گاردین: گُنه کرد در بلخ آهنگری...! : نمایندگان کنگره آمریکا در صدد مجازات آمریکایی ...


نمایندگان کنگره آمریکا در صدد مجازات آمریکایی های ایرانی تبار به خاطر جرمی است که مرتکب نشده اند. پایگاه خبری انتخاب: نمایندگان کنگره آمریکا در صدد مجازات آمریکایی های ایرانی تبار به خاطر جرمی است که مرتکب نشده اند.

روزنامه گاردین چاپ انگلیس با اعلام این مطلب و با اشاره به مواضع دوگانه آمریکا افزود: یک تبعه پاکستانی تندرو متولد آمریکا به عربستان سعودی رفت و با یک زن پاکستانی که او نیز با نسخه تندی از وهابیت شست وشوی مغزی شده بود ، ازدواج کرد.این زوج به آمریکا بازگشتند و حادثه تیراندازی کالیفرنیا را با چهارده کشته رقم زدند.

حالا حدس بزنید چه کسانی برای مجازات در ازای این جنایت انتخاب شده اند؟آمریکایی های ایرانی تبار که هرگز در این ایدئولوژی افراطی سهیم نبوده اند و هیچ ارتباطی با این اقدام تروریستی و دیگر اقدامات تروریستی در دنیا نداشته اند.

تصویب لایحه لغو روادید و پیشگیری از سفر تروریست ها یک ضرب المثل فارسی را درباره یک حاکم به یادمان می آورد که شنید یک آهنگر در بلخ مرتکب جنایت شده است (بلخ هم اکنون در خاک افغانستان قرار دارد) .حاکم که دوست داشت همه بدانند او در اجرای عدالت شتاب می کند ، دستور داد مجرم را دستگیر کنند و گردن بزنند.اما از آنجایی که بلخ خیلی دور بود ، حاکم دستور داد آهنگر دیگری پیدا شود.اما در شهرهای نزدیک آهنگر پیدا نشد و فقط توانستند یک مسگر را در شهر شوشتر بیابند.حاکم دستور اعدام مسگر بیچاره را صادر کرد و در نتیجه گناه آهنگر در بلخ بدون مجازات ماند.

حالا مجلس نمایندگان آمریکا این دستان را بار دیگر بازسازی کرده است.قانون جدید اگر به تصویب سنا و رئیس جمهور برسد ، آمریکایی های ایرانی تبار را از برنامه سفر بدون روادید محروم می کند.طبق این برنامه که شامل سی و هشت کشور است ، افراد می توانند بدون روادید تا نود روز به این کشورها سفر کنند.

حتی اگر بپذیریم که مسئله امنیت مجازات جمعی را توجیه می کند ، لایحه جدید نه اتباع پاکستانی تبار و نه سعودی تبارها را مجازات نمی کند. بلکه فقط ایرانی تبارها ،‌عراقی ها ، سودانی ها و سوری ها و هر کسی که در پنج سال گذشته به این کشورها سفر کرده باشد ، مجازات می شوند.

چرا؟ دو علت وجود دارد به هر حال کسی باید مجازات شود. دوم این که کسی برای هدف قرار دادن ایرانی تبارها هزینه سیاسی نمی پردازد. این برغم آن است که هیچ آمریکایی ایرانی تبار تاکنون در تروریسم در آمریکا یا اروپا شرکت نداشته است- این نباید با ترور مخالفان به دست عوامل جمهوری اسلامی ایران که اواخر دهه نود پایان یافت ، اشتباه گرفته شود.

پس چرا سعودی ها هر بار که در میدان ترور قرار می گیرند ، بلیط خروج دریافت می کنند؟زیرا آنها عزیز دردانه های طبقه سیاسی آمریکا و حکومت اشرافی قلابی آنها از جمله [جب] بوش و [دونالد] ترامپ هستند.

همه می دانند که هیچگاه به نقش آل سعود در حادثه یازده سپتامبر اشاره نشد. همه می دانند که سعودی ها از چندین دهه قبل مشغول ترویج ایدئولوژی وهابیت هستندکه هم اکنون ایدئولوژی طالبان ، القاعده ، داعش ، بوکو حرام و دهها گروه تروریستی دیگر در چچن ، بلوچستان تا چاد است. اما کسی حرفی به سعودی ها نمی زند.

تصویب لایحه جدید یک نمایش در مجلس نمایندگان بود که نشان داد نمایندگان ذره ای به امنیت شهروندان آمریکایی توجه ندارند.این قانون سفر کسانی را محدود می کند که ربطی به تروریسم ندارند اما مظنونان اصلی به تردد خود بدون محدودیت ادامه می دهند.

این یک داستان قدیمی است.ایرانی ها هیچ ارتباطی با یازده سپتامبر نداشتند در حالی که سعودی ها پانزده نفر از نوزده هواپیماربای این حادثه خونین را تشکیل می دادند.اما روادید دانشجویی اتباع سعودی لغو نشد بلکه روادید ایرانی ها بعد از آن حادثه محدود شد. مجلس نمایندگان ناتوان از یافتن آهنگر گناهکار در بلخ می خواهد سر مسگری در شوشتر را بزند.


ویدیو : گاردین: گُنه کرد در بلخ آهنگری...!