کی روش درکنفرانس لیسبون: صعود ایران به دور دوم جام جهانی یک هدف خیالی است :



آیت الله علم الهدی صعود ایران در جام جهانی , نحوه صعود به جام جهانی 2018 ایران , شانس صعود والیبال ایران به دور دوم لیگ جهانی 2016 چقدر است؟

 

اخبار ورزشی - کی روش درکنفرانس لیسبون: صعود ایران به دور دوم جام جهانی یک هدف خیالی است

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که برای شرکت در کنفرانسی با نام«گپ وگفت فوتبالی» به لیسبون رفته است در مصاحبه با شبکه RTP پرتغال هدف گذاری برای صعود ایران به دور دوم جام جهانی 2014 را خیالی دانست و گفت برای انجام تعهدها چاره ای جز خلق این هدف نداشته است.

وی دراین کنفرانس همچنین با اشاره به اینکه برای انتخاب 23 بازیکن خود جهت حضور در جام جهانی با مشکلات فراوانی روبرو است، گفت: در ایران محدودیت های زیادی وجودداردچون کیفیت بازیکنان اجازه نمی دهد23بازیکنی که شایستگی حضور در تیم ملی را دارند، انتخاب کنیم. علاوه بر این گرچه بازیکنان قابلی هم در ایران حضور دارند اما بسیاری از آنها تا کنون هرگز فرصت بازی در اروپا را نیافته اند. بازی در اروپا برای رقابت در جام جهانی بسیار حیاتی است.

کی روش ادامه داد:به همین دلیل به دنبال بازیکنان ایرانی الاصل رفتم که تاکنون در تیم ملی بازی نکرده بودند. با وجود این هنوز هم تیم ایران بازیکنی که سابقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشد، ندارد. از این نظر راهکار ما بر پایه استفاده از نقاط ضعف حریفان در بهترین لحظات است.

سرمربی تیم ملی کشورمان خاطرنشان کرد: هدفی که داریم یعنی صعود به مرحله دوم جام جهانی بسیار غیر واقع بینانه وخیالی است. ولی این تنها زبانی است که مردم در فوتبال می فهمند بنابراین چاره ای جز بیان این هدف برای بالا بردن تعهدها وجود ندارد.

کی روش درموردتیم ملی فوتبال پرتغال نیز تصدیق کرد:پرتغال در این جام شانس بیشتری نسبت به مسابقات 2010 دارد.

وی اظهار داشت: کریستیانو رونالدو به بازیکن کامل تری تبدیل شده و این تمام تیم را تغییر داده است. تیمی مثل پرتغال نمی تواند از آمادگی کامل بازیکنی مثل رونالدو چشم پوشی کند و این چیزی است که متأسفانه در جام جهانی قبلی وجود نداشت. او اکنون چهار سال بیشتر تجربه دارد.

سرمربی سابق تیم ملی پرتغال افزود: پرتغال با یک تیم ساختار یافته و حضور رونالدو می تواند به یک چهارم نهایی و یا نیمه نهایی جام جهانی برسد.شانس این تیم نسبت به چهار سال پیش بیشتر است چون در آن زمان شرایط سختی به خصوص از نظر فیزیک بازیکنان داشتیم اما تاکنون فرصت مناسبی برای صحبت درمورد آن پیدا نکرده ام. هنوز زوداست که اتفاقات آفریقای جنوبی راتحلیل کنیم. 

اخبار ورزشی - ایرنا

 


ویدیو : کی روش درکنفرانس لیسبون: صعود ایران به دور دوم جام جهانی یک هدف خیالی است