گزارش سایت هلندی از قوچان نژاد : رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی که این فصل در ...


رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی که این فصل در تیم چارلتون بازی می‌کند، در هلند و بلژیک دوران خوبی را پشت سر گذاشت و توانست نامی برای خود دست و پا کند و به تیم ملی ایران دعوت شود ایران ورزشی: رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی که این فصل در تیم چارلتون بازی می‌کند، در هلند و بلژیک دوران خوبی را پشت سر گذاشت و توانست نامی برای خود دست و پا کند و به تیم ملی ایران دعوت شود. او در جام جهانی برزیل هم با پیراهن ایران به میدان رفت و توانست عملکرد نسبتا خوبی را داشته باشد و خودش را به‌عنوان مهاجم اول به کارلوس کی‌روش تحمیل کند. پایگاه اینترنتی Dehuisannhuis در گزارشی به بررسی عملکرد رضا قوچان نژاد مهاجم تیم ملی ایران و باشگاه چارلتون پرداخته است. در گزارش این سایت آمده است: قوچان نژاد توانست از تیم چامبورن خودش را مطرح کند و با حضور در لیگ بلژیک ارزش‌های خود را به‌عنوان مهاجم گلزن نشان دهد. او اکنون در لیگ انگلیس بازی می‌کند و پیراهن چارلتون را بر تن دارد.

رضا در تیم لواردن که تیم آماتوری بود دانش اولیه فوتبال را آموخت ولی توجه زیادش به درس و دانشگاه باعث شد کمی از فوتبال فاصله بگیرد. او سپس با پیشنهادی که از طرف یکی از دوستانش دریافت کرد توانست در کنار درس خواندن در تیم ایگرز فوتبال نیز بازی کند. او در این تیم عملکرد خیلی خوبی داشت و توانست ارزش‌هایش را نشان دهد و در زمستان فصل 2010-2009 مسوولان باشگاه را مجاب به ارائه قرارداد جدید با خود کرد.

رضا قوچان نژاد پس از آنکه در زمینه درسی توانست به خواسته‌اش برسد فوتبال را جدی‌تر دنبال کرد. او زمانی که در تیم چامبور بود در اولین دیدار برابر وندام درخشید و در ثانیه 9 توانست اولین گلش را به ثمر برساند ولی گلزنی‌های او زیاد دوام نداشت تا اینکه در فصل بعد عملکرد او کاملا بهبود یافت. گل‌ها و پاس گل‌های زیادی که قوچان نژاد برای تیمش زد و فراهم کرد، باعث شد تا به‌عنوان بهترین بازیکن در تیم چامبور انتخاب شود. او در نیم فصل دوم یکی از بهترین بازیکنان لیگ بلژیک بود.

قوچان نژاد سپس راهی تیم سنت ترویدن شد و توانست درخشش خود را در این تیم نیز ادامه دهد. او در 33 بازی 17 گل به ثمر رساند و باعث شد تا مسوولان استاندارد لیژ به جذب این بازیکن تمایل داشته باشند. او پیشنهاد استاندارد لیژ را پذیرفت و به این تیم پیوست ولی ترافیک زیاد مهاجمان در این تیم معتبر بلژیکی باعث شد که فرصت زیادی برای بازی کردن به این بازیکن نرسد. رضا در حال حاضر در تیم چارلتون بازی می‌کند که تاکنون توانسته یک گل به ثمر برساند. او اکنون بیشتر شبیه دوره‌گردها می‌ماند چرا که در چند سال گذشته در 5 کشور مختلف و 9 باشگاه توپ زده است و معلوم نیست آینده‌اش در چارلتون چه خواهد شد.

قوچان نژاد در حالی که می‌توانست برای تیم‌های رده‌پایین هلند بازی کند در سال 2012 تصمیم گرفت دعوت تیم ملی ایران را بپذیرد و پیراهن کشور زادگاه پدر و مادرش را به تن کند. قوچان نژاد در سال 2012 توانست با گل خود برابر کره جنوبی ایران را به جام جهانی برزیل برساند. او در این رقابت‌ها در هر سه دیدار ایران در مرحله گروهی بازی کرد و حتی توانست ارزشمندترین گل تاریخ فوتبالش را نیز در این رقابت‌ها به ثمر برساند. او در جریان شکست 3- یک ایران برابر بوسنی گلزنی کرد.

این پایگاه اینترنتی هلندی با اعلام نارضایتی از وضعیت تیم ملی هلند، هر روز عملکرد یک بازیکن موفق در تیم ملی را که در لیگ هلند فعالیت کرده یا می‌کنند بررسی می‌کند.

شکست چارلتون در غیاب قوچان‌نژاد

در هفته یازدهم چمپیونشیپ انگلیس، تیم فوتبال چارلتون در غیاب مهاجم ایرانی خود با یک گل از حریفش ریدینگ شکست خورد. چارلتون در این بازی با تک گل نیک بلکمن در دقیقه 76 از ریدینگ شکست خورد تا با 10 امتیاز در رتبه بیستم جدول قرار گیرد. چارلتون از دقیقه 68 بازی را 10 نفره دنبال کرد و رضا قوچان‌نژاد را با اینکه از کمند مصدومیت رهایی یافته در فهرست نداشت. چارلتون در 11 دیدار گذشته از لیگ دسته یک فوتبال انگلیس که 24 تیم در آن حضور دارند، دو پیروزی، چهار تساوی و پنج شکست کسب کرده است. برینگتون و ریدینگ با 25 و 21 امتیاز به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم لیگ دسته یک فوتبال انگلیس قرار دارند.


ویدیو : گزارش سایت هلندی از قوچان نژاد