کیهان: نامه احمدی‌نژاد باعث خوشحالی بیگانگان شد :         آیا نامه سرگشاده ...



 

 

 

نامه احمدی نژاد به اوباما , نامه احمدی نژاد , نامه احمدی نژاد به رهبری

 

آیا نامه سرگشاده آقای احمدی نژاد با توجه به تاكید ایشان بر ضرورت پیروی از نظرات دلسوزانه رهبری- كه وظیفه شرعی و قانونی همه مسئولان است - با سفارش اكید حضرت آقا ناهمخوان نیست؟!

کیهان در بخشی ازسرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری، با عنوان «بر بام رسانه چرا ؟!» نوشت:

1- این ماجرا، اگرچه نزدیك به 16 سال قبل در یكی از یادداشت های كیهان آمده بود ولی شرح دوباره آن به مناسبت برخی از مسائل این روزها، خالی از فایده نیست و هنوز هم خواندنی است، درس آموز و عبرت انگیز.

چند صد سال قبل- دوران صفویه- با صلاحدید و تصمیم دانشمندان و عالمان دینی، مرحوم شیخ بهایی به نجف اشرف اعزام شد تا از مرحوم مقدس اردبیلی كه عالمی بلندمرتبه و جلیل القدر و ساكن نجف اشرف بود برای حضور در ایران و تقویت حوزه های علمیه دعوت كند. شیخ بهایی كه خود دانشمندی برجسته و بلندآوازه بود پس از رسیدن به نجف اشرف و زیارت مرقد مطهر حضرت امیر علیه السلام، بی درنگ به مجلس درس مقدس اردبیلی وارد شد.

در اثنای درس، اشكالی به نظر شیخ رسید و به روال جاری حوزه های علمیه، ضمن طرح اشكال خویش، پاسخ مقدس را طلبید. مرحوم مقدس با ارائه دلایلی اشكال شیخ را ناوارد دانسته و پاسخ داد. مرحوم شیخ بهایی، اشكال دیگری را مطرح كرد و این بار نیز پاسخ مستند و مستدلی شنید و در ادامه درس برای بار سوم، اشكال كرد ولی مرحوم مقدس اشكال اخیر را بی پاسخ گذاشت، چنانكه گویی برای آن پاسخی ندارد. فردای آن روز- و یا بعد از پایان مجلس درس- مرحوم مقدس اردبیلی اشكال سوم مرحوم شیخ بهایی را پاسخ داد.

شیخ پرسید؛ آیا حضرت استاد بعد از مطالعه بیشتر به این پاسخ مستدل رسیده اند؟ و مقدس گفت؛ پاسخ اشكال سوم شما را نیز به هنگام طرح آن می دانستم و در مقابل سوال آمیخته به تعجب شیخ بهایی، فرمود؛ ایران در این روزها با همت عالمان بزرگ دینی به كانون گسترش مكتب تشیع تبدیل شده و چشم و گوش جهان اسلام به آن سوی دوخته است و شما یكی از استوانه های شناخته شده این كانون هستید، و من به عنوان یك طلبه- تواضع و خلوص مقدس را ببینید- ترجیح دادم مراتب علمی شما در نگاه حاضران برتر از این طلبه تلقی شود، زیرا بیم آن داشتم كه با پاسخ سؤال سوم شما، این استوانه ترك بردارد و خدای نخواسته از این رهگذر به كانون عظیم تشیع ایران كه در آینده نقش سرنوشت سازی در جهان اسلام خواهد داشت، آسیبی وارد شود.

2- مواضع كیهان درباره شخص رئیس جمهور محترم و دولت نهم و دهم كه كارآمدی، فداكاری، پاكدستی، شجاعت و مردم دوستی آن نیازی به شرح و توضیح ندارد. كیهان با استناد به واقعیات محسوس و غیرقابل انكار بر این باور بوده و هست كه دولت آقای دكتر احمدی نژاد، یك موهبت بزرگ الهی بوده است و در بسیاری از موارد تعیین كننده و سرنوشت ساز نه فقط برتر از دولت های پیشین بلكه غیرقابل مقایسه با آنهاست.

این واقعیت نه از چشم دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب دور مانده است و نه از نگاه تیزبین ملت شریف و با بصیرت ایران اسلامی، هجوم پرحجم دشمنان بیرونی از یك سو و ابراز ارادت فراگیر توده های میلیونی مردم نسبت به شخص رئیس جمهور و دولت ایشان از سوی دیگر، گواه صادق و خالی از ابهامی بر درستی این ادعاست. ضمن آن كه كارشكنی نزدیك به كینه توزی برخی از مسئولان سابق در كار دولت و دروغ بافی و سیاه نمایی آنان نیز بر كسی پوشیده نیست. شماری از این عده كه «ورشكستگان به تقصیر» نام مناسبی برای آنهاست در جریان فتنه 88 با فتنه گران همسویی آشكاری داشته اند و این روزها، بعد از رسوایی فتنه گران و برملا شدن پیوند وطن فروشانه آنها با بیگانگان هنوز هم بر طبل توخالی فتنه می كوبند و...

