گزارش روزنامه الشروق از مذاکرات اوباما و ملک سلمان: «ایران»، اختلافی که باقی ماند :



بهترین گزارش سال روزنامه های ایران , روزنامه ایران , روزنامه های ایران

اختلاف بین دو طرف در مورد برنامه هسته ای ایران، بسیار عمیق است، هر چند هر دو كشور بر این باور هستند كه دیگری باید تلاش های بیشتری در مبارزه با "داعش" داشته باشد.

 روزنامه "الشروق" مصر نوشت: اختلاف اوباما و سلمان در مورد ایران بر مذاكرات بین آن ها در ریاض سایه افكند.

به گزارش انتخاب ؛ این روزنامه آورده است: رئیس جمهور ایلات متحده باراك اوباما و ملك سلمان پادشاه سعودی، مذاكراتی با هدف كاهش تنش بین دو كشور در ریاض پایتخت عربستان انجام دادند.

این روزنامه می نویسد: اختلاف بین دو طرف در مورد برنامه هسته ای ایران، بسیار عمیق است، هر چند هر دو كشور بر این باور هستند كه دیگری باید تلاش های بیشتری در مبارزه با "داعش" داشته باشد.

روابط بین عربستان و ایالات متحده به دلیل حمایت واشنگتن از رفع تحریم های اقتصادی تحمیل شده بر ایران آسیب دیده است.

"الشروق" می افزاید: گام برنامه ریزی شده توسط كنگره آمریكا با هدف قادر كردن قربانیان 11 سپتامبر به دادخواهی دولت عربستان، خلاف های بین آن ها را افزایش می دهد.

گفته می شود 15نفر از شهروندان سعودی در این حملات دست داشتند، اما همدستی عربستان سعودی ثابت نشده است.

"الشروق" می نویسد: اوباما در روز چهارشنبه در چهارمین دیدار خود، و احتمالا آخرین دیدار قبل از پایان دوره خود وارد ریاض شد.

وزیر دفاع اشتون كارتر، كه در سفر همراه اوباما بود، می گوید: دو كشور به دنبال همكاری با یكدیگر در حوزه نظامی و دریایی برای مقابله با فعالیت های ایران كه موجب بی ثباتی در منطقه گردیده، می باشند.

وی افزود: كشورهای حوزه خلیج فارس نیازمند كمك دریایی و نظامی برای مقابله با تحركات ایران كه "موجب اختلال" گردیده، می باشند.

 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب 


ویدیو : گزارش روزنامه الشروق از مذاکرات اوباما و ملک سلمان: «ایران»، اختلافی که باقی ماند