گردش مالی بانك ها با اجرای هدفمند كردن یارانه ها اصلاح می شود :       تهران ...



 

 

گردش مالی روزانه کشور , گردش مالی زیبایی , گردش مالی بازار غذا در سال 2015

 

تهران - مدیرعامل بانك سپه گفت: گردش مالی بانك ها پس از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه هااصلاح می شود.

 

'رامین پاشایی فام' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان آنكه هدفمند كردن یارانه ها بر توان اعتباردهی بانك ها تاثیرگذار است، گفت: از آنجا كه حجم نقدینگی با اجرای این قانون دستخوش تغییر می شود، باید نهایت تلاش را در خصوص بهبود گردش آن انجام داد.

 

وی اظهار داشت: باید توجه داشت كه این منابع از گذشته در داخل كشور گردش داشته و پس از هدفمندكردن یارانه ها در وضعیت گردش آنها تغییری ایجاد نخواهد شد، ضمن آنكه قرار نیست منابعی از بیرون وارد كشور شود.

مدیرعامل بانك سپه ادامه داد: باید در نظر گرفت كه با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها بهره وری و كارآیی در كشور ارتقا یافته بنابراین باید با اطلاع رسانی مناسب تبعات منفی ناشی از اجرای آن را كاهش داد.


پاشایی فام برای رفع نگرانی مردم پس از آنكه امكان برداشت یارانه ها فراهم شد مبنی بر آنكه سرپرستان خانوار می خواهند یارانه دریافتی را در كجا نگهداری كنند كه از امنیت لازم برخوردار باشد؛ افزود: هم اكنون بانك ها مكانی امن برای نگهداری این وجوه هستند.

 

وی اظهار داشت: منابع علی الحسابی كه در راستای هدفمندكردن یارانه ها قرار است به مردم ارایه شود در اختیار بانك ها قرار گرفته و حساب ها هم اكنون تكمیل است.

 

پاشایی فام در خصوص كمك به صنایع نیز گفت: علاوه بر كمك به بخش تولید تلاش می شود تا گردش مالی مناسبی ایجاد تا آثار منفی افزایش نقدینگی كنترل شود.

 

** تشریح ارایه تسهیلات سوخت

وی درباره نحوه پرداخت تسهیلات سوخت به آژانس ها توسط بانك سپه پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، افزود: تسهیلات مذكور از ارزان ترین تسهیلات است و تنها چهار درصد كارمزد دارد.

 

وی ادامه داد: این تسهیلات در قالب كارت سوخت شارژ شده و رانندگان فعال در آژانس ها با مراجعه به بانك و تكمیل فرم های مربوطه با ارایه كمترین تضمین ها می توانند از این تسهیلات استفاده كنند.

 

به گفته پاشایی فام مبلغ این تسهیلات 500 هزار تومان با سقف زمانی 36 ماهه است و در آینده نیز قابل شارژ خواهد بود ضمن آنكه این بانك یكهزار و 100 میلیارد ریال را در قالب این تسهیلات از 10 آبان ماه ارایه می كند.

 

** رتبه بانك سپه

وی ادامه داد‌: سهم بانك سپه هم اكنون در رده بندی بانك های تجاری مناسب نیست به طوری كه در رده های چهارم و پنجم قرار دارد اما با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است این سهم ارتقا یابد.

 

پاشایی فام در خصوص میزان معوقات این بانك با بیان آنكه تمام بانكها دچار این مشكل هستند، افزود: بانك سپه در این زمینه به طور مطلوب عمل كرده به طوری كه سهم معوقات آن كمتر از سهم سایر بانك ها است و از میانگین بانكی نیز پایین تر است./ایرنا

اقتصام** 9141 **1558


ویدیو : گردش مالی بانك ها با اجرای هدفمند كردن یارانه ها اصلاح می شود