با اینهمه، دولت جناب آقای دكتر احمدی نژاد هم، علی رغم برخورداری از امتیازات فراوان و برجسته و در مواردی، منحصر به فرد، خالی از برخی ایرادها و اشكال ها نیست. اگرچه این ایرادها و اشكال ها در تمامیت خود، دولت آقای احمدی نژاد را فقط چند درجه اندك از نقطه ایده آل پایین می آورد و در یك برداشت منصفانه باید اذعان كرد كه با وجود این ایرادها و انتقادها، دولت های نهم و دهم، كماكان برجسته ترین و خدمتگزارترین دولت ها بوده است و الگوی افتخارآفرینی از حضور اصولگرایان در رأس قوه مجریه ارائه داده است.

با توجه به نكته فوق، بدیهی است نمی توان همه كسانی را كه نسبت به برخی اقدامات دولت یا شخص رئیس جمهور محترم انتقادی دارند با كسانی كه اساساً از دولت اصولگرا دل خوشی ندارند و سال هاست كمر به مقابله و دشمنی با آن بسته اند، یكسان تلقی كرد و آنگونه كه متاسفانه برخی از اطرافیان رئیس جمهور محترم- به هر علت- بر آن اصرار دارند، هر نقدی را هر چند منصفانه و دلسوزانه، به حساب مخالفت با دولت و یا ریاست محترم جمهوری نوشت زیرا در این صورت، «باب نقد» كه به قول حضرت امام- رضوان الله تعالی علیه- «موهبت الهی» است، بسته خواهد شد و به قول خواجه شیراز؛

«چو پرده دار به شمشیر می زند همه را

كسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند»

3- روز سه شنبه 5 بهمن ماه جاری، آقای دكتر احمدی نژاد در اقدامی تعجب آور و غیرمنتظره، نامه سرگشاده ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر كرد كه بلافاصله با استقبال گسترده و ذوق زدگی فراوان رسانه های بیگانه و دنباله های فتنه گر داخلی آنها روبرو شد.

مفاد این نامه اگرچه از برخی اشتباهات حقوقی خالی نیست و در آن مواردی از استنادهای وارد و ناوارد قانونی به هم آمیخته اند، ولی یادداشت پیش روی در پی بررسی محتوای نامه یاد شده نیست و اگر به مواردی از آن اشاره می كند به اقتضای موضوع اصلی این یادداشت است یعنی چرایی غیرقابل توجیه انتشار آن در شرایط كنونی و حملات تند رئیس جمهور به سران دو قوه دیگر، آنهم در بام رسانه ای كشور كه بازتاب گسترده ای در رسانه های بیرونی داشت.

چه كسی نمی داند كه توهم پراكنی درباره اختلاف مسئولان بلندپایه با هدف ناامید كردن مردم از كارآمدی نظام و القای به هم ریختگی امور كشور، یكی از محورهای اصلی عملیات روانی پرحجم دشمنان بیرونی و دنباله های داخلی آنهاست و بدیهی است چنانچه یكی از همین مسئولان بلندمرتبه در شیپور اختلافات آنهم همراه با حمله به سایر مسئولان بدمد، چه بخواهد و چه نخواهد خطای بزرگی مرتكب شده است و چنانچه این حملات پایه و اساس محكمی نداشته و یا در مواردی نامحكم باشد، ضریب آسیب رسانی آن بیشتر و فراتر نیز خواهد بود.

همین جا باید اذعان كرد برخی از كارشكنی ها در برنامه دولت خدمتگزار می تواند كاسه صبر رئیس دولت را كه شانه همت زیر بار سنگین اجرایی مخصوصاً در شرایط كنونی داده است، لبریز كند ولی از رئیس جمهور محترم انتظار می رود در اینگونه موارد صبر و حوصله بیشتری به خرج داده و در طرح مسائل حقوقی و قانونی دقت نظر افزون تری داشته باشند.

4- برادر عزیزمان جناب آقای دكتر احمدی نژاد در بخشی از نامه سرگشاده خود آورده اند؛ «در شرایطی كه مهم ترین طرح اقتصادی تاریخ كشور با همراهی قاطبه نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و با آرامش و همراهی مثال زدنی مردم شریف- كه یادآور ایثارگری ها و امدادهای غیبی دوران دفاع مقدس است- انجام می شود چه مشكلی حادث شده است كه در كمال تاسف عده ای با اصرار بر موارد خلاف و بدتر از آن مقابله با نصایح و نظرات دلسوزانه رهبری گرانقدر برای كشور مشكل ایجاد می نمایند.

