کیا سول بخریم؟ : پس از اپتیما، سول به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کیا ...


پس از اپتیما، سول به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کیا به شمار می‌آید. البته این خودرو در ایران نسبتا ناشناخته است و همچون سایر محصولات کیا، نام و آوازه چندانی ندارد. مجله تخت گاز: پس از اپتیما، سول به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کیا به شمار می‌آید. البته این خودرو در ایران نسبتا ناشناخته است و همچون سایر محصولات کیا، نام و آوازه چندانی ندارد. شاید دلیل این امر، کلاس و فرم بدنه خاص این خودرو باشد که چندان عامه پسند نیست.

به تازگی نسل دوم کیا سول که مدل ۲۰۱۴ این خودرو محسوب می‌شود، با دستی پر به استقبال خریداران ایرانی آمده است. این مینی ون ۱۳۰ میلیون تومانی از یک طراحی جعبه‌ای شکل با فرمی ‌خاص برخوردار است. ‌هم‌چنین  طراحی چراغ‌‌های عقب و فرم درب صندوق بار نیز در نوع خود جالب است، چراغ‌‌های جلو نیز ظاهری مشابه چراغ‌‌های کیا پیکانتو دارند، و در کل می‌توان گفت آنچه در ظاهر سول مشاهیده می‌کنید، منحصر به فرد است و با هیچ خودرویی در کشور شباهت ندارد.

بلوبری از کجا بخریم , کینوا را از کجا بخریم , با 100 میلیون چه ماشینی بخریم

از این نظر سول، افراد با سلیقه‌‌های خاص را به سوی خود جذب می‌کند و با ظاهر متمایزش در خیابان‌ها جلب توجه می‌کند. طراحی کابین سول جذاب و دوست داشتنی است. مهندسی کابین بسیار مناسب است و از شلوغی و گیج کنندگی در کابین خبری نیست. در کابین سول همه چیز فرم دایره‌ای به خود گرفت است. از نشیمنگاه صندلی‌‌های جلو گرفته تا طراحی پنل درب ها. کیفیت متریال کابین نسبت به نسل قبلی این خودرو بهبود چشمگیری داشته است و مرغوبیت چرم استفاده شده برای روکش صندلی‌ها و فرمان و پلاستیک فشرده استفاده شده در ساخت کنسول جلو، قابل توجه است.

به لطب طراحی جعبه‌ای شکل، کابین سول جادار و راحت است و به قول معروف هیچ فضای پرتی در ساخت بدنه داده نشده است. سقف شیشه‌ای پاناروما نیز به هرچه دلبازتر و روشن تر شدن فضای کابین کمک شایانی می‌کند. کیا برای سول دو پیشرانه ۴سیلندر ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری در نظر گرفته است. که نمونه‌‌های وارد شده به کشور اکثرا از گونه ۱.۶ لیتری با جعبه دنده اتوماتیک هستند. قدرت ۱۳۰ اسب بخاری این مدل در کنار شتاب ۱۲ ثانیه ایش برای مصارف شهری مناسب است و نمی‌توان انتظار چندانی از آن داشت. این در حالی است که نمونه ۲ لیتری با پیشرانه قدرتمندتر جذابیت‌‌های حرکتی بیشتری دارد.

با 50 میلیون چه ماشینی بخریم , چه تلویزیونی بخریم , چه چاپگری بخریم

سیستم تعلیق مدل ۲۰۱۴ این خودرو نسبت به قبل تغییرات زیادی پیدا کرده است و در دفع ناهمواری‌ها و تکان‌‌های مسیر توانمند نشان می‌دهد. عملکرد فرمان نیز مناسب است و به سیستم الکتریکی فلکس استیر مجهز شده است. استفاده از سیستم انژکتور مستقیم در پیشرانه نسل جدید این خودرو به بهبود گشتاور و کاهش مصرف سوخت کمک شایانی کرده است. ‌هم‌چنین  شاسی محکم‌تر در این مدل، ایمنی بیشتری را برای سول ۲۰۱۴ به همراه دارد.

رقبای داخلی و خارجی(هاچ‌بک)

i30

Mazda 3

Renault Scala

پیشنهاد نهایی

اظهار نظر در خصوص بازار هدف سول در ایران کمی‌سخت است. اما با توجه به ظاهر جعبه‌ای شکل و کابین جادار، پیش بینی می‌شود سول انتخاب خانواده‌‌های جمع و جور باشد که با فرهنگ اروپایی زندگی می‌کنند! طراحی این خودرو خاص است و از این رو خریداران خاص خود را دارد. پس انتظار بازار خرید و فروش مناسبی از آن نداشته باشید.

چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم , چطور عطر بخریم؟ چالش خرید عطر , تلویزیون بخریم

برای بچه‌های مهد کودک چه کادویی بخریم , چطور عطری بخریم که مناسب باشد , از کجا بلیط بخریم

چرا باید سماور بخریم , چطور عطر بخریم؟ , چه مانتویی بخریم


ویدیو : کیا سول بخریم؟