گزارش تصویری از جدیدترین موزه های دنیا : امسال شاهد گشایش موزه های جدیدی در ...


امسال شاهد گشایش موزه های جدیدی در نقاط مختلف جهان بوده و هستیم. در میان آنها می توان به آکواریوم یا باغ پروانه ها اشاره کرد که شاید موزه نباشند اما امکانات موزه مانند را در خود دارند.





پادشا: امسال شاهد گشایش موزه های جدیدی در نقاط مختلف جهان بوده و هستیم. برخی از آنها گشایش یافته اند و برخی نیز در طول ماه های آینده افتتاح می شوند. در میان آنها می توان به آکواریوم یا باغ پروانه ها اشاره کرد که شاید موزه نباشند اما امکانات موزه مانند را در خود دارند.

جدیدترین فناوری های روز دنیا , جدیدترین کفش های برندهای معروف دنیا , جدیدترین مقالات دنیا

1. موزه رزمریم، Portsmouth – انگلستان

Mary Rose Museum, Portsmouth, England

تاریخ افتتاح: 31 می 2013 میلادی

درست 31 سال پیش، کشتی جنگی مورد علاقه هنری هشتم به نام رزمریم از بستر دریا به کارخانه کشتی سازی تاریخی Portsmouth آورده شد که حدود 90 دقیقه از لندن فاصله دارد. این کشتی اکنون به موزه رز مریم تبدیل شده است و بدنه، راهروها و آثار این کشتی تقریبا دست نخورده در معرض دید عموم گذاشته خواهند شد. رزمریم حدود 500 سال پیش در دریا غرق شده بود. توپ های جنگی و برنزی، وسایل پزشکان، لیوان های بلند در دار، ظروف پیوتری افسران و اسکلت سگ های کشتی مواردی هستند که در این موزه جدید می توانید مشاهده کنید.



دانلود جدیدترین فیلم های روز دنیا , گزارش تصویری بازار یزد , امام صادق شهادت گزارش تصویری

2. موزه Rijks، آمستردام – هلند

Rijksmuseum, Amsterdam, Netherlands

تاریخ بازگشایی: 13 آوریل 2013 میلادی

گفته می شود موزه Rijksmuseum حدود 125 سال است که در مکان کنونی خود ساخته شده است. اما با ورود به این ساختمان قرن نوزدهم، متوجه می شوید همه چیز نو و جدید است. فقط نقاشی مشهور «ساعت شب» رامبرانت (نقاش هلندی) در جای اصلی خود در مرکز ساختمان باقی مانده است. بقیه 8 هزار آثار هنری موجود در موزه که بازگوکننده تاریخ 800 ساله هلند هستند به طور کلی بازسازی شده و در 80 گالری زیبای موزه نگهداری شده اند. امسال برای نخستین بار کتابخانه سویپرس این موزه که قدیمی ترین کتابخانه هنری هلند است برای بازدید عموم گشایش یافته است. پاویلیون آسیایی نیز که با آب احاطه شده است از دیگر موارد اضافه شده به این موزه است.



جدیدترین عینکهای آفتابی برندهای معروف دنیا , گزارش تصویری روستا , جدیدترین مد روز دنیا

3. Den Bla Planet، کپنهاگ – دانمارک

Den Bla Planet, Copenhagen, Denmark

تاریخ گشایش: 22 مارس 2013 میلادی

آکواریوم ملی جدید دانمارک در فاصله حدود 1.6 کیلومتر از فرودگاه کوپنهاگ قرار دارد. این آکواریوم همچون یک حلقه گرد در کنار دریای بالتیک واقع شده است. طراحی مدرن Den Bla Planet از آسمان بسیار زیبا دیده می شود. داخل آن نیز دیوارها و سقف مواج صحنه های زیبای دنیای زیر آب را به نمایش می گذارند. در این آکواریوم می توانید انواع کوسه های کله چکشی، پرتوماهی و مدرسه ماهی را از داخل تونل های شیشه ای که آکواریوم قرار دارند، مشاهده کنید.



گزارش تصویری روحانی , جدیدترین سلاح های روز دنیا , جدیدترین فیلم های مهیج دنیا

4. موزه ABBA، استکهلم – سوئد

ABBA The Museum, Stockholm, Sweden

تاریخ گشایش: 7 می 2013 میلادی

موزه ABBA بالاخره به زودی در استکهلم سوئد گشایش خواهد یافت. این موزه در کنار اسکله کشتی های تفریحی Djurgarden واقع شده است و قرار است به عنوان برند جدیدی از تالار افتخارهای موسیقی سوئد گشایش بیابد.



جدیدترین فیلم های سینمایی دنیا اینجاست 1  , معرفی جدیدترین سریال های ر ز دنیا , گزارش تصویری بازی ذوب آهن 3 0 پیکان

5. موزه de Arte do Rio، ریو دوژانریو – برزیل

Museu de Arte do Rio, Rio de Janeiro, Brazil

تاریخ گشایش: 4 ژانویه 2013 میلادی

به عنوان میزبان کاپ جهانی سال 2014 میلادی و المپیک تابستانه 2016 میلادی، شهر ریو مشغله فراوانی دارد. یکی از شاهکارهای هنری مرکز این شهر مربوط به نوسازی 3.8 میلیارد دلاری موزه de Arte do Rio است که محلی ها آن را MAR نامیده اند. این موزه از دو ساختمان متصل به هم تشکیل شده است که یکی میراث باستانی با معماری کلاسیک است و دیگری ساختمان مدرن تری به شمار می رود. گلچین طرح های معماری زیبا و قرار دادن آنها در کنار هم نوعی نمایش هنری به شمار می رود که بافت اصیل ریو و تضاد آن را به نمایش گذاشته است. این موزه 8 تالار در چهار طبقه دارد.



گزارش تصویری اتوبوس سلامت خبرگزاری برنا , جدیدترین کتابهای داستان دنیا , دنیا،جدیدترین فیلم های هالیوودی

6. اکسپلوراتوریوم، سان فرانسیسکو – کالیفرنیا

Exploratorium, San Francisco, California

تاریخ گشایش: 17 آوریل 2013 میلادی

پس از حدود 44 سال بودن در موزه هنرهای زیبا، اکسپلوراتوریوم سان فرانسیسکو به مکانی بزرگ تر و سرسبزتر روی آب نقل مکان کرد. این موزه هنری و علمی در این مکان سه برابر فضای بیشتری دارد و در نتیجه، حدود 150 اثر هنری جدید را به نمایش گذاشته است. این مکان به بزرگ ترین موزه با مصرف انرژی صفر تبدیل شده است زیرا از 5874 پانل خورشیدی و سیستم های سردکننده و گرم کننده بسیار پیشرفته که با آب های دریاچه کار می کنند، همه انرژی خود را تامین می کند. این موزه این امکان را به شما می دهد تا خودتان مه تولید یا طوفانی ایجاد کنید که خودتان اندازه و شدت دانه های باران آن را تعیین کرده اید.



جدیدترین جنگنده ی دنیا , گزارش تصویری با بادیگارد آنجلینا جولی آپارات , جدیدترین مدل های مرد دنیا

7. سرزمین عجایب پروانه ها، اسکاتسدال – آریزونا

Butterfly Wonderland, Scottsdale, Arizona

تاریخ گشایش: 25 می 2013 میلادی

این عمارت بسیار بزرگ پروانه ها در فصل بهار دیدن دارد. یک تالار شیشه ای 3 هزار مترمربعی محیطی همچون جنگل های گرمسیری برای هزاران نوع پروانه از سراسر جهان ایجاد کرده است. این پروانه ها از آبشارها عبور می کنند، شهد گل ها را می مکند و روی انگشت بازدیدکننده ها می نشینند. این مکان عناصر موزه مانند نیز دارد که شامل آزمایشگاه های آموزشی و نمایشگا ها است.



موزه های برتر دنیا , گزارش تصویری روز 5 بهمن 94 مجلس , دانلود جدیدترین سریال های روز دنیا

8. موزه جانی کَش، نشویل – تنسی

Johnny Cash Museum, Nashville, Tennessee   

تاریخ گشایش: بهار 2013 میلادی

بهار امسال شاهد اضافه شدن جاذبه گردشگری دیگری در زمینه موسیقی هستیم. فروشگاه پارچه رومبلی قدیمی با دیوارهای آجری به موزه جانی کش تبدیل شده است. در این موزه انواع نامه ها، جایزه ها، آلات موسیقی و ... که تاکنون دیده نشده اند را خواهید دید. این موزه در واقع بزرگ ترین مجموعه از خاطرات و حقایق باقی مانده از Cash است.



جدیدترین خبر های معمار روز دنیا , دانلود جدیدترین فیلم های سینمایی دنیا , جدیدترین فیلم های ناب دنیا

9. پاویلیون آزادی آمریکا، مرکز بوئینگ، نیوارلئان – لوئیزیانا

US Freedom Pavilion: The Boeing Center, New Orleans, Louisiana

تاریخ گشایش: 13 ژانویه 2013 میلادی

اگر به تاریخ علاقه مند نیستید بنابراین به سراغ موزه جنگ جهانی دوم در نیواورلئان نیز نخواهید رفت. اما این شهر جایی است که ناوهای آبی‌خاکی طراحی، ساخته و آزمایش شده اند. همه این موارد د موزه ملی WWII نمایش داده می شوند اما امسال، این قایق ها به موزه جدید پاویلیون آزادی در مرکز بوئینگ منتقل شده اند. ساختمان شیشه ای و استیل موزه نیز بخشی از 300 میلیون دلاری است که برای راه اندازی آن هزینه شده است. در این موزه فورترس B-17E و دیگر بمب افکن های ارتش آمریکا را مشاهده می کنید.



موزه های دنیا , بزرگترین موزه تاریخی دنیا , گزارش سریال روز دنیا

10. شاتل فضایی آتلانتیس، فلوریدا

Space Shuttle Atlantis, Cape Canaveral, Florida

تاریخ گشایش: 29 ژوئن 2013 میلادی

دو سال پیش، شاتل فضایی آتلانتیس و چهار فضانورد آن پس از آخرین سفر 13 روزه خود به خانه هایشان بازگشتند. این سفر تمام کننده برنامه های فضایی سی ساله شاتل فضایی ناسا بود. تابستان امسال می توانید از نزدیک شاهد شاتل بازنشسته و 33 ماموریت فضایی آن باشید. این نمایشگاه 6 طبقه با هزینه یکصد میلیون دلاری به گونه ای است که گویا در فضا هستید و چشم اندازی را نمایش می دهد که فضانوردان می بینند.   


ویدیو : گزارش تصویری از جدیدترین موزه های دنیا