گران‌ترین محله‌های جهان : صاحبان بسیاری از املاکی که در خیابان‌های گرانقیمت ...



گران قیمت ترین خانه های جهان , بهترین و گران ترین سیگار های جهان , گران ترین فلفل جهان

صاحبان بسیاری از املاکی که در خیابان‌های گرانقیمت جهان واقع شده‌اند، به پول نیاز ندارند و ترجیح می‌دهند به‌جای فروش املاک خود، آن را همچنان به‌عنوان یک دارایی ارزشمند حفظ کنند تا مبادا شانس زندگی در این خیابان‌های لوکس را از دست بدهند.

آخرین‌باری که وب‌سایت میلیاردر دات کام (Billionaire.com) فهرستی از 10 خیابان انحصاری و گرانقیمت جهان منتشر کرد بسیاری از معاملات املاک در این مناطق اعلام کردند که هیچ معامله‌ای برای املاک واقع در این خیابان‌ها ثبت نشده‌است. به نظر می‌رسد مالکین این خانه‌ها به پول نیاز ندارند و ترجیح می‌دهند دارایی اصلی یعنی املاک بسیار با ارزش خود را در این خیابان‌های لوکس حفظ کنند. قیمت املاک واقع شده در این خیابان‌ها بر مبنای میانگین قیمت هر متر مربع از ساختمان‌های واقع در آنجا تعیین می‌شود. در این گزارش به‌نقل از بیزنس‌اینسایدر، گرانترین خیابانهای جهان که پاتوق میلیاردرها هستند، اشاره می‌کنیم. فهرست گران‌ترین خیابان‌های جهان امسال با کمک آژانس بین المللی Savills تهیه شده‌است.

خیابان «پیک» هنگ‌کنگ
میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این محل: 114 هزار دلار
خیابان پیک هنگ‌کنگ در بالاترین منطقه پیک ویکتوریا قرار دارد که گران‌ترین خیابان جهان محسوب می‌شود.

خیابان پنجم (منهتن) در نیویورک
میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این محل: 108 هزار دلار
در اواخر قرن 19 میلادی، خیابان پنجم تنها در انحصار خانواده‌های اشرافی و نخبگان آمریکا بود. این خیابان امروز نیز همچنان به دلیل حضور میلیاردرهای معروف شهرت خود را همچنان حفظ کرده‌است. این خیابان تاریخی همچنین ساختمان‌های بسیار مهم و لوکس افراد شناخته‌شده‌ای را در خود جای داده که دید خوبی هم به پارک مرکزی نیویورک دارند.

نایتس بریج لندن
میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این محل: 103 هزار دلار
خیابان نایتس‌بریج در لندن سومین خیابان گرانقیمت جهان است که در ماه آوریل 2014 میلادی یک واحد پنت‌هاوس به مساحت 1500 متر مربع در آن با قیمت 140 میلیون پوند به فروش رسید. این بالاترین رکورد قیمت ملک طی 18 ماه در لندن محسوب می‌شود. در این خیابان همچنین شماری از سفارتخانه‌های کشورهای مختلف، فروشگاه برندهای مشهوری همچون رولکس و بولگاری قرار دارند.

خیابان پرنسس گریس موناکو
میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این محل: 100 هزار دلار
سال 2014 را باید سال رکوردزنی‌های بازار املاک در بندر موناکو و به‌ویژه خیابان پرنسس گریس دانست. یک آپارتمان 200 متری سه‌خوابه در خیابان پرنسس گریس سال گذشته به قیمت 16 میلیون یورو به‌فروش رسید.

خیابان «چمین سمافور» در «کپ فرات» فرانسه
میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این محل: 67 هزار دلار
ساحل اختصاصی سنت‌ژان کپ فرات زمانی زمین بازی خانواده سلطنتی بلژیک بود. اما این منطقه هم‌اکنون به داشتن ویلاهای بسیار چشم‌نواز و مجلل شناخته می‌شود که در اختیار میلیاردرهایی نظیر «پل آلن»، یکی از بناینگذاران مایکروسافت و «بوریس برزوفسکی»، آخرین اشراف‌سالار روس (که در سال 2013 در لندن به‌قتل رسید) قرار دارد. سال گذشته یک خانه 650 متری در این منطقه 37 میلیون یورو به‌فروش رسید.

خیابان ولسلی سیدنی
میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این محل: 44 هزار دلار
پس از گذشت چند سال که شاهد هیچ‌ خرید و فروش ملکی در این خیابان نبودیم، اعتماد دوباره به این خیابان انحصاری بازگشت. خیابان ولسلی قهرمان بی‌رقیب سواحل پوینت‌پایپر است که هر متر خانه در آنجا 44 هزار دلار قیمت دارد. یکی از گران‌ترین معاملاتی و بزرگترین که سال گذشته در این منطقه انجام شد متعلق به دو خانه بود که به‌ترتیب 30 و 38 میلیون دلار به‌فروش رسیدند.

«کوای اورلئانز» پاریس فرانسه
میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این محل: 41 هزار دلار
خیابان کوای اورلئانز در پاریس روزگاری محل سکونت «بریژیت باردو» هنرپیشه مشهور و همسر «راجر ودیم» کارگردان فرانسوی بود که امروز گران‌ترین خیابان پاریس است. در این خیابان تنها 20 ساختمان وجود دارد که قدمت آنها به قرن 17 تا 19 میلادی بازمی‌گردد. در ماه مارس 2015، یک آپارتمان سه‌خوابه در طبقه پنجم در این خیابان به قیمت متری 36 هزار یورو به‌فروش رسید.

خیابان «پالمیرز» در لس‌پارکس سنت تروپز فرانسه
میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این محل: 39 هزار دلار
هر آدرسی در این خیابان برای خودش یک امضا محسوب می‌شود. خرید هر متر آپارتمان در این خیابان لوکس حتی ممکن است تا متری 70 هزار یورو هزینه دربر دارد.

خیابان مولوکنی پرولوک مسکو
میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این محل: 30 هزار و 500 دلار
استوژنکا در مسکو هم نام یک منطقه و هم نام یک خیابان در مسکو است که در ناحیه اعیان‌نشین پرولوک قرار دارد. بسته به اینکه خانه ها در کجای این منطقه باشند، قیمت‌های متفاوتی دارند. بسیاری از خانه های این منطقه نوساز هستند که قیمت بالایی دارند. یک آپارتمان 238 متری در این منطقه به تازگی به قیمت 9 میلیون و 500 هزار دلار به‌فروش رسیده‌است.

آردمورپارک سنگاپور
میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این محل: 24 هزار دلار
در ماه آوریل یکی از موسسان کمپانی مشهور علی‌بابا از خرید یک واحد پنت‌هاوس در آردمورپارک سنگاپور به ارزش 51 میلیون دلار خبر داد. همچنین یک واحد آپارتمان دوبلکس در این منطقه با متری 40 هزار دلار رکورد قیمت آپارتمان در سنگاپور را به‌خود اختصاص داد.

 

اخبار اقتصادی - اقتصادنیوز

 


ویدیو : گران‌ترین محله‌های جهان