کیک گل؛ هدیه ای بی نظیر برای عشقتان : انتخاب یک نوع گل برای کیک یا ترکیبی از ...


انتخاب یک نوع گل برای کیک یا ترکیبی از گل‌های مختلف در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع، هم به سلیقه شما بستگی دارد.
مجله زندگی ایده آل: «سوسن طوسی‌فرد»  دوره‌های مختلف گل‌آرایی را در فرانسه گذرانده است، او طی سال‌ها فعالیت در این رشته هنری در خارج از ایران،  مدیریت  گل‌آرایی در مراسم‌های  متعددی را  تجربه کرده است؛ اما حالا او در کنار ما و شماست تا تجربه چندین و چند ساله‌اش در این هنر ظریف را در اختیار ما بگذارد.

درس اول کیک گل!

برای ساختن کیک گل‌تان به این وسایل نیاز دارید:

 گل انتخابی در این کیک گل «ژرورا»، گل فصل تابستان است. بهتر است در انتخاب گل شما هم سراغ گل‌های فصلی بروید که در آن قرار دارید. تعداد شاخه‌های گل هم  بسته به سایزی که برای کیک‌تان در نظر گرفته‌اید تغییر می‌کند.

لیست هدیه برای مردان , هدیه تولد برای آقایان , هدیه برای آقایان

  •   شما به مقداری خزه سبز ‌ژاپنی هم برای پوشش دادن فضاهای خالی نیاز دارید.
  •   یک رشته مروارید، مهره‌های کریستال و... هم بسته به سلیقه شما  می‌توانند نقش اکسسورایز و تزئینات نهایی کیک را بازی کنند.
  •   و بالاخره اسفنج و یک ظرف تخت ترجیحا پایه‌دار برای قرار دادن کیک روی آن، همه چیزهایی است که شما برای کیک ‌گل‌تان نیاز دارید.

انتخاب با شماست

  •   انتخاب یک نوع گل برای کیک یا ترکیبی از گل‌های مختلف در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع، هم به سلیقه شما بستگی دارد.
  •   شما حتی می‌توانید گل‌ها را بدون در نظر گرفتن هیچ نظمی روی اسفنج بچینید اما یادتان باشد ظرافت کار شما در این است که در سطح کیک  هیچ فضای خالی‌ای به چشم نیاید.
  •   مدل این کیک می‌تواند به شکل مستطیل، مربع و حتی دو طبقه باشد، حتی می‌توانید یک کیک کوچک را برای طبقه رویی کیک در نظر بگیرید و طبقه زیر آن را گل آرایی کنید.

1- مرحله اول انتخاب ظرف اصلی است. در انتخاب ابعاد و طرح ظرف آزادید، اما ظرف انتخابی شما باید دو ویژگی ساده داشته باشد؛ اول اینکه تخت و بدون حاشیه باشد و دیگر اینکه بهتر است ظرف انتخابی شما پایه‌دار باشد تا نتیجه نهایی کار بیشترین شبهات را به یک کیک واقعی داشته باشد.

هدیه تولد برای شوهر , بهترین هدیه برای خانمها , هدیه برای مردان


2-  مرحله بعد مرحله برش اسفنج‌هاست. شما باید اسفنج‌ها را به شکل ظرف‌تان برش دهید. بدون شک برش دادن اسفنج شما را که تازه ابتدای راه هستید به دردسر می‌اندازد، بنابراین بهتر است الگوی کارتان را روی کاغذ برش یا روزنامه بیندازید و اسفنج را از روی آن و با استفاده از یک چاقوی بلند و ترجیحا اره‌ای ببرید.

بدترین و بهترین هدیه برای روز معلم , هدیه سالگرد ازدواج برای خانم ها , خرید هدیه تولد برای آقایان


3-  بعد از برش باید اسفنج‌ را کاملا خیس کنید. برای این منظور  اسفنج را به مدت 5 دقیقه درون یک سطل پر از آب قرار بدهید آن هم به‌گونه‌‌ای که آب تمام سطح اسفنج را بپوشاند. اسفنج به مرور خشک می‌شود اما  هرچه آب بیشتری در خودش ذخیره کرده باشد این خشک شدن به تاخیر می‌افتد.

هدیه مناسب برای آقایان , بهترین هدیه برای آقایان , هدیه برای دوست پسر


4- در مرحله بعد اسفنج خیس خورده را روی پایه‌ای که از قبل  در نظر گرفته بودید قرار دهید. شاخه گل‌ها را با توجه به  عمق اسفنج کوتاه و شروع کنید به چیدن گل‌ها در دور تا دور اسفنج. گل‌ها را باید طوری در کنار هم قرار دهید که فاصله‌ای بین آنها به چشم نیاید.

بهترین هدیه برای مردان در روز تولدشان , هدیه برای همسر , بهترین هدیه برای همسر

در انتخاب جای گل‌ها روی سطح اسفنج دقت کنید چون جا به جا کردن گل‌ها باعث جا باز کردن سوراخ‌‌های اسفنج  و در نهایت قرار نگرفتن شاخه‌های گل در آن می‌شود.


5- حالا باید بروید سراغ گل‌هایی که برای سطح اصلی کیک انتخاب کرده‌اید. شاخه آنها را کوتاه کنید  و مرواریدهایی را  که از قبل در نظر گرفته بودید با استفاده از سیم ظریف گل‌سازی در قسمت پرچم  گل‌ها  جا بدهید.

ایده هایی برای هدیه , هدیه برای نامزد , اولین هدیه برای نامزد


6- حالا باید بروید سراغ خزه‌های ژاپنی و با دقت تمام جاهای خالی مانده از گل را پوشش بدهید.

هدیه برای مرد , هدیه شب یلدا برای داماد , هدیه برای پدر


7- بعد از این باید بروید سراغ سطح اصلی کیک و شروع کنید به پوشاندن آن با گل‌های مروارید نشان. دقت کنید که گل‌ها را طوری کنار هم بچینید که تا جای ممکن فضای خالی‌ای بین آنها باقی نماند.

بهترین هدیه برای مردان , بهترین هدیه برای جشن تولد همسر , هدیه خاص برای آقایان


درس دوم تاج گل!

هدیه مناسب برای مسافر خارج از کشور , هدیه برای کودک , هدیه تولد برای مادر

1. برای ساخت تاجی از گل شما باید یک سیم با ضخامت زیاد را با اندازه‌ دور سرتان در نظر بگیرید.

2. به دو قسمت انتهای سیم دو روبان بلند متناسب با  رنگی که برای گل‌های تاج در نظر گرفته‌اید انتخاب کنید، بعد با استفاده از چسب گل‌سازی گاترین سبز رنگ  این روبان  را به دو قسمت انتهای سیم بچسبانید. این روبان‌ها به شما اجازه می‌دهند تا اندازه  تاج‌تان را به دلخواه تنظیم کنید.

3. بعد باید بروید سراغ همان چسب گاترین سبز رنگ  و سراسر سیم را به صورت مورب بپوشانید. طوری که سیم شما  حالت یک شاخه درخت را به خودش بگیرد.

4. در این مرحله باید بروید سراغ شاخه‌های گلی که برای تاج‌تان در نظر گرفتید. گل  پیشنهادی ما میخک است. ابتدا شاخه‌ گل‌ها را کوتاه کنید، البته منهای 10 سانت انتهایی. حالا باید از یک طرف شاخه‌های کوتاه شده میخک را روی سیم بگذارید و با استفاده از چسب گاترین شاخه گل را روی سیم مهار کنید. این روش را  به همین شکل تکرار ‌کنید تا به انتهای کار برسید.

5. حالا نوبت به  اکسسورایز تاج می‌رسد که در اینجا یک رشته مروارید سفید است. شما باید رشته مروارید را دور تاج بپیچید، حتی می‌توانید این رشته را طوری تنظیم کنید که از تاج آویزان شود.

انتخاب نوع و اندازه گل، حتی پرگل بودن یا تنگ بودن تاج هم کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. نکته مهم در ساخت این تاج مهار شاخه‌های گل و پوشش درست سیم به‌گونه‌ای است که درست مثل یک شاخه سبز به چشم بیاید.


ویدیو : کیک گل؛ هدیه ای بی نظیر برای عشقتان