کی‌روش به مربیان آسیایی چه گفت؟ : سرمربی تیم ملی ایران درباره شرایط مربیگری ...


سرمربی تیم ملی ایران درباره شرایط مربیگری در لیگ برتر انگلیس همراه ژرار هولیه برای دیگر مربیان آسیایی سخنرانی کرد. ایسنا: سرمربی تیم ملی ایران درباره شرایط مربیگری در لیگ برتر انگلیس همراه ژرار هولیه برای دیگر مربیان آسیایی سخنرانی کرد.

نشست سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال در قاره آسیا در مالزی در حال برگزاری است و ژرار هولیه سرمربی سابق لیورپول و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی به عنوان سخنران در آن حضور دارند.

هولیه و کی‌روش در بخشی از این سخنرانی با عنوان مربیگری در سطح حرفه‌ای صحبت‌هایی را برای مربیان دیگر فوتبال آسیا مطرح کردند. حضور سرمربی سابق لیورپول و مربی سابق منچستریونایتد در این نشست با نتایج خوب این دو تیم در این فصل همراه بوده است و به همین خاطر خبرنگاران سوالاتی را از این دو درباره وضعیت تیم‌های سابق‌شان پرسیدند.

هولیه درباره شرایط منچستر و لیورپول که هر دو بازی خودشان را در لیگ برتر برده‌اند گفت: دو تیم در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و توانسته‌اند نتایج خوبی کسب کنند ولی فکر می‌کنم اگر در پایان فصل این دو تیم در پایان 4 تیم اول هم باشند خوشحال خواهند بود. تیمی که من طرفدارش هستم لیورپول است و خوشحالم که آن‌ها در این فصل در بین 4 تیم اول قرار گرفته‌اند. آن‌ها این فصل بازسازی شده‌اند.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران چند ساعت پس از پیروزی 3 بر یک منچستر برابر بروخه بلژیک گفت: به عنوان طرفدار منچستر همیشه دوست دارم که آن‌ها به جایگاه اصلی‌شان بازگردند چرا که هواداران آن شایسته این هستند که تیم محبوب‌شان را در بالاترین سطح حرفه‌ای ببینند. فکر می‌کنم که این فصل، فصل خوبی برای آن‌ها باشد و منچستر بتواند به افتخار خوبی برسد. آن‌ها هیچ عذر و بهانه‌ای در این فصل ندارند.

سرمربی سابق لیورپول در ادامه درباره این تیم گفت: جذب کریستین بنتکه خبر خوبی برای لیورپولی‌هاست و فکر می‌کنم آن‌ها بتوانند قطعه گم شده پازل‌شان را تکمیل کنند و به موفقیت برسند. وقتی من سرمربی لیورپول بودم امیل هسکی را داشتم که قوی و قدرتمند بود. حالا کریستین بنتکه هم آن شرایط را دارد.

کی‌روش و هولیه هر دو درباره مربی‌گری در لیگ برتر این اعتقاد را داشتند که با جاهای دیگر فرق می‌کند و بسیار سخت است چرا که همه تیم‌ها پر از بازیکنان گرانقیمت و باکیفیت است و به همین خاطر وظیفه یک مربی بسیار دشوار است.

کی‌روش در این باره گفت: وقتی در منچستر بودم ما به این معتقد بودیم که نظم و انضباط فردی و گروهی از اهمیت بسیار بالایی برای موفقیت تیم برخوردار است و وقتی نظم و انضباط چه از جنبه فردی و چه گروهی در تیم برقرار شود رسیدن به اهداف و نتیجه‌گیری به تبع آن آسان می‌شود. این را نیز باید بپذیریم که هر مربی شرایط و استایل کاری خودش را دارد. بعضی‌ها با بازیکنان‌شان مستقیم صحبت می‌کنند و بعضی‌ها ترجیح می‌دهند از شیوه غیر مستقیم با بازیکنان‌شان رفتار کنند.


ویدیو : کی‌روش به مربیان آسیایی چه گفت؟