کیهان: اصلاح‌طلبان با روحانی همان خواهند کرد که با هاشمی کردند : کیهان: اصلاح‌طلبان ...



اصلاح طلبان ورامین , اصلاح طلبان , هاشمی و روحانی

کیهان: اصلاح‌طلبان با روحانی همان خواهند کرد که با هاشمی کردند/ بیانیه سازمان مجاهدین پس از انتخابات

کیهان نوشت:

یک عضو سابق دفتر تحکیم می‌گوید اصلاح‌طلبان نگاه ابزاری دوگانه به رئیس جمهور منتخب دارند.

عابد توانچه که دارای گرایشات مارکسیستی است،‌در مصاحبه با اخبار روز گفته است: اصلاح‌طلبان سیاست دوگانه‌ای در مقابل روحانی در پیش گرفته‌اند. از یک طرف او را پس می‌زنند تا هزینه‌ای برای روحانی پرداخت نکنند. از طرف دیگر تأیید می‌کنند و دو دستی به روحانی چسبیده‌اند. دست از سر روحانی برنمی‌دارند مگر مطمئن شوند چیزی به آنها نمی‌ماسد. تلاش اصلاح‌طلبان برای مصادره او نمی‌تواند لقمه چرب و نرمی نصیب آنها بکند.

 

عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر می‌افزاید: اصلاح‌طلبان به حسن روحانی مثل ساندیسی نگاه می‌کنند که تا زمانی که آخرین قطره ممکن در او را میک نزنند لوله ساندیس را از آن بیرون نخواهند کشید. احتمالاً چند نوبت هم حباب و هوای خالی با طعم آبمیوه باید مکیده شود تا مطمئن شوند که دیگر نمی‌توانند از روحانی استفاده‌ای کنند. بعد همان کاری را که با هاشمی رفسنجانی کردند با او می‌کنند. اصلاح‌طلبان در وضعیت بدی گرفتار شده‌اند.

 

از یک طرف باید به حسن روحانی بچسبند چون تنها شانس بقا و حیات آنان است. آنان به دلیل رفتارهای متناقض خود به شدت به جایگاهی که سابق بر این داشته‌اند آسیب زده‌اند. اصلاح‌طلبان در ابتدا خیلی دست به عصا وارد بازی انتخابات شدند و در انتها وقتی همه نگاه‌ها به روحانی معطوف شد به صورت زیرپوستی بازی خود را پیش بردند.

 

آقای مرگ موش از عقل و اعتدال می‌گوید

یک گروهک تحریم‌کننده انتخابات ریاست‌جمهوری اذعان کرد در تحلیل‌های خود گزافه‌‌گویی کرده و به اوت زده است.

سازمان مجاهدین (انقلاب) پیش از انتخابات دوشادوش سازمان منافقین، سلطنت‌طلبان، جبهه ملی، برخی اعضای نهضت‌آزادی و گروهک‌های چپ اقدام به تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری کرد اما اکنون با صدور بیانیه‌ای از خارج کشور می‌نویسد: تصور ما این بود که در این انتخابات امکانی برای بروز خواست و اراده ملت فراهم نیست. نه آمادگی لازم برای فهم شرایط حساس کشور و درک میزان نارضایتی ملی فراهم است و نه اعتماد و اطمینانی که شوق مشارکت برانگیزد.

 

تیم رجب مزروعی و شرکا می‌افزاید: صمیمانه خوشنودیم که این پیش‌بینی به وقوع نپیوست و عقلانیتی که در این پیش‌بینی جایی برای آن دیده نشده بود، به برگزاری انتخاباتی نسبتا سالم و تا حدودی رقابتی انجامید و موجب شد امید به چرخش مسالمت‌آمیز قدرت از طریق صندوق‌های رأی و تحقق مطالبات ملت همچنان در کشور زنده بماند. این انتخابات نتیجه گام‌های هوشمندانه و توام با احتیاط حاکمیت و ملت در اعتماد متقابل بود.

 

دم زدن رجب مزروعی و شرکای وی در خارج کشور از اعتدال و عقلانیت و هوشمندی و... در حالی است که پرونده‌ای قطور از مواضع رادیکال، ضد عقلانی، ضدمردمی «سازمان» متبوع آنان در تاریخ به یادگار مانده است. از دعوت به حمایت از صدام و سپس جنگیدن در کنار طالبان تا بست‌نشینی در مجلس ششم و فشار برای تسلیم مقابل آمریکا و خروج از حاکمیت و تحریم انتخابات، تنها نمونه‌‌های کوچکی از حماقت و بی‌عقلی انباشته در کارنامه سران سازمان مجاهدین در دوره 20 ساله اخیر است.

 

رجب مزروعی سخنگوی فعلی سازمان در خارج کشور از جمله اعضای ویژه فراکسیون مشارکت در مجلس ششم بود که اظهارات تند و خارج از عقل و ادبش با اعتراض رئیس‌مجلس وقت مواجه شد. او گفته بود حتی اگر مرگ موش را هم مجانی توزیع کنیم مردم حاضرند برای آن صف بکشند./خبرآنلاین

 

 


ویدیو : کیهان: اصلاح‌طلبان با روحانی همان خواهند کرد که با هاشمی کردند