گزارش نهایی مرگ ماهیان فشافویه در مجلس :    اخبار اجتماعی - گزارش نهایی مرگ ...



گزارش تصویری روز 5 بهمن 94 مجلس , آرا نهایی کاندیداهای مجلس دهم در گنبد , مجلس

 

 اخبار اجتماعی - گزارش نهایی مرگ ماهیان فشافویه در مجلس: فاضلاب هم مقصر بوده است

 سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: کمبود اکسیژن، حجم بالای ماهی ها، پایین آمدن آب سد به علت کاهش بارندگی؛ رشد جلبک ها و ورود فاضلاب شهرک واوان به سد در مجموع باعث مرگ ماهی های سد فشافویه شده است.

سید موید حسینی صدر با تشریح جزئیات جلسه روز چهارشنبه فراکسیون محیط زیست مجلس که با حضور مسئولان سازمان محیط زیست، وزارت جهادکشاورزی و مدیر کل شیلات استان تهران برگزار شد، گفت: در این جلسه سه موضوع برنج های آلوده، علت مرگ ماهی های سد فشافویه و بنزین های آلوده با حضور مسئولان مربوطه بررسی می شود.


حسینی صدر دستور کار بعدی جلسه امروز فراکسیون محیط زیست را بررسی علت مرگ ماهی های سد فشافویه عنوان کرد و گفت: در سد فشافویه حدود یک میلیون و 600 قطعه ماهی وجود داشته است در حالی که استاندارد و ظرفیت آن 200 هزار ماهی است بنابراین ماهی هایی که در سد نگهداری می شدند 8 برابر ظرفیت سد بوده است.


این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: از نظر سازمان شیلات حجم بالای ماهی ها و کمبود اکسیژن باعث خفگی و تلف شدن ماهی ها شده است اما استادلال فراکسیون این بود که اگر علت خفگی بوده همه ماهی ها یکجا خفه نمی شدند و شیلات توضیح داد عوامل دیگری هم دخیل بوده اما کمبود اکسیژن و خفگی عامل اصلی تلف شدن ماهی ها بوده است.


حسینی صدر درباره استدلال مسئولان سازمان محیط زیست در رابطه با مرگ ماهی های سد فشافویه گفت: محیط زیست معتقد بود چون در شهرک واوان تصفیه خانه وجود ندارد ، فاضلاب این شهرک وارد آبگیر سد خاکی فشافویه و باعث مرگ ماهی ها شده است.


سخنگوی فراکسیون محیط زیست ادامه داد: فراکسیون معتقد است کمبود اکسیژن، حجم بالای ماهی ها، پایین آمدن آب سد به علت کاهش بارندگی؛ رشد جلبک ها و ورود فاضلاب شهرک واوان به سد در مجموع باعث مرگ ماهی های سد فشافویه شده است.

او گفت: برای جلوگیری از رشد جلبک ها، مراقبت نشده است و باید با آهک پاشی جلبک ها که اکسیژن زیادی مصرف می کنند را از بین می بردند اما این کار صورت نگرفته و جلبک ها با مصرف اکسیژن باعث خفگی ها شدند.


حسنی صدر گفت: نگرانی جدی در زمینه احتمال ورود ماهی های آلوده به بازار وجود ندارد چون شیلات اطمینان داده است که هر بار مجوز صید داده می شود نسبت به ورود ماهی های سالم به بازار نظارت و دقت صورت می گیرد و بررسی ها ی فراکسیون در این زمینه ادامه دارد.
اخباراجتماعی - خانه ملت


ویدیو : گزارش نهایی مرگ ماهیان فشافویه در مجلس