گابریل گارسیا مارکز بستری شد : مارکز که سی سالی است در مکزیک زندگی می‌کند، ...


مارکز که سی سالی است در مکزیک زندگی می‌کند، از روز دوشنبه (۳۱ مارس) در بیمارستانی در مکزیکوسیتی بستری است. خبرگزاری تسنیم: گابریل گارسیا مارکز، نویسنده برجسته اهل کلمبیا و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1982، بر اثر کسالت در بیمارستانی در مکزیکوسیتی بستری شده است.

مقام‌های مکزیک علت بستری آقای مارکز را مشاهده عفونت در ادرار و ریه او عنوان کرده اند. آقای مارکز که 87 سال سن دارد در سالهای اخیر کمتر در انظار عمومی ظاهر شده است.

از گابریل گارسیا مارکز به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان اسپانیایی زبان تاریخ یاد می شود و شاهکار او "صد سال تنهایی" توسط دهها میلیون نفر در سراسر جهان خوانده شده است. صد سال تنهایی که در سال 1967 انتشار یافت تاکنون بیش از 30 میلیون نسخه فروش کرده است.

مارکز که سی سالی است در مکزیک زندگی می‌کند، از روز دوشنبه (31 مارس) در بیمارستانی در مکزیکوسیتی بستری است. موسسه ملی سالوادور زوبیران که خبر بستری شدن مارکز را منتشر کرده علت پذیرش او را عفونت و کم آبی بدن عنوان کرده است.

وزیر بهداشت مکزیک گفته که بدن آقای مارکز به معالجات پاسخ داده و او به محض بهبودی مرخص خواهد شد.

دو سال پیش، برادر گابریل گارسیا مارکز علنا اعلام کرد که این نویسنده برجسته از بیماری فراموشی (دمانس) رنج می‌برد و دیگر نمی‌نویسد.


ویدیو : گابریل گارسیا مارکز بستری شد