کیهان: ناجا درباره جنایت میدان کاج توضیح دهد :       کیهان: پنجشنبه گذشته میدان ...



 

 

 

کیهان: پنجشنبه گذشته میدان كاج سعادت آباد تهران شاهد جنایتی دردناك بود. در این حادثه یك جوان چاقو خورده 45 دقیقه نقش بر زمین بود و از مردم و نیروهای انتظامی حاضر در صحنه درخواست كمك می كرد.

از علت درگیری منجر به قتل كه بگذریم حاضر نشدن به موقع اورژانس در صحنه حادثه و تعلل ماموران نیروی انتظامی در دستگیری ضارب كه هنوز عنوان قاتل را با خود یدك نمی كشید ابهاماتی است كه در افكار عمومی مطرح است و هنوز پاسخی از سوی مسئولان برای رفع این ابهامات داده نشده است.

شاهدان عینی حادثه می گویند از لحظه ای كه مقتول با ضربه های جنون آمیز قاتل نقش بر زمین شد تا لحظه ای كه اورژانس برای انتقال وی به بیمارستان در صحنه حاضر شود 45 دقیقه طول كشیده است.

در این مدت 2 تن از ماموران نیروی انتظامی در صحنه جنایت حاضر شده و همانند سایر مردم به تماشای حادثه نشسته بودند. شاهدان می گویند این ماموران نتوانسته و یا نخواسته بودند برای دستگیری قاتل كاری انجام دهند چرا كه ضارب جز یك سلاح سرد كه با آن در صحنه حادثه جولان می داد سلاح دیگری در اختیار نداشت و ماموران می توانستند طبق ضوابط با نشانه گرفتن پای وی با دستگیری ضارب زمینه نجات مجروح كه اینك كشته شده است را فراهم سازند.

قاتل تهدید می كرده در صورتی كه كسی جوان زخمی را نجات دهد او خودش را خواهد كشت و ماموران نیروی انتظامی منفعلانه صحنه حادثه را می نگریستند و جرات نزدیك شدن به جوان مجروح و دستگیری قاتل را نداشتند!

به هرحال با گذشت نزدیك به ده روز از وقوع حادثه، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از تعلل 2 مامور حاضر در صحنه حادثه خبر داده و می گوید با این 2 مامور برخورد شده است ولی این سؤال هنوز باقی است كه آیا ماموران نیروی انتظامی آموزش های لازم را در جهت اجرای وظایف خود در موقعیت های بحرانی كه با آن مواجه می شوند ندیده اند؟

اورژانس نیز باید جوابگوی این سؤال باشد كه چرا بعد از 45 دقیقه از وقوع جنایت در صحنه حادثه حاضر شده است؟ مگر تاكنون ادعا نمی شد زمان حضور اورژانس در تهران فقط 15 دقیقه است؟..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : کیهان: ناجا درباره جنایت میدان کاج توضیح دهد