنتراک بی آنتراک» را روی صحنه دارم، کاری که نوشته ژان میشل ریب و به کارگردانی پریسا مقتدری است. در این کار با سینا رازانی، امیرحسین رستمی و بهرام سروری نژاد همبازی هستم. ما تا 26 اردیبهشت ماه هر شب 8 ساعت در تئاتر شهر سالن سایه اجرا داشتیم.

قلب یخی از آن دست کارهایی بود که بازی شما هم در آن منحصر به فرد بود.

- واقعا قلب یخی را دوست دارم. کاری است متفاوت که مثل آن را هیچ وقت در ایران نداشتیم. فیلمنامه خاص با تدوین فوق العاده و بازی خوب سایر بچه ها باعث شد قلب یخی مورد توجه همه سلیقه ها قرار بگیرد. متاسفانه ما کارهای خوش ساخت اینچنینی کم داریم. خلأ کارهای خوبی مثل قلب یخی در آثار نمایشی ما محسوس است. البته کلا فضای کار چندان تعریفی ندارد.

چطور؟

- پول ناچیز، پرداخت های دیر و بدقولی های مکرر بسیاری از همکاران مرا دلسرد کرده. اصلا انگار این روزها حق و حقوق ها را پرداخت نکردن، مد شده است!

ظاهرا شما هم باید کمیته انضباطی داشته باشید و بروید سراغ مطالبات خودتان!

- فکر بدی نیست.

نظرتان درباره دستمزد بالای فوتبالیست ها چیست؟

- به هر حال من درک می کنم وقتی قرار است یک تیم فوتبال مسابقه ای بدهد، باید 11 نفر آدم خوشحال و شاد و بی دغدغه، درون زمین داشته باشد. نوش جان شان!

در عالم فوتبال، هیچ گاه دغدغه قرمز و آبی داشته اید؟

- هیچ وقت به این موضوع نپرداخته ام و علاقه ام را مخفی کرده ام ولی اگر واقعیتش را بخواهید پرسپولیسی هستم. گاهی برای مقابله با دوستان استقلالیم از باخت استقلال بیشتر لذت می برم تا برد پرسپولیس!

پیگیر لیگ سیزدهم بودید؟

- گاهی که فرصت می کردم پیگیر اخبار بودم، انصافا لیگ امسال جذاب بود مخصوصا روز آخر که شانس قهرمانی بین چند تیم بود. ته دلم می گفتم که پرسپولیس قهرمان می شود. اگر فولاد در تبریز مساوی می کرد، پیش بینی من درست از آب در می آمد ولی قبول کنید نایب قهرمانی پرسپولیس و کسب سهمیه آسیایی خیلی ارزشمند بود، آن هم با شرایط عجیب باشگاه! واقعا گاهی اوقات متاسف می شدم برای شرایط پرسپولیس...

مثلا چه زمانی؟

- فراز و نشیب های پرسپولیس و حواشی این تیم. بابت خداحافظی غریبانه مهدوی کیا ناراحت شدم شبی که در برنامه 90 گریه کرد، واقعا افسوس خوردم.

از طرفداران 90 هم هستید؟

- نمی گویم هر هفته تماشا می کنم ولی رویکرد این برنامه و شخصیت فردوسی پور را دوست دارم. او انسان صادقی است و موفقیتش را مدیون همین صداقتش است. به نظرم همه ما در حوزه های مختلف باید 90 داشته باشیم. نباید از چالش و نقد بترسیم.

علی دایی در پرسپولیس ابقا شد.

- من همیشه بازی های آقای دایی را دنبال می کردم. در عرصه مربیگری هم به توانایی های فنی او اعتقاد دارم. به نظرم دایی مدیر کاربلدی است و همیشه دیده اید که بازیکنانش با جان و دل برایش بازی می کنند.

شما در دوبله هم فعالیت داشته اید. فکر می کنید جنس صدای تان به کار گزارش فوتبال می آید؟

- واقعا نه! سعی می کنم از صدایم در همان دوبله استفاده کنم.

بین تیم های باشگاهی اروپایی طرفدار کدام تیم هستید.

- همیشه عاشق تیکی تاکای بارسلون هستم و از تماشای بازی های این تیم لذت می برم. البته بارسلون پپ را بیشتر دوست داشتم.

اشا محرابی , فوتبالی , محرابی

فکر می کنید تیم ملی در برزیل به دور دوم صعود کند؟

- اصلا چنین توقعی نباید داشت. درست است که ما به عنوان تیم اول آسیا به جام جهانی رفتیم ولی باید قبول کنیم که فاصله زیادی با فوتبال روز دنیا داریم.

و پیش بینی شما در مورد بازی رویایی ایران و آرژانتین؟

- همیشه برای موفقیت تیم ملی کشورم دعا می کنم ولی احساسم می گوید 3- صفر می بازیم!

و چه تیمی قهرمان جام جهانی می شود؟

- فکر می کنم جام در برزیل بماند!

ظاهرا طرفدار فوتبال تکنیکی برزیل هستید.

- یک بار در نمایشی، دیالوگی راجع به فوتبالیست های برزیل شنیدم که می گفت: «اینها فوتبال بازی نمی کنند بلکه در زمین می رقصند!»

خاطره انگیزترین جام جهانی برای شما کدام جام بود؟

- جام جهانی 98 را خیلی دوست داشتم. تیم خیلی خوبی داشتیم و گل تاریخی استیلی به آمریکا همیشه برایم خاطره انگیز است.


ویدیو : گفتگوی فوتبالی با آشا محرابی