گاردین: ایرانی‌ها جنگنده های 40 ساله را استادانه به پرواز در می آورند :  اخبار ...




 اخبار سیاست خار جی -  گاردین: ایرانی‌ها جنگنده های 40 ساله را استادانه به پرواز در می آورند

این تحلیلگر نظامی می افزاید: این مساله بسیار قابل توجه و مهم است که ایرانیان به رغم تحریم های قطعات هوایی توانسته اند صنعت هوایی خود را سرپا نگه دارند و این هواپیماها را همچنان عملیاتی حفظ کنند.

در پی خبر تکذیب شده بمباران مواضع گروه تروریستی داعش از سوی جت های جنگنده های اف 4 ایرانی، مساله قابلیت های نیروی هوایی ایران به رغم بیش از 35 سال تحریم مورد توجه برخی رسانه ها و کارشناسان غربی قرار گرفته است.

به گزارش عصر ایران روزنامه گاردین بریتانیا با ادعای دوباره درباره نشان داده شدن فیلمی از بمباران مواضع داعش با جنگنده های اف 4 ایرانی که دولت شاه در دهه 1970 (بیش از 40 سال پیش) آنها را از آمریکا خریداری کرده بود، می نویسد بدون شک عملیاتی نگه داشتن دهها فروند از این جنگنده ساخت آمریکا با توجه به تحریم های 35 سال گذشته ، با ابتکار و نبوغ ایرانی ها میسر بوده است.


گفته می شود ایران 50 فروند از هواپیماهای جنگنده اف 4 و اف 5 دارد که برای بمباران مواضع دشمن در ارتفاع پایین مناسب است.

در این گزارش با اشاره به اینکه شاکله نیروی هوایی ایران پیش از انقلاب اسلامی بر مبنای جنگنده های آمریکایی بنا نهاده شده است، می نویسد پس از انقلاب به واسطه تحریم ها مساله تهیه قطعات یدکی برای هواپیماهای جنگنده ساخت آمریکا برای نیروی هوایی ایران یک مشکل و معضل جدی بود اما ایرانی ها توانسته اند با خریداری این قطعات از بازار سیاه، دور زدن تحریم ها و مهندسی معکوس به هر جهت با ابتکار و نبوغ از پس این موضوع بر آیند و بخشی از جنگنده های فانتوم قدیمی خود را سرپا نگه دارند.
 
یک فروند اف 4 نیروی هوایی ایران در حال نشستن در یک پایگاه نظامی
در چابهار در جریان یک مانور نظامی (عکس: خبرگزاری فرانسه)

عکس پسر خوشگل ایرانی 15 ساله , جنگنده ایرانی , دانلود فیلم پسر برهنه 13 ساله ایرانی و جنجالی تلگرام


گاردین به نقل از "جاستین برونک " یک تحلیلگر مسایل نظامی و دفاعی در لندن می نویسد: هواپیمایی که در فیلم الجزیره در حال مباران مواضع داعش در عراق دیده می شود یک جنگنده فانتوم اف 4 مدل دی یا ای است که برای دوره جنگ ویتنام (45 سال پیش) است.

این تحلیلگر نظامی می افزاید:" این مساله بسیار قابل توجه و مهم است که ایرانیان به رغم تحریم های قطعات هوایی توانسته اند صنعت هوایی خود را سرپا نگه دارند و این هواپیماها را همچنان عملیاتی حفظ کنند. شاید بتوان به جرات نیروی هوایی ایران را بهترین نیروی هوایی در نگهداری و تعمیر هواپیماهای قدیمی دانست.

این تحلیلگر نظامی می افزاید اما داشتن این قابلیت ایران به معنای نبود مشکل نیست بلکه مساله اصلی ایران برای استفاده از این هواپیماهای قدیمی فقدان نیروهای با تجربه است که سابقه پرواز با این هواپیماها را داشته باشند.

این تحلیلگر نظامی با اشاره به برخورد یک هواپیمای ترابری سی 130 در سال 2005 با یک ساختمان 10 طبقه در تهران و کشته شدن نزدیک به 130 نفر که بیشتر آنها از خبرنگاران بودند، می گوید یکی از پیامدهای به کار گیری هواپیماهای قدیمی در ناوگان حمل و نقل مسافر و نیروی هوایی ایران سوانح زیاد هوایی در ایران است.


 اخبارسیاست خارجی  - عصرایران


ویدیو : گاردین: ایرانی‌ها جنگنده های 40 ساله را استادانه به پرواز در می آورند