چه بحرانی در مدیریت بانك مركزی حادث شده است كه این واحد سازمانی دولتی و امور اجرایی آن را می خواهند از قوه مجریه خارج سازند.»

همانگونه كه ملاحظه می شود، رئیس جمهور محترم نیز با نگاهی كارشناسانه و با درك دقیق از شرایط كنونی كشور زبان به ملامت گشوده اند كه چرا بعضی ها به «نصایح و نظرات دلسوزانه رهبری گرانقدر» بی توجهی كرده و «برای كشور، مشكل ایجاد می كنند»؟!

اكنون بایستی با عرض پوزش، نظر رئیس جمهور محبوب و مردمی كشورمان را به این فراز از بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار كارگزاران نظام با ایشان كه پس از آن دیدار نیز بارها تكرار شده است، جلب كرد.

«من روی اتحاد تكیه می كنم، اتحاد و همدلی بین مسئولین كشور یك فریضه است، تعمد در مخالفت با آن، امروز یك خلاف شرع است، بخصوص در سطوح بالا. همه به این توجه داشته باشند... یكی از كارهایی كه دشمن می كند، بی اعتماد كردن مردم نسبت به مسئولین است، ما باید مواظب باشیم خودمان جوری حرف نزنیم كه مردم به مسئولین كشور، مسئولین دولتی، مسئولین قضایی، سران قوه مقننه بی اعتماد بشوند كه این بی اعتمادی ناحق است، دشمن این را می خواهد».

آیا نامه سرگشاده آقای احمدی نژاد با توجه به تاكید ایشان بر ضرورت پیروی از نظرات دلسوزانه رهبری- كه وظیفه شرعی و قانونی همه مسئولان است - با سفارش اكید حضرت آقا ناهمخوان نیست؟!

5- رهبرمعظم انقلاب در بیانات دیگری، نسبت به رسانه ای شدن اختلاف مسئولان هشدار جدی داده اند و این اختلافات را طبیعی و در نشست های صمیمانه و كارشناسی قابل حل دانسته اند. بعنوان مثال، تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام برای خارج كردن بانك مركزی از چرخه اختیارات دولت كه آقای احمدی نژاد به حق آن را ناشایست و غیرقانونی دانسته اند، در حالی از سوی ایشان در نامه سرگشاده مورد اشاره مطرح شده است كه تصمیم مجمع تشخیص مصلحت با ورود رهبرمعظم انقلاب لغو شده بود بنابراین طرح آن در نامه یاد شده، ضرورتی نداشت.

گفتنی است كه نظر آقای احمدی نژاد درباره ضرورت معرفی و عزل و نصب رئیس كل بانك مركزی از سوی رئیس جمهور، یك نگاه قانونی و حقوقی است و كیهان از نخستین روزهایی كه این تصمیم در مجمع تشخیص مصلحت مطرح شده بود به غیرقانونی بودن آن پرداخته و طی دو یادداشت جداگانه در روزهای 27 آبان ماه و 22 دی ماه با عناوین؛ «استقلال یا سلب اختیار؟!» و «3 پیش فرض خطا درباره بانك مركزی» از دیدگاه دولت دراین باره حمایت كرده بود.

اشاره به این نكته از آن روی است كه انتقاد اصلی متوجه انتشار نامه سرگشاده ایشان و حمله به سران قوای دیگر و نیز برخی از مفاد نامه یاد شده است وگرنه شماری از گلایه های آقای احمدی نژاد -نظیر آنچه درباره بانك مركزی آورده اند- را وارد می دانیم ولی آمیختن گلایه های وارد و ناوارد و مخصوصاً انتشار رسانه ای آن دور از انتظار بوده و هست. ضمن آن كه دو قوه مقننه و قضائیه و برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام كه در اصولگرایی آنان تردیدی نیست هم گلایه های درخور توجهی از آقای احمدی نژاد و دولت دارند كه اجتناب ایشان از اجرای برخی مصوبات مجلس از جمله آنهاست.

6- و بالاخره گفتنی است بیانیه مجمع تشخیص مصلحت نظام در واكنش به نامه آقای احمدی نژاد و نامه سرگشاده چند تن از نمایندگان مجلس در پاسخ به نامه رئیس جمهور نیز از دایره انتقادی كه دراین یادداشت آمده بیرون نیست، چرا كه رسانه ای كردن اختلافات -صرفنظر از واقعی یا غیرواقعی بودن آنها- به قول آقا بازی در میدان دشمن است و این گلایه ها یا پاسخ ها می توانست با خویشتن داری، بیرون از بام رسانه ای صورت پذیرد.

حسین شریعتمداری......./تحلیل:عصرایران


ویدیو : کیهان: نامه احمدی‌نژاد باعث خوشحالی بیگانگان شد