گرفتگی عضلات‌ را چگونه درمان كنیم؟ : در كنار رهایی از گرفتگی عضلات، برای تضمین ...


در كنار رهایی از گرفتگی عضلات، برای تضمین سلامت پوست و موی‌تان هم می‌توانید روی ویتامین E موجود در چغاله بادام حساب كنید... اگراهل میوه‌های نوبرانه باشید یا نباشید نمی‌توانید از طعم و رنگ چغاله‌بادام، این میوه‌ خوشمزه بهاری بگذرید. چغاله‌بادام كه یكی از پرطرفدارترین میوه‌های بهاری است، همان بادام نارس است، هر چند همه خواص آن را ندارد اما اگر به اندازه خورده شود می‌تواند به نوبه‌خودش مفید هم باشد. اگر طرفدار چغاله بادام هستید بد نیست از خواص آن هم با خبر شوید تا در روزهای باقی‌مانده بهار با اشتیاق بیشتری سراغ آن بروید.

درمان گرفتگی عضلات پا , درمان گرفتگی عضلات پشت , درمان گرفتگی عضلات کمر



  سلامت پوست و مو با چغاله بادام

چغاله بادام كلسیم و ویتامینC دارد، البته به مقدار اندك. در گذشته از این میوه برای درمان زخم‏های گوارشی استفاده می‏كردند. چغاله بادام منیزیم هم دارد كه در آرامش اعصاب نقش مهمی بازی می‌كند. ویتامین E موجود در چغاله بادام برای سلامت پوست و مو هم مفید است و هر عدد آن حدودا 5 كالری انرژی دارد. این میوه علاوه بر همه این موارد، تقویت‌كننده معده است، لثه و ریشه دندان را تقویت می‌كند و برای رفع خشكی دهان هم مفید است.



   نگران سرطان معده نباشید

چغاله بادام تركیبات اسیدی ویژه‌ای دارد كه وجود آن‌ها در معده از آسیب رسیدن به بافت معده و بروز سرطان جلوگیری  می‌كند.  البته این نكته را درنظر داشته باشید كه این میوه خوش طعم بهاری از نظر  ویتامینC كامل نیست. این باور هم كه كم‌كالری بودن آن موجب لاغری می‌شود اصلا مورد تائید نیست.



  عضلات‌تان نمی‌گیرد!

اگر چغاله بادام را به اندازه بخورید و نكات بهداشتی در مورد شیوه مصرف آن را رعایت كنید می‌توانید از فواید مهم آن مثل جلوگیری از گرفتگی عضلات بهره‌مند شوید. این میوه سبز رنگ كه در واقع بادام كال و نارس است سرشار از كلروفیل است. كلروفیل در بدن ما در مسیر كانال گوارشی به تولید منیزیم كمك بسیاری می‌كند. منیزیم هم در كاهش گرفتگی عضلات نقش موثری دارد. بنابراین خوردن به اندازه و متعادل چغاله بادام تا اندازه‌ای می‌تواند به بهبود گرفتگی عضلات شما كمك كند.


 
   چغاله رسیده را بخورید!

 به‌طور كلی مواد مغذی میوه كال و نارس بادام كمتر از‌ رسیده آن است و از نظر كلسیم، آهن و به‌طور كلی املاح معدنی نسبت به بادام رسیده در سطح پایین‌تری قرار دارد. رسیده این میوه افراد را در برابر بیماری‌هایی مثل پوكی استخوان، افزایش كلسترول، كم‌خونی و چسبندگی روده‌ها محافظت می‌كند اما تا وقتی كال است این ویژگی‌ها  را ندارد.



   زیاد نخورید

چغاله بادام‌هایی كه مقداری تلخی دارند حاوی مقدار بسیار كمی اسیدسیانیدریك به علاوه تركیبی از سم خطرناك سیانور هستند.  بنابراین بهتر است در خوردن این نوبرانه‌های بهاری خوشمزه احتیاط كنید چون مصرف زیاد آنها احتمال مسمومیت به‌دنبال دارد.



   حصبه در كمین شماست

چغاله بادام با وجود همه خوشمز‌گی‌اش اگر نشسته و آلوده باشد احتمال ابتلا به  بیماری‌های عفونی گوارشی از جمله حصبه و مسمومیت‌های غذایی‌را به‌‌دنبال دارد. بیماری حصبه نوعی عفونت باكتریایی است كه از طریق مصرف آب یا غذای آلوده می‌تواند به انسان منتقل شود.  البته این حالت در كودكان و افراد بالای  60 سال رایج‌تر است. عوارض این بیماری شامل كاهش شدید آب و املاح بدن،  سوراخ شدن روده‌ها، خونریزی دستگاه گوارش، عفونت استخوان و بالاخره هپاتیت است.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو : گرفتگی عضلات‌ را چگونه درمان كنیم؟