گالکسی تب سامسونگ مدل P1000 :   گالکسی تب سامسونگ مدل : Samsung Galaxy Tab ...



سامسونگ گالکسی , مشخصات سامسونگ گالکسی s4 , اسکن رادیو گالکسی سامسونگ


 

گالکسی تب سامسونگ

مدل : Samsung Galaxy Tab P1000

 

مشخصات

قابلیت استفاده از سیم کارت برای مکالمه و تماس تلفنی ، وزن 380 گرم

صفحه نمایش لمسی 7 اینچ با رزولوشن 600x1024 پیکسل ، قدرت نمایش 16 میلیون رنگ

پشتبانی از آندروید نسخه 2.2 موسوم به Froyo

پردازنده ARM Cortex-A8 با سرعت 1 گیگاهرتز

پشتیبانی از گوگل آندروید نسخه ورژن 2.2 ( Froyo )

وزن سبک 380 گرم با طراحی باریک و زیبا

ابعاد 190.1x120.5x12 میلی متر

صفحه نمایش TFT لمسی 7 اینچ با رزولوشن 1024 در 600 پیکسل، قابلیت پخش 16 میلیون رنگ

مجهز به صفحه نمایش Gorilla Glass

دارای حسگر ژیروسکوپ سه محوره

صدای استریو

صفحه نمایش مالتی تاچ با قابلیت دریافت چند لمس همزمان

قابلیت کنترل لمسی

دارای حسگر شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربر

قابلیت استفاده از اینترنت Wi-Fi

پشتبانی از AGPS

بلوتوث نسخه 2.1

دوربین عکاسی 3.15 مگاپیکسل فوکوس اتوماتیک با قابلیت فیلم برداری

باطری لیتیوم با قابلیت استفاده از شارژ حداقل تا 25 ساعت

انتقال پیام با تکنولوژی SMS, MMS, Email, Push Mail, IM, RSS

مرورگر اینترنت HTML

 


در اوایل سال 2010 کمپانی اپل خبری از محصول جدید الکترونیکی با نام تبلت داد تا این که در ماه March سال 2010 اولین تبلت دنیا با نام iPad روانه بازار شد. کمپانی اپل برای این که قابلیت های تبلت را بنا به نیازهای کاربران متناسب سازد راه دشواری را طی نمود تا اینکه توانست راه را برای شرکت های سازنده محصولات دیجیتال هموار سازد. بعد از آن سامسونگ در صدد ساخت تبلت برآمد تا اینکه در ماه اکتبر سال 2010 تبلت Galaxy Tab را روانه بازار نمود.

 

 

عکس گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ گالکسی گرند , پین گوشی سامسونگ گالکسی 6 , گوشی تلفن سامسونگ از نوع گالکسی انفجا

•طراحی:

تبلت P1000 همان I9000 بزرگ شده می باشد که در حدود 3 اینچ به صفحه نمایش آن اضافه شده است. زمانی که P1000 روانه بازار شد رقیب خوبی برای iPad بود اما این رقابت زیاد طول نمی کشید زیرا این دو کمپانی منتظر تبلت های جدید در بازار و افزایش میزان رقابت در بین تبلت ها بودند. در آن زمان P1000 قابلیت های بیشتری نسبت به iPad داشت. مثلاً P1000 با وزن 380 گرم منتشر شد در حالی که iPad دارای وزنی در حدود 2 برابر آن داشت. از P1000 می توانست به عنوان تلفن همراه هم استفاده نمود اما iPad تنها به یک تبلت ختم می شد. iPad دارای حافظه داخلی 64 گیگابایتی بود در حالی که P1000 دارای حافظه های 16 و 32 گیگابایتی بود و کاربر می توانست کارت حافظه MicroSD را بنا به نیاز خود به آن اضافه نماید. این برخی از تفاوت های بین iPad و P1000 بوده که رقابت این دو را بسیار حساس نموده است. البته ناگفته نماند که کارآیی هر کدام از این دو برای موارد مختلف می باشد.

 

سامسونگ , گوشی سامسونگ , تلویزیون سامسونگ

 

نمای جلویی تبلت را بیشتر صفحه نمایش 7 اینچی آن پوشانده و در بالای صفحه نمایش در کنار لوگوی Samsung دوربین دوم تبلت برای برقراری مکالمات تصویری به همراه حسگر نور محیطی در کنار هم قرار گرفته اند. در پایین صفحه نمایش چهار کلید لمسی قرار گرفته اند. این کلیدها شامل کلیدهای جستجو ، خانه ، بازگشت و منو می باشند که در اندازه بزرگ و با فاصله مناسب از یکدیگر قرار گرفته اند. در لبه سمت راست تبلت کلید پاور که کار قفل نمودن را انجام می دهد در کنار کلیدهای تنظیم صدا در قسمت بالایی قرار گرفته اند. در پایین تر از آن ها شیار کارت حافظه به همراه محل سیم کارت در کنار هم قرار دارد که آن ها را با یک پوشش پلاستیکی پوشانده است. در لبه سمت چپ ما تنها میکروفون تبلت را مشاهده نمودیم. در لبه بالایی هم جک 3.5 میلی متری هدفون قرار گرفته است. در لبه پایینی بدنه دو اسپیکر و پورت اتصال به کامپیوتر را مشاهده نمودیم. این بار سامسونگ از پورت Micro USB استفاده نکرده و از یک پورت اختصاصی برای تبلت خود استفاده می نماید. در بدنه پشتی در قسمت بالا سمت چپ دوربین 3.2 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED قرار رفته است.

 

•مشخصات فنی:

شرکت سامسونگ در P1000 از پردازنده تک هسته ای 1GHz Cortex-A8 استفاده کرده است. تبلت Galaxy Tab از میزان حافظه 512 مگابایت بهره می برد در حالی که iPad از 256 مگابایت حافظه استفاده می نماید.

 

قیمت گوشی سامسونگ , سامسونگ s7 , تبلت سامسونگ

•صفحه نمایش،دوربین،اسپیکر

Galaxy Tab P1000 دارای صفحه نمایش 7 اینچی بهره می برد. این صفحه نمایش از تراکم پیکسل 1024x600 پیکسل با نور زمینه LCD بهره می برد. کیفیت نمایشگر در نوع نمایشگرهای LCD بسیار عالی می باشد. تراکم پیکسل در صفحه نمایش 7 اینچی سامسونگ نسبت به صفحه نمایش 9.7 اینچی اپل خیلی بیشتر است و Galaxy Tab از کیفیت تصویر بالاتری بهره می برد. در نمایش از زاویه ها عملکرد P1000 نسبت به iPad ضعیف تر است. در دید از زاویه ها رنگ ها آن جور که در نمای کلی دیده می شود واضح و با کیفیت نیستند.

 

همان طور که گفته شد Galaxy Tab از دو دوربین که یکی در جلو با کیفیت 1.3 مگاپیکسل و دیگری در پشت بدنه با کیفیت 3.2 مگاپیکسلی طراحی شده است. از آنجا که کیفیت دوربین ها پایین بوده معلوم می شود که سامسونگ این دوربین ها را برای گرفتن عکس و فیلم قرار نداده و دوربین ها را برای استفاده در برخی از نرم افزارها در نظر گرفته است. تبلت از 2 اسپیکر با صدای استریو در پایین بدنه خود بهره می برد.

 

• حافظه

میزان حافظه داخلی Galaxy Tab را با حجم 16 و 32 گیگابایت در نظر گرفته اند. اما کمپانی سامسونگ این امکان را به کاربر داده تا بتواند از کارت حافظه MicroSD تا حجم 32 گیگابایت بر روی تبلت خود بهره ببرد. این امکان یکی از امکاناتی است که بیشتر کاربران در هنگام خرید به آن توجه بسیاری می نمایند. با وجود محل کارت حافظه Galaxy Tab کمی از iPad جلوتر می رود. درضمن فضای داخلی در نظر گرفته شده به همراه کارت حافظه 32 گیگابایتی میزان فضای مناسبی برای ذخیره اطلاعات و نرم افزارها و فایل های کاربران می باشد.

 

•باتری

سامسونگ Galaxy Tab از باتری لیتیومی 4000 میلی آمپر استفاده نموده که به ادعای سامسونگ Galaxy Tab می تواند تا مدت زمان 7 ساعت پخش فیلم را انجام دهد که این مقدار کمی در برابر iPad ضعیف می باشد. کمپانی اپل در تبلت خود می توان تا 10 ساعت پخش فیلم را شارژدهی نماید.

منبع:orado.com


ویدیو : گالکسی تب سامسونگ مدل P1000