گفته های وزیر بهداشت درباره اختصاص 350 قلم دارو به شبکه بهداشت :  اخبار اجتماعی ...



وزیر بهداشت , هاشمی وزیر بهداشت , فیش حقوقی وزیر بهداشت


 اخبار اجتماعی - اختصاص 350 قلم دارو به شبکه بهداشت

 وزیر بهداشت با بیان اینکه شبکه بهداشت 8.5 میلیون نفر را در مرحله اول تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: 350 قلم دارو و مکمل غذایی در اختیار این شبکه قرار گرفته است.

به گزارش فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه گردهمایی رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و در جمع خبرنگاران گفت: طراحی بسته خدمات بهداشتی از امروز و با حضور مسئولان آغاز شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم گام‌های این کار بسیار سخت که شروع شده است، درست و مستحکم برداشته شود تا اینکه شاهد کاهش هزینه‌های درمان، مرگ و میر و کمتر بیمار شدن مردم باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اجرای این طرح زمان‌بر است و 10 تا 15 سال زمان می‌برد، گفت: دلیل اینکه گذشتگان در اجرای چنین طرحی شکست خوردند این بود که با شتاب‌زدگی عمل کردند؛ اجرای چنین طرحی سعه صدر می‌خواهد.

به گفته وی، امروز مسئولان بهداشت و درمان کشور دور هم جمع شده‌اند تا برای 10 تا 20 سال آینده کشور برنامه مشخصی در حوزه پیشگیری و بهداشت تدوین کنند.

آن چنان که هاشمی می‌گوید این برنامه الهام گرفته از طرح‌های مشابه کشورهای توسعه یافته و پزشک خانواده در ایران است که نقاط ضعف آنها شناسایی و برطرف گشته و به صورت برنامه مدون جهت اجرا در ایران تنظیم می‌شود.

وی در این ارتباط گفت: باید شبکه جامعه‌ای تشکیل شود که به مردم خدمت‌رسانی انجام دهد متأسفانه طرحی که از گذشته‌های دور در روستاهای ما اجرا شده بود متوقف شده است بنابراین باید به بازسازی و چابک‌سازی مراکز بهداشت روستایی بپردازیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه 2 هزار خانه بهداشت سراسر کشور بازسازی می‌شود، گفت: در طرح جدید 350 قلم دارو و تعدادی مکمل‌های غذایی ویژه بانوان باردار در مراکز بهداشتی توزیع شده تا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی سن امید به زندگی در ایران را 72 سال برای ‌آقایان و 74 سال برای خانم‌ها عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف اصلی طرح پیشگیری و بهداشت افزایش سن امید به زندگی است اما تا زمانی که این برنامه اجرا نشده است، نمی‌توانم بگویم که به چه عددی خواهیم رسید.

هاشمی با بیان اینکه طرح پیشگیری و بهداشت و ایجاد شبکه بهداشتی به 8.5 میلیون نفر در سراسر کشور خدمت‌رسانی خواهد کرد، گفت: بودجه‌ای که فعلاً برای این طرح پیش‌بینی کرده‌ایم 6 هزار میلیارد تومان است.

وزیر بهداشت در مورد بسته حمایتی از بیماران صعب‌العلاج نیز گفت: 90 درصد هزینه این بیماران را دولت می‌پردازد اما ما علاقه‌مند هستیم که بتوانیم آن 10 درصد را نیز پرداخت کنیم تا کسانی که توان مالی ندارند با مشکل روبه‌رو نشوند.

هاشمی در مورد احداث پایگاه‌های امداد هوایی در کشور گفت: طبق توافقنامه‌ای که با ارتش و هوانیروز امضا کرده‌ایم این نیرو بالگردهای خود را برای امداد هوایی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: تا ظرف 15 روز آینده 16 پایگاه امداد هوایی با 16 بالگرد کار خود را آغاز می‌کند اما باید بگویم با عنایت فرمانده ارتش و فرمانده هوانیروز ظرفیت استفاده از تمامی 800 بالگرد این نیروها فراهم شده است.

وزیر بهداشت همچنین به حضور بهورزان در خانه‌های بهداشت اشاره کرد و گفت: مراکز آموزش بهورزی در سراسر کشور فعال می‌شود تا ضمن آموزش نیروهای جدید علم و دانش قدیمی‌ها نیز به روز شود.

وی در مورد استخدام پرستاران و نیاز کشور به این نیرو گفت: از آنجایی که ما احتیاج به نیروی پرستار داریم دچار تناقض شده‌ایم چرا که از طرفی می‌خواهیم تصدی‌گری خود را کم کنیم و از طرفی هم باید پرستار به کار گیریم به همین دلیل طرحی آماده کرده‌ایم تا بتوانیم با خرید خدمت پرستاران از خدمات آنها بهره‌مند شویم.

وی در پایان خطاب به فعالان حوزه بهداشت و درمان و دیگر مسئولان کشور گفت: اینکه شنیده می‌شود پولی به وزارت بهداشت آمده به این معنی نیست که ما دستمزدها و حقوق‌ها را افزایش دهیم بلکه این پول متعلق به مردم و محرومان جامعه است و این نگاه که فکر کنیم پول آمده و دنباله آن اتفاقات ناگواری می‌افتد، صحیح نیست.
  اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو : گفته های وزیر بهداشت درباره اختصاص 350 قلم دارو به شبکه بهداشت