کیارستمی رئیس فرهنگستان فیلم آسیا شد :       عباس کیارستمی فیلمساز نامدار ...



 

 

فیلم های عباس کیارستمی , فیلم های کیارستمی , فیلم عباس کیارستمی

 

عباس کیارستمی فیلمساز نامدار ایرانی به عنوان رئیس فرهنگستان فیلم آسیا برگزیده شد.به نقل از هالیوود ریپورترفعالیت های فرهنگستان فیلم آسیا شامل مجموعه ای از کارگاه های آموزشی، کلاس های اساتید سینما و برگزاری گردهمایی های ویژه ای است که در حاشیه جشنواره فیلم پوسان کره جنوبی به منظور افزایش دانش سینمایی علاقمندان برگزار می شود.

 

جشنواره امسال پوسان از هفت اکتبر ( ۱۵ مهر) در کره جنوبی برگزار می شود. اوگی گانامی نائوکو فیلمساز ژاپنی و کیم هیونگ گو فیلمبردار کره ای در برپایی این فرهنگستان کیارستمی را همراهی می کنند. فرهنگستان فیلم آسیا عنوان مجموعه ای از برنامه های جنبی است که همه ساله در حاشیه جشنواره پوسان برگزار می شود.

 

در سال های گذشته بزرگان سینمای آسیا از جمله هو شیائو شین فیلمساز چینی ( در سال ۲۰۰۵) ، ایم کوون تائک کارگردان کره ای ( ۲۰۰۶) و کیوشی کوروساوا فیلمساز ژاپنی و فرزند آکیرا کوروساوا فیلمساز بزرگ این کشور ( ۲۰۰۹) ریاست فرهنگستان فیلم آسیا را بر عهده داشته اند.

 

فرهنگستان فیلم آسیا از سال ۲۰۰۵ با حمایت جشنواره فیلم پوسان فعالیت خود را آغاز کرده و در محل دانشگاه دونگ سئوی این شهر کره جنوبی مستقر است. طی این مدت ۱۲۳ کارآموز از ۲۴ کشور آسیایی از این فرهنگستان فارغ التحصیل شده اند که از میان آنها می توان به بو جون فنگ فیلمساز کره ای اشاره کرد که نخستین فیلمش " قصر شنی" در جشنواره کن امسال حضور داشت.

 

فعالیت فرهنگستان امسال از تاریخ ۳۰ سپتامبر با حضور ۲۴ کارآموز از ۱۶ کشور آسیایی آغاز می شود و تا ۱۶ اکتبر ادامه دارد.... / خبرگزارى مهر


ویدیو : کیارستمی رئیس فرهنگستان فیلم آسیا شد