کودک‌ آزاری، جنایت بر مظلوم‌ترین انسان‌ها : یکی از مراجع عظام تقلید، کودک آزاری ...


یکی از مراجع عظام تقلید، کودک آزاری را نوعی جنایت بر مظلوم ترین انسان ها عنوان کرد و گفت: کودکان هیچ نوع قدرتی برای دفاع از خود ندارد و حساب افراد کودک آزار در روز قیامت با خداست. ایسنا: یکی از مراجع عظام تقلید، کودک آزاری را نوعی جنایت بر مظلوم ترین انسان ها عنوان کرد و گفت: کودکان هیچ نوع قدرتی برای دفاع از خود ندارد و حساب افراد کودک آزار در روز قیامت با خداست.

این مرجع تقلید در پیامی به همایش پیشگیری از کودک آزاری، فرزندان را امانت های الهی بیان کرد و افزود: کودک آزاری ریشه در فرهنگ جاهلیت دارد. فرزندان انسان امانت های الهی هستند که در اختیار والدین قرار می گیرند تا با معیار‌های اسلامی پرورش پیدا کرده و به صورت انسان های وارسته تحویل جامعه شوند.

وی ادامه داد: پدران و مادران در پیشگاه خداوند مسئولیت بس خطیری بر عهده دارند و کوتاهی در پرورش آنان نوعی خیانت به امانت های الهی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر قرآن مجید فرزندان را مایه امتحان و آزمایش معرفی می کند به نوعی اشاره به بازخواست آنان درباره فرزندان است، گفت: عرب جاهلی بادیه نشین بر اثر قساوت و سنگدلی که نتیجه مستقیم صحرا نشینی است نه تنها به تکریم فرزندان نمی پرداختند بلکه دخترکشی و کودک آزاری فرهنگ بسیاری از آنان بود.

سبحانی تاکید کرد: اسلام مسئولیت پدر و مادر را به قدری خطیر شمرده است که حتی آنان را مسئول نامگذاری فرزندان دانسته است و می فرماید یکی از حقوق فرزندان بر پدران این است با توجه به این مسئولیت کوچک حساب دیگر مسؤولیت ها روشن است.

وی کودک آزاری را ثمره کمبود مهر مادری و پدری و محصول شیوه ماشینی امروز دانست و تصریح کرد: پدران و مادرانی که بیرون از منزل مشغول کارند و تربیت فرزندان بر دوش مهدکودک است، کمتر به فرزندان خود مهر می ورزند.

این مرجع تقلید ادامه داد: از طرفی دیگر کودکی که در آغوش مادر بزرگ نشود او نیز از عاطفه، محبت و مهر کم تر برخوردار می شود و لذا بسیاری از جنایت کاران آن هایی هستند که از مهر مادر و پدر محروم بوده اند.


ویدیو : کودک‌ آزاری، جنایت بر مظلوم‌ترین انسان‌ها