گروگان گیری در سوئد توسط دو دانشجوی ایرانی /عکس : دختر و پسری ایرانی كه فرزند ...


دختر و پسری ایرانی كه فرزند یك بازرگان ثروتمند در سوئد را گروگان گرفته بودند محاكمه شدند و دادستان برای آنها درخواست 14سال زندان كرد. شرق: دختر و پسری ایرانی كه فرزند یك بازرگان ثروتمند در سوئد را گروگان گرفته بودند محاكمه شدند و دادستان برای آنها درخواست 14سال زندان كرد.

پرستو دختر 23‌ساله‌ای كه دانشجوی رشته روانشناسی بود به همراه نامزد 26‌ساله‌اش به نام محسن كه در رشته پزشكی درس می‌خواند این آدم‌ربایی را انجام دادند.

 آنها برای اجرای نقشه خود از یك مرد 26‌ساله سوئدی به نام «مگنوس داهلسكوگ» نیز كه شغل اصلی‌اش پخش‌كننده روزنامه است، كمك گرفتند.


این نقشه توسط پرستو طراحی شد، او از پیش پسری 25‌ساله به نام «الكساندر اوهمن» را كه در دانشگاه شهر اپسالا درس می‌خواند می‌شناخت. الكساندر فرزند یكی از تجار متمول سوئد بود و پرستو می‌دانست می‌تواند با ربودن او مبلغ كلانی باج بگیرد.

 این دخترجوان بعد از جلب توافق نامزدش و مگنوس دست به كار شد و دو روز قبل از‌سال نو میلادی با استفاده از روابطش با الكساندر به خانه این پسر رفت و گفت او می‌خواهد شام را تهیه كند.

پرستو برای شب كوكوی گوشت و مقداری دسر درست كرد و در آنها داروی خواب‌آور قوی به نام «استیلونوكت» ریخت. پسر ثروتمند دقایقی بعد از صرف شام از حال رفت و فرصت برای اجرای مرحله دوم نقشه مهیا شد.


محسن و مگنوس كه از قبل برای این آدم‌ربایی یك «ون» را كرایه كرده، جلوی در خانه الكساندر منتظر تماس پرستو بودند. آن دو به محض اینكه باخبر شدند طعمه‌شان از هوش رفته وارد منزل وی شدند و دست، پا، چشمان و دهان او را با نوار چسب نقره‌ای رنگ بستند و او را سوار بر صندلی چرخدار به ون منتقل كردند و سپس به سمت روستای «روبرت فورش» به راه افتادند.

پرستو و محسن چندماه قبل از این آدم‌ربایی از بانك «اس‌یی‌بی» واقع در شهر «لینشوپینگ» سوئد مبلغ 50 هزار «كرون» وام گرفته و با این مبلغ كلبه‌ای متروكه را كه فاقد سیستم گرمایشی و برق بود در روستای «روبرت فورش» خریده بودند. آدم‌ربایان بعد از منتقل‌كردن طعمه‌شان به مخفیگاه خود به شكنجه او پرداختند تا شماره تماس پدر او را به دست بیاورند و از وی باج‌خواهی كنند.
گروگان گیری خانواده عروس توسط تازه داماد , گروگان گیری , فیلم غرق شدن دختر دانشجوی ایرانی در سیل خرم آباد

دو روز بعد از این ماجرا در حالی‌كه هنوز تماسی با پدر الكساندر گرفته نشده بود، این مرد ماجرای ناپدیدشدن فرزندش را به پلیس اطلاع داد و تیم ویژه‌ای از كارآگاهان به تحقیق در این رابطه پرداختند. آنها روز دوم ژانویه‌سال‌جاری با ردیابی موبایل الكساندر متوجه شدند گوشی داخل خودرویی است كه در بزرگراه شماره 4 شهر به سمت شمال می‌راند به این ترتیب ماشین متوقف و پرستو و محسن دستگیر شدند.

این دو مهر سكوت بر لب زدند و تا دو روز حاضر نشدند حرفی از گروگانگیری بزنند تا اینكه بالاخره روز چهارم ژانویه محل نگهداری پسر جوان را فاش كردند و پس از آن پلیس به این خانه رفت و ضمن دستگیری مگنوس، الكساندر را آزاد كرد.


پسر ثروتمند در وضعیت وخیمی قرار داشت و به‌شدت شكنجه شده بود به همین خاطر وی به بیمارستان انتقال یافت و بعد از درمان و بهبودی نسبی به ماموران گفت: «آدم‌ربایان من را تهدید كرده بودند اگر بخواهم فرار كنم همه اعضای خانواده‌ام را به قتل می‌رساندند آنها همچنین گفته بودند اگر اطلاعات موردنیازشان را به آنها ندهم اول دندان‌هایم را می‌شكنند بعد زانوهایم را با چكش خرد می‌كنند و در آخر هم من را می‌كشند و روی پاسپورتم مهر كشوری دیگر را می‌زنند تا همه تصور كنند من سوئد را ترك كرده‌ام و هیچ‌كس از سرنوشتم باخبر نشود.»

در حالی كه الكساندر جزییات آدم‌ربایی را فاش كرده بود دو جوان ایرانی در بازجویی‌ها جرم‌شان را انكار كردند و گفتند منظورشان از این كار فقط شوخی بود اما مگنوس جرمش را پذیرفت.

كارآگاهان در ادامه به تحقیق درباره پرستو و محسن پرداختند و فهمیدند این دو به اتهام سرقت 31 دستگاه دوچرخه در شهرهای مالمو و لوند واقع در جنوب سوئد و همچنین به اتهام كلاهبرداری در رابطه با فروش یك آپارتمان در شهر لینشوپینگ تحت تعقیب قرار دارند و علاوه بر این پرستو در زمینه قاچاق موادمخدر نیز فعال است.

كارآگاهان همچنین پی بردند پرستو چندماه قبل از این آدم‌ربایی از یك ویدیو كلوپ در شهر لینشوپینگ فیلمی به نام «ناپدید شدن آلیس كرید» را اجاره كرده و با وجود اخطارهای صاحب مغازه آن را پس نداده است. این فیلم ماجرای دو آدم‌رباست كه دختر یكی از تجار ثروتمند را می‌ربایند، پرستو از روی این فیلم نقشه آدم‌ربایی را طراحی و اجرا كرده بود.

بعد از به‌دست‌آمدن این جزییات، پرونده سه متهم به دادگاه ارجاع شد و آنها چند روز قبل پای میز محاكمه رفتند. در این جلسه دادستان برای محسن و پرستو تقاضای 14‌سال حبس كرد و گفت این آدم‌ربایی بسیار فجیع بود و متهمان الكساندر را در آن سرمای شدید در خانه‌ای بدون وسایل گرمایشی نگه داشتند و بارها او را شكنجه دادند، ضمن اینكه داروی خواب‌آوری كه به خورد الكساندر دادند، مرگ‌آور است.


دادستان همچنین برای مگنوس نیز 10‌سال زندان درخواست كرد. بنا بر این گزارش در حال حاضر رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و متهمان به‌زودی از خودشان دفاع خواهند كرد.  


ویدیو : گروگان گیری در سوئد توسط دو دانشجوی ایرانی /عکس