گردش‌مالی ترانزیت موادمخدر دوسوم بودجه کشور : وزیر کشور با بیان اینکه بزرگ‌ترین ...



گردش مالی روزانه کشور , لایحه بودجه سال 96 کل کشور , بهترین کشور برای پیشرفت مالی

وزیر کشور با بیان اینکه بزرگ‌ترین دغدغه مردم طبق نظرسنجی، اعتیاد و مواد مخدر است، گفت: ‌۴۰ تا ۴۵ درصد زندانیان ما مرتبط با مواد مخدر هستند.

به گزارش فارس، رحمانی فضلی وزیر کشور در گردهمایی رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کل کشور، موضوع امنیت جزء اساسی‌ترین مباحث است، گفت: هر قدر جلو می‌رویم و تحولات ایجاد می‌شود و شرایط پیچیده‌تر می‌شود باز هم امنیت حرف اول را می‌زند.

وی افزود: همه با هر امکان و وسیله‌ای که بتوانند موضوع امنیت را تأمین کنند، آن را در اولویت قرار می‌دهند. تمام حکومت‌ها دنبال این هستند که برای مردمشان امنیت و رفاه ایجاد کنند و ما در حکومت اسلامی نیز تحقق اوامر الهی که اصلی‌ترین آن امنیت برای مردم است را هدف جامعه خود می‌دانیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در مقوله امنیت، شقوق مختلفی وجود دارد گفت: یکی از شقوق امنیت، امنیت اجتماعی است، زیرا مردم به صورت روزانه با آن زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: هر چقدر جلوه‌های امنیت در محل سکونت مردم بیشتر باشد آرامش روحی مردم بیشتر است و هر چقدر امنیت در منظر اجتماعی دارای خلل شود، ضریب ناامنی را بیشتر می‌کند.

رحمانی فضلی اظهار داشت: بنا به گفته سردار احمدی‌مقدم در چندین نظرسنجی که در چند سال اخیر انجام شده است، بزرگترین دغدغه مردم، اعتیاد و مواد مخدر بوده است.

وی با بیان اینکه 40 تا 45 درصد زندانیان ما مرتبط با مواد مخدر هستند، گفت: در کنار حوزه اجتماعی، در حوزه اقتصادی نیز مواد مخدر لطمات فراوانی می‌زند، به عنوان مثال همین باند اخیری که پلیس مبارزه با مواد مخدر در بندرعباس دستگیر کرده است، آن سرکرده باند که فقط پنج کلاس سواد دارد، ظرف دو سال 2 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است. این 2 هزار میلیارد تومان می‌تواند در چرخه اقتصاد کشور تأثیر فراوانی داشته باشد.

وی افزود: در حوزه مصرف، ما اگر 10 هزار میلیارد تومان گردش مالی مواد مخدر و به همین مقدار گردش مالی در حوزه ترانزیت مواد مخدر را درنظر بگیریم، می‌شود 20 هزار میلیارد تومان که نزدیک به دوسوم بودجه کل کشور است.


  اخباراجتماعی  -  فارس 


ویدیو : گردش‌مالی ترانزیت موادمخدر دوسوم بودجه کشور