گشت پلیس برای شکار پلاک مخدوش ها : رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ...


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز فعالیت گشت‌های محسوس و نامحسوس برخورد با تخلفات مخدوش کردن پلاک خودروها در مبادی طرح "زوج و فرد" خبر داد. خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز فعالیت گشت‌های محسوس و نامحسوس برخورد با تخلفات مخدوش کردن پلاک خودروها در مبادی طرح "زوج و فرد" خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی در این باره ، گفت: همزمان با آغاز اجرای طرح ثبت دوربینی تخلف ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد ماموران مستقر در این مبادی نیز دیگر حضور فیزیکی برای اعمال قانون نخواهند داشت، اما گشت‌های محسوس و نامحسوس برخورد با مخدوش‌کنندگان پلاک در سطح محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد به ویژه در مبادی ورودی حضور خواهند داشت.

او با بیان اینکه برابر قانون با هرگونه تخلف مخدوش کردن پلاک برخورد خواهد شد، گفت: ممکن است برخی از رانندگان این موضوع را ندانند که مخدوش کردن پلاک نه تنها یک تخلف رانندگی محسوب می‌شود بلکه دارای عنوان اتهامی جعل نیز محسوب شده و مرتکبان آن علاوه بر آنکه وسیله نقلیه‌شان توقیف خواهد شد، به دادسرای ویژه راهنمایی و رانندگی نیز ارجاع داده می‌شود که برای این افراد ممکن است از 6 ماه تا یک سال حبس نیز در نظر گرفته شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه امکان شناسایی رانندگانی که پلاک خود را مخدوش کرده‌اند از طریق دوربین‌ها نیز وجود دارد، گفت: دوربین‌های هوشمند ما این قابلیت را دارد که از طریق رویت تنها دو، سه رقم پلاک مخدوش شده نوع خودرو و تطبیق آن با نوع خودرو، مالک وسیله نقلیه را پیدا کنند. از این رو لازم است تمامی رانندگان از انجام چنین اقداماتی پرهیز کنند.

حسینی گفت: همچنین ممکن است در برخی از موارد راننده اقدام به هول دادن خودروی خود کرده و موتورسیکلتی مانع از رویت پلاک شود که در این صورت نیز با فرد متخلف و موتورسیکلت‌سوار برخورد خواهد شد.

او با بیان اینکه از امروز حدود 130 معبر ورودی به محدوده زوج و فرد به وسیله دوربین‌های سطح تخلفات کنترل می‌شود، گفت: لازم به یادآوری است که به ازای هر بار عبور از مقابل دوربین‌های مختلف رانندگان متخلف مبلغ 20 هزار تومان جریمه خواهند شد و اینطور نیست که فردی گمان کند چون یک بار وارد محدوده زوج و فرد شده است، دیگر مجوز حضور در این محدوده را تا پایان وقت پیدا کرده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه وضعیت در محدوده طرح ترافیک و به شکل سابق است و تمام ورودهای غیرمجاز به این محدوده به وسیله دوربنی کنترل می‌شود، گفت: ساعت اجرای طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 صبح تا 19 عصر است و محدوده آن از نیز از قسمت شرق به بزرگراه امام علی (ع) از بزرگراه شمال به بزرگراه همت و از قسمت غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران و از قسمت جنوب به بزرگراه بعثت ختم می‌شود.


ویدیو : گشت پلیس برای شکار پلاک مخدوش ها