کیک شکلاتی محبوب با خامه های رنگی : این مدل کیک ها که سایه های مختلف یک رنگ ...


این مدل کیک ها که سایه های مختلف یک رنگ در آنها به زیبایی حالت "امبره" ایجاد می کند، اخیراً بسیار محبوب شده اند و در ضمن کیک های رنگی برای مهمانی ها و جشن های تولد مناسب اند. نکته مهم در درست کردن این نوع کیک ها، تزئینات نهایی با خامه های رنگی است.
     

پادشا:
این مدل کیک ها که سایه های مختلف یک رنگ در آنها به زیبایی حالت "امبره" ایجاد می کند، اخیراً بسیار محبوب شده اند و در ضمن کیک های رنگی برای مهمانی ها و جشن های تولد مناسب اند. نکته مهم در درست کردن این نوع کیک ها، تزئینات نهایی با خامه های رنگی است.

مواد لازم برای کیک:

•    1 بسته پودر کیک سفید

•    1 فنجان آب

•    سفیده 3 عدد تخم مرغ

•    یک سوم فنجان روغن نباتی

•    رنگ غذای سبز

مواد لازم برای گاناش شکلاتی:


•    350 گرم شکلات نیمه شیرین، خرد شده

•    3 قاشق غذاخوری پودر قند

•    1 فنجان خامه پرچرب

مواد لازم برای روی کیک:


•    نیم فنجان خامه سفید یا وانیلی

مواد لازم برای خامه اُمبره:

•    2 بسته خامه سفید یا وانیلی

•    رنگ غذای سبز

کیک خامه ای شکلاتی , مضرات خامه شکلاتی , هات‌ چاکلت با خامه شکلاتی گردویی

دستور تهیه:

1. فر را بگذارید در دمای 350 درجه فارنهایت گرم شود. چهار قالب گرد را چرب کنید و در آنها کاغذ روغنی بگذارید. کاغذ روغنی ها را نیز چرب کنید.

2. در کاسه بزرگی، همه مواد لازم برای کیک بجز رنگ غذا را با سرعت کم میکسر به مدت 30 ثانیه بزنید و سپس با سرعت بالا حدود 2 دقیقه بزنید. خمیر را بین 4 کاسه تقسیم کنید و به هر کاسه مقدار متفاوتی رنگ غذای سبز اضافه کنید تا سایه های مختلفی از رنگ سبز داشته باشید.

3. کیک ها را به مدت 15 تا 17 دقیقه بپزید و سپس از فر درآورید و از قالب جدا کنید. کاغذ روغنی ها را از آنها جدا کنید و کیک ها را روی سطحی بگذارید تا کاملاً سرد شوند.

4. شکلات، پودر قند و خامه پرچرب را در کاسه پیرکس مخلوط کنید. به مدت 30 ثانیه آن را در مایکروویو گرم کنید. بگذارید 2 تا 3 دقیقه کاسه در مایکروویو بماند. سپس آن را دربیاورید و مواد آن را هم بزنید. اگر شکلات ها آب نشده بودند 10 ثانیه دیگر حرارت دهید تا آب شوند. سپس بگذارید بماند تا سرد و غلیظ شود تا بتوانید آنها را روی کیک ها بمالید.

5. تیره ترین کیک را روی بشقاب کیک بگذارید و یک سوم گاناش شکلاتی را روی آن بمالید. حالا به ترتیب از تیره ترین کیک سبز شروع کنید و آنها را یکی یکی روی کیک اول بگذارید و بین آنها گاناش شکلاتی بمالید.

6. روی کل کیک لایه نازکی از خامه بمالید.

7. دو بسته خامه را در 5 یا 6 کاسه تقسیم کنید و مقادیر مختلفی از رنگ غذای سبز داخل هر یک بریزید تا خامه های سبز تیره و روشن داشته باشید. در یکی از کاسه ها رنگ غذا نریزید تا سفید بماند.

8. کیسه های شیرینی پزی با نوک ستاره ای را با خامه ها پر کنید و شروع به گذاشتن ردیف های ستاره ای روی کیک نمایید. می توانید تیره ترین سبز را پائین کیک بگذارید و روشن ترین سبز را در بالای کیک بگذارید.

9. بالای کیک را به شکل دایره ای، ستاره ها را از روشن ترین تا تیره ترین رنگ بگذارید.

10. در نهایت، در قسمت پای کیک یک ردیف ستاره سبز تیره بچینید.


ویدیو : کیک شکلاتی محبوب با خامه های رنگی