کوروش کبیر در شاهرود : مسعود جعفری‌جوزانی که از سال 90 به دنبال ساخت پروژه ...


مسعود جعفری‌جوزانی که از سال 90 به دنبال ساخت پروژه «کوروش کبیر» است خبرگزاری مهر: مسعود جعفری‌جوزانی که از سال 90 به دنبال ساخت پروژه «کوروش کبیر» است، تصمیم گرفته از فیلم‌نامه این فیلم رونمایی کند. این در حالی است که علی معلم تهیه‌کننده این پروژه، از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و به آی‌سینما می‌گوید خبر خاصی درباره سرمایه‌گذار و کلید خوردن این پروژه وجود ندارد. با این حساب به نظر ساخت این پروژه منتفی شده است.
کوروش کبیر , فیلم کوروش کبیر , سخنان کوروش کبیر
در حالی که رسانه‌ها از رونمایی فیلم‌نامه «کوروش کبیر» نوشته مسعود جعفری جوزانی، توسط نشر تریتا در آینده نزدیک خبر داده‌اند. علی معلم در گفت و گو با آی‌سینما در این‌باره می‌گوید: «من از این موضوع بی اطلاعم و این تصمیم از سوی آقای جعفری‌جوزانی گرفته شده است. البته خبر تازه‌ای هم درباره ساخت این پروژه و جذب سرمایه وجود ندارد و زمان کلید خوردن آن با این حساب هنوز مشخص نیست.»
اما رونمایی از فیلم‌نامه‌ای که کارگردان و تهیه‌کننده‌ای قصد ساخت آن را دارند، کمی غیر معمول است و با این حساب احتمال آن می‌رود که جعفری‌جوزانی از خیر ساخت این پروژه گذشته. به خصوص که تا کنون هیچ نهاد خصوصی و دولتی برای حمایت از این فیلم پا پیش نگذاشته، پروژه‌ای که به گفته معلم یک پروژه بین‌المللی است.
 فیلم‌نامه این اثر سینمایی با نام «کوروش کبیر/ دفتر اول» توسط مسعود جعفری جوزانی نوشته است و عبدالکریم یونسی و فتح‌الله جعفری جوزانی پژوهشگران این اثر تاریخی هستند.
این فیلمنامه سینمایی قرار است، به زودی و طی مراسمی توسط نشر «تریتا» و با حضور این کارگردان و تعدادی از چهره‌های سینما و ادبیات ایران رونمایی و جشن امضای آن برگزار شود.
مسعود جعفری جوزانی نیز پیش از این اعلام کرده بود که این اثر سینمایی را برای سال 1393 جلوی دوربین می‌برد اما هم‌چنان شرایط برای ساخت این اثر سینمایی فراهم نشده است. این در حالی است که جعفری جوزانی اواخر اسفند ماه سال 93 برای بازدید از لوکیشن‌های مورد نظر خود برای ساخت این اثر سینمایی به شهر شاهرود سفر کرد.


ویدیو : کوروش کبیر در شاهرود