گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (۲) : در این گزارش برخی از محصولاتی که تاکنون ...


در این گزارش برخی از محصولاتی که تاکنون معرفی شده اند را برایتان معرفی کرده ایم.      
پادشا: به رسم هر ساله نمایشگاه ایفای امسال در برلین آلمان برگزار شده و میزبان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الکترونیکی از سراسر دنیاست. اما ظاهرا امسال این نمایشگاه رنگ و بویی دیگر دارد و حضور شرکت‌های موبایلی پررنگ‌تر از سال‌های گذشته شده است.

در این گزارش برخی از محصولاتی که تاکنون معرفی شده اند را برایتان معرفی کرده ایم.

نوکیا لومیا 735 و 730

می خواهیم در مورد لومیا 735 صحبت کنیم. این گوشی روز پنج شنبه در کنفرانس پر سر و صدای IFA 2014 معرفی شد. این گوشی هم مانند لومیا 830 از آخرین نسخه ویندوزفون 8.1 استفاده می کند.

نمایشگاه ایفا 2016 , نمایشگاه ایفا , نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2014

ظاهر این تلفن شبیه به لومیا 800 است و البته برخلاف آن٬ اینجا با رنگ های متنوعی برای قاب پشتی روبرو هستیم. لومیا 735 را به راحتی با یک دست می توان گرفت و قطر مناسبی هم دارد. صفحه 4.7 اینچی این دستگاه رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰ دارد و از نوع LCD است.

در ساخت لومیا 735 از چیپ اسنپدراگون 400 چهارهسته ای 1.2گیگاهرتز استفاده شده. رم مورد استفاده در این دستگاه نیز 1 گیگابایت است. باتری این گوشی 2200 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و می توان انتظار داشت که حداقل یک روز با استفاده معمولی قابل استفاده باشد.

قاب پشتی این گوشی قابل تعویض است و در تمامی قاب های آن NFC تعبیه شده است.

2014 , نمایشگاه مطبوعات , نمایشگاه بین المللی تهران

دوربین اصلی آن 6.7 مگاپیکسلی بوده و دوربین دوم آن لنز 5 مگاپیکسلی دارد. دوربین جلوی این دستگاه لنزی با زاویه وسیع دارد و می توانید به کمک آن سلفی های بهتری با دوستانتان بگیرید.
 
لومبا 730 هم نسخه دو سیم کارته لومیا 735 است؛ همه ویژگی های آنها یکی است و تنها تفاوتشان امکان ارتباط 4G LTE  در لومیا 735 است که این امکان در لومیا 730 قرار داده نشده و از 3G  استفاده می کند.

لومیا 735 در رنگ های سفید، مشکی، سبز و نارنجی عرضه می شود و فروش آن تا آخر امسال به قیمت 290 دلار شروع خواهد شد. رنگ های لومیا 730 هم مشابه 735 بوده و به قیمت 260 دلار به فروش خواهد رسید.

نمایشگاه تلکام , نمایشگاه تهران , نمایشگاه کتاب

ZenWatch ساعت زیبا و هوشمند ایسوس

بعد از روال متداول در انتشار ویدئوهای پیش‌نمایش برای عرضه یک محصول جدید، سرانجام ایسوس اولین ساعت هوشمند خود را در نمایشگاه IFA 2014 معرفی کرد. با عرضه شدن این ساعت پرده از این راز نیز برداشته شد که ساعت هوشمند ZenWatch که دارای سیستم‌عامل آندروید گجت های پوشیدنی است، به جمع خانواده ساعت‌های دایره‌ای نپیوسته است. اما در این ساعت کار قرار دهی یک نمایشگر 1.63 اینچی با وضوح 320×320 که قبلاً در سامسونگ Gear Live به‌کاررفته بود، به زیبایی تمام انجام‌گرفته است.

نقشه نمایشگاه بین المللی تهران , تور نمایشگاه دندانپزشکی آلمان , بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

بدنه این ساعت از استیل ضدزنگ منحنی ساخته‌شده است و صفحه آن از شیشه گوریلا گلاس 3 منحنی ساخته‌شده است. این ساعت دارای یک ‌بند چرمی 22 میلی‌متری است که به‌راحتی جدا و متصل می‌شود و این امکان را به شما می‌دهد تا بسته به احساستان رنگ مناسب را انتخاب و استفاده کنید.

اگر بخواهیم کمی در جزئیات سخت‌افزاری این ساعت هوشمند دقیق شویم باید بگوییم که، این ساعت دارای یک پردازنده 1.2 گیگاهرتز از نوع اسنپدراگون 400 می‌باشد که از آن در ساعت‌های سامسونگ Gear Live، ال‌جی G Watch و ساعت جدید ال‌جی یعنی G Watch R استفاده‌شده است. همچنین این ساعت دارای 512 مگابایت حافظه رم، 4 گیگابایت حافظه داخلی، یک باتری 1.4 وات‌ساعت، بلوتوث نسخه 4، یک میکروفون و یک حس‌گر زیستی که می‌تواند ضربان قلب و فعالیت‌های شما را اندازه‌گیری کند، می‌باشد. با رعایت شدن استاندارد IP55 در این ساعت می‌توانید به‌راحتی با آن به حمام بروید و زیر دوش از آن استفاده کنید. هنگامی هم که باتری ساعت کم می‌شود به‌راحتی می‌توانید آن را در محل شارژش قرار دهید تا شارژ شود- سکوی شارژ ZenWatch بسیار زیباتر از سکوی شارژ G Watch طراحی‌شده است.

نمایشگاه هوایی کیش , نمایشگاه خودرو , نمایشگاه خودرو تهران

بهترین اسپیکرهای معلق در هوا

در نمایشگاه IFA از اسپیکرهای معلق در هوا رونمایی شد.

شرکت تایوانی ASWY با شرکت در نمایشگاه برلین از اسپیکرهای معلق در هوای خود رونمایی کرد. این محصول ساخت شرکت ASWY که به آن اسپیکر بلوتوثی معلق هم گفته می‌شود، دارای خروجی 3 وات، 5 ساعت طول ماندگاری شارژ باتری و قابلیت پشتیبانی از بلوتوث 4 است برای معلق نگاه داشتن اسپیکرها در هوا به یک منبع انرژی نیاز است ولی این اسپیکرها بر روی زمین نیز کار می‌کنند.

نمایشگاه گل و گیاه , نمایشگاه هوشمند , نمایشگاه شهر آفتاب

همچنین این دستگاه از درگاه USB هم پشتیبانی می‌کند و نیازی به استفاده از یک آداپتور جداگانه برای شارژ دستگاه وجود ندارد (هرچند که امکان استفاده از آن مقدور است). این اسپیکرها آبان ماه و به قیمت 149 دلار عرضه می‌گردند. در ادامه با ما به تماشای ویدیویی از این اسپیکرهای معلق بنشینید.

Dell از اولین مانیتور رومیزی 5K جهان رونمایی کرد

مانیتور جدید UltraSharp دل محصولی ۲۷ اینچی است که رزولوشن بسیار بالای ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل را به کاربر ارائه می‌دهد و تعداد پیکسل در هر اینچ آن دو برابر یک مانیتور 4k به شمار می‌آید. دل به تازگی این محصول را معرفی کرده است.

تراکم این مانیتور ۲۱۸ پیکسل بر اینچ است که آن را در نزدیکی صفحه نمایش ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو رتینا با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل قرار می‌دهد. دل قرار است این مانیتور را در تعطیلات سال نوی میلادی به بازار عرضه کند و با قیمت ۲۵۰۰ دلار به فروش برساند. همچنین مانیتور جدید دل بالاخره توانسته رکورد مانیتور دسکتاپ ۱۳ ساله IBM با نام T220/T221 را بشکند و اکنون بالاترین رزولوشن بین صفحات مانیتور رومیزی را در اختیار داشته باشد.

نمایشگاه عطر سیب , نمایشگاه ماشین , نمایشگاه اپل

نام کامل این مانیتور Dell UltraSharp 27 Ultra Hd 5K است که خوشبختانه از سخت‌افزار بسیار خوبی بهره می‌برد و تمام ویژگی‌های یک مانیتور بسیار رده بالا و حرفه‌ای در این دستگاه وجود دارد. برای مثال تکنولوژی Dell PremierColor برای کالیبره کردن رنگ‌ها، Anti-Smudge تکنولوژی ضد لکه و Anti-Reflective ضد تابش از ویژگی‌های شاخص و تکنولوژی‌های است که دل در مانیتور ۲۷ اینچی خود به کار برده است. جالب است که این مانیتور ۶ پورت USB و یک درگاه کارت‌های حافظه را به همراه دارد و از دو بلندگوی یکپارچه Harman Kardon نیز بهره مند است.

بگذارید کمی بر سر رزولوشن بالای این دستگاه صحبت کنیم: این دستگاه با رزولوشن بالای ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ همراه شده است که تعداد تمام پیکسل‌های آن به ۱۴.۷ میلیون عدد (۱۴٫۷۴۵٫۶۰۰ به طور دقیق) می‌رسد. برای مقایسه با یک مانیتور 4K یا یک تلویزیون که رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل (4K) را داشته باشد، نهایتا تعداد تمام پیکسل‌ها به ۸.۳ میلیون عدد می‌رسد. حال یک مانیتور 1080p یا یک گوشی هوشمند تنها تعداد ۲ میلیون پیکسل با خود به همراه دارد. رزولوشن ۲۸۸۰ در ۵۱۲۰ برای صفحه نمایش ۲۷ اینچ، تراکم پیکسلی ۲۱۸ پیکسل در هر اینچ را منجر می‌گردد که آن را در رده لپ‌‌تاپ زن‌بوک ایسوس یا مک‌بوک پرو رتینای اپل قرار می‌دهد، اما چون تراکم پیکسلی آن بیش از ۳۰۰ نیست، پس در رده پایین‌تری از تبلت‌ و گوشی‌های هوشمند مدرن قرار می‌گیرد (بسیار کمتر از نوت ۴ که به تازگی معرفی شده). با این حال باید در نظر داشت که تراکم ۲۱۸ پیکسل بر اینچ برای یک مانیتور ۲۲ یا ۲۴ اینچی بسیار زیاد است، چون این مانیتور‌ها محمولا کمی بیشتر یا کمتر از ۱۰۰ پیکسل بر اینچ تراکم دارند.

اسکار 2014 , ساعت کار نمایشگاه مطبوعات , جام جهانی 2014

حال اینکه چطور دل توانسته به رزولوشن 5K برسد زمانی که سایرین به تازگی در حال شروع تولید صفحه نمایش‌های 4K هستند، حدسی را به ذهن می‌آورد؛ همانطور که همگی ما آگاه هستیم تاکنون کسی نتوانسته پنل‌های ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ را بسازد، مخصوصا در ۲۷ اینچ صفحه نمایش، پس به احتمال فراوان آن‌ چیزی که در این مانیتور شاهد هستیم، حاصل در کنار هم قرار گرفتن دو پنل ۲۵۶۰ در ۲۸۸۰ است تا چنین صفحه نمایشی حاصل شود. این دقیقا همان روشی است که برخی شرکت‌ها در تولید مانیتور‌های 4K انجام می‌دهند و با کنار هم‌گذاشتن دو پنل ۱۹۲۰ در ۲۱۶۰ پیکسل، یک مانیتور ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ را می‌سازند. قطعا این رزولوشن و این وضوح تصویر در مانیتور دل آن را به تجربه‌ای بسیار دلنشین در انجام بازی‌های مختلف و دیدن فیلم تبدیل می‌کند.


ویدیو : گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (۲)