گشتی در کمد یک مُدل حرفه ای : زمان زیادی از حرفه‌ای شدن شغل مدلینگ در ایران ...



زمان زیادی از حرفه‌ای شدن شغل مدلینگ در ایران نمی‌گذرد. عمر این حرفه در ایران به 10 سال نمی‌رسد ولی طرفداران زیادی پیدا کرده و پسران جوان زیادی، شانس خودشان را در این حوزه تجربه کرده‌اند.

 

در این صفحه سری به کمد مدل‌هایی می‌زنیم که شانس خودشان را در این حوزه امتحان کرده‌اند. این افراد بی‌شک تجربه‌های خوبی برای بازگو کردن به خوانندگان دارند و می‌توانند در خوش‌پوشی راهنمای شما باشند. علیرضا شاهین‌نیا، در چند سال اخیر با بیلبوردهای تبلیغاتی داتک و نوین‌چرم مهمان دیوارهای شهر بوده است. این صفحات را با او شروع کردیم که بیشتر از سایر افراد با این حوزه آشناست.

مردان مشکی پوش
چرم یکی از انتخاب‌های همیشگی برای روزهای سرد است. اگر یک کت چرم با کیفیت و خوش دوخت داشته باشید، می‌توانید چند سال پیاپی ست‌های شیکی با کت چرم خود بسازید. اگر اضافه وزن  به خصوص در ناحیه شکم ندارید، کت چرم کوتاه و اسلیم انتخاب خوبی است اما اگر چاق هستید، بهتر است سراغ کت‌های بلندتر بروید. با هر دو مدل می‌توانید ست‌های اسپرت شیکی فراهم کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که چرم با کیفیت و تضمین شده، دوام و ماندگاری بالایی دارد، پس مدلی کلاسیک بخرید که چند سال قابل استفاده باشد.

چنین ترکیبی برای مردانی مناسب است که اندام مناسبی دارند. برای مردان چاق، چنین ستی زشت و ناخوشایند خواهد بود. شلوار جین و کتان هر 2 را می‌توانید با جین ست کنید. دست‌تان برای انتخاب رنگ هم باز است.

دوربین فیلمبرداری حرفه ای , ساخت رزومه حرفه ای , طراحی سایت ارزان و حرفه ای


آقایان این نکته را می‌دانند که هنگام پوشیدن کت کوتاه باید حتما در انتخاب کمربند دقت کنند چون در چنین ستی کمربند بیشتر خودش را نشان می‌دهد. در ست مشکی کمربند هم لزوما باید چرم باشد اما در صورت انتخاب شلوار جین آبی می‌توان کمربند قهوه‌ای سوخته هم استفاده کرد. کمربند چرم با سگک شیک از واجبات کمد آقایان است.

انتخاب ساعتی که قاب صفحه آن زرد باشد، به روز بودن شما را نشان می‌دهد. برای چنین ستی ساعت با بند چرم مناسب است ولی بند ساعت‌های کربنی هم این روزها زیاد شده است.

 

این ست دست شما را بازمی‌گذارد که با کفش نیمه اسپرت یا اسپرت بپوشید. برای پاییز و زمستان امسال، کفش‌های مردانه که تکه‌های جیر در آنها کار شده، وارد بازار شده‌ است.


مرد پولساز و پردغدغه
دستمال گردن، انتخاب خوبی برای  درست کردن یک ست نیمه‌رسمی در روزهای سرد است. استفاده از دستمال گردن میان آقایان جوان چندان باب نیست ولی شما می‌توانید، چه در محیط‌های اداری و چه مهمانی‌های رسمی با استفاده از دستمال گردن خوش‌سلیقگی خودتان را نشان دهید.

با استفاده از دستمال گردن شما از تیپ اسپرت خارج می‌شوید و به جای پیراهن‌های اسپرت باید سراغ یک پیراهن رسمی بروید که نمونه بارز آن، پیراهن سفید یقه آهاردار است. چنین پیراهنی برای دستمال گردن مناسب است و از طرف دیگر دست شما را برای ست کردن باز می‌گذارد.

 

دوربین عکاسی حرفه ای , عکاسی حرفه ای , مدیریت حرفه ای کانال تلگرام


جلیقه جیر، یکی از آن انتخاب‌هایی است که خوش‌سلیقگی شما را نشان می‌دهد. جلیقه مخملی تیپ شما را نیمه‌اسپرت می‌کند. برای چنین ستی شلوار کتان بهترین انتخاب است چون آنقدر اسپرت نیست که بتوانید از شلوار جین استفاد کنید و پوشیدن آن با شلوار پارچه‌ای رسمی هم از خاص بودن و اسپرت بودن ست کم می‌کند. انتخاب رنگ سرمه‌ای هم برای شلوار این ست، انتخاب هوشمندانه‌ای است. ترکیب قهوه‌ای، سفید و سرمه‌ای بسیار شیک است.

اگر چنین ستی را برای روزهای کاری استفاده می‌کنید، پس به یک کیف چرم هم احتیاج دارید. چرم بودن کیف مهم است چون شیک‌پوشی و خوش‌سلیقگی شما را نشان می‌دهد. اگر دنبال خوش‌پوشی هستید، بی‌شک یک کیف چرم برازنده دارید.

ساعت با بند چرم و رنگ معروف به طلای سرخ را تجربه کنید.


شما بپرسید
علیرضا شاهین‌نیا با سابقه چند ساله‌ای که در دنیای مادلینگ دارد، اینجاست. همیشه سؤالاتی درباره این حوزه وجود داشته است.

وزن و قد مناسب برای مدل شدن چیست؟
هر برندی، معیارهای خاص خودش را دارد و در کل تناسب بیشتر اهمیت دارد. بعضی برندها سراغ مردانی با اندام درشت‌تر می‌روند و بعضی برندها، مدل‌های لاغراندام را انتخاب می‌کنند. هدف برند و گروه مخاطب آن، این موضوع را مشخص می‌کند. تنها نکته داشتن حداقل قد است که برای حضور در نمایش مد 184 سانتی‌متر است و وزن 75 کیلوگرم.

فنی و حرفه ای مشهد , نمونه رزومه کاری حرفه ای , آموزش عکاسی حرفه ای


این درست است که مدل‌ها همیشه باید رژیم‌های سخت غذایی را رعایت کنند و از خوردن بسیاری از خوراکی‌ها منع می‌شوند؟
یک مدل می‌تواند خوراکی‌های دلخواه خودش را بخورد و در مقابل ساعات بیشتری ورزش کند تا کالری اضافی را بسوزاند و تناسب اندامش به هم نخورد اما اگر وقت لازم برای ورزش نداشته باشد، لزوما باید رژیم‌غذایی خاصی را رعایت کند، چون حفظ تناسب‌اندام اهمیت زیادی در این حرفه دارد. رژیم غذایی هم باتوجه به فرد و مشخصات بدن او فرق می‌کند، به همین دلیل باید تحت‌نظر متخصص باشد.

ست‌های لباس سلیقه خودتان است یا کسی برای شما انتخاب می‌کند؟
مدل یعنی چوب لباسی متحرک که صاحب برند تعیین می‌کند که چه بپوشد. شاید از یک مدل لباس در کمد فردی که آن را به نمایش گذاشته، نباشد اما به خواسته صاحب برند آن را می‌پوشد. یک مدل باید حداکثر تلاش خودش را بکند که محصول را به بهترین نحو ارائه دهد و هدفش از شرکت در یک نمایش مد یا عکاسی برای یک بیلبورد، معرفی محصول باشد نه خودنمایی.

 

منبع : مجله زندگی ایده آل

bartarinha.ir


ویدیو : گشتی در کمد یک مُدل حرفه ای