گزینه‏های مخفی در منوی Send To ویندوز 7 :       اگر تا به حال نسخه ویندوز ...



 

 

نمایش فایل های مخفی در ویندوز 7 , منوی مخفی تلگرام , تبدیل منوی ویندوز 8 به حالت اولیه

 

اگر تا به حال نسخه ویندوز جدید مایکروسافت، به نام ویندوز 7 را نصب نموده و استفاده کرده باشید، حتماً می‌دانید به مانند ویندوزهای پیشین، پس از راست کلیک بر روی یک فایل یا فولدر، منویی به نام Send To جهت ارسال فایل یا فولدر انتخابی به قسمت های مهم ویندوز وجود دارد. اما در ویندوز 7، در این منو ترفندی نهفته است که با استفاده از آن میتوانید گزینه های دیگری را نیز در منوی Send To مشاهده کنید و این منو را توسعه دهید. هم اکنون به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
بر روی یک فایل یا فولدر راست کلیک کنید. سپس به قسمت Send To بروید. در این منو، گزینه‌های پیش فرض نظیر Compressed Folder، Desktop و... را خواهید دید.
اما اکنون جهت مشاهده آیتم‌های مخفی شده در این منو، به هنگام راست کلیک بر روی فایل یا فولدر، کلید Shift را بگیرید و سپس راست کلیک کنید و به منوی Send To بروید.
اکنون گزینه‌های کاربردی دیگری نظیر My Documents را نیز در این منو خواهید داشت و می‌توانید مستقیمأ فایل یا فولدر را به این مسیرها ارسال کنید.

همچنین در صورتی که دوست دارید همواره این منو به همین شکل باشد و دیگر نیازی به نگه داشتن کلید Shift جهت مشاهده آن‌ها نباشد:
کافی است Computer را باز کنید.
سپس در Location bar (نوار آدرس بالای صفحه) عبارت shell:sendto را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون جهت انتقال مسیرهای مورد نظر به منوی Send To از فولدری که دوست دارید نمایش داده شود یک Shortcut تهیه کنید و آن را در این محل کشیده و رها کنید (Drag & Drop کنید).

منبع:tarfandestan.com


ویدیو : گزینه‏های مخفی در منوی Send To ویندوز